Podle šéfa stáje Lotus Renault GP Erica Boulliera mělo zranění a následná absence Roberta Kubici na jejich výkonnost větší vliv než potíže s vývojem inovativních výfuků.
Na dotaz Autosportu, v čem vidí hlavní příčinu toho, že se letos jeho tým tak trápil, Eric Boullier odpovídá: "S velkým náskokem to byl Robert. S velkým náskokem, protože to představovalo přímou sportovní ztrátu, s níž souvisela rychlost. Byla to také morální rána pro tým a všechny."
"Máte však i nepřímé ztráty - kde Robert představoval ještě větší přínos. Je to duševní síla, také odhodlanost týmu se zlepšovat. A toto... nevím, kolik nás to přesně stálo, protože možná bychom v určitých chvílích při vývoji výfuků směřujících dopředu udělali díky Robertovým komentářům něco odlišně," pokračuje šéf týmu Lotus Renault GP.
Tato zkušenost však podle něj posílí: "Letos to byl velmi těžký rok pro naše lidi, pro mě a pro všechny ve společnosti, protože byl velmi frustrující. Možná však lépe pochopíme, jak se zlepšovat.
Pokud by auto bylo s Robertem velmi dobře vyvinuto, pak jsme možná mohli bojovat o umístění mezi nejlepšími třemi týmy v šampionátu a mysleli bychom si: 'Wau, jsme ve formě.' Ve skutečnosti by nám však spousta věcí scházela. Z této zkušenosti to pro mě bylo skvělé se učit, byť to možná vypadalo katastrofálně," dodává Boullier.
Robert při únorových testech ve Valencii (foto: Lotus Renault GP)
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.