Výrobce motorů již pracují na nových agregátech pro rok 2014. V Maranellu svůj nový turbomotor hodlají nastartovat v roce 2012.
Se současnými atmosférickými osmiválci, jejichž vývoj je zmražen a jsou povolovány pouze drobné úpravy se souhlasem soupeřů, se budeme ještě dva roky setkávat. V roce 2014 však monoposty Formule 1 budou pohánět nové 1,6l V6 turbomotory, s jejichž přípravou již týmy začaly.
Ferrari by dle La Gazzetta dello Sport mělo svou novou pohonnou jednotku nastartovat někdy "v létě." Mercedes a Renault na tom jsou dle italského listu podobně, jejich agregáty by se na stolici měli také objevit v polovině roku.
V Maranellu mezitím tlačí na změnu pravidel - usiluje o snížení významu aerodynamiky v F1. "Nestavíme letadla či rakety," zlobil se nedávno prezident Ferrari Luca di Montezemolo.
"Výrobce jako Ferrari potřebuje závodit s technologiemi, které může uplatnit ve svých cestovních vozech. Sport musí být laboratoří pro technologie, ne pouhým marketingovým nástrojem pro sponzory, kteří vlastní tým," naráží dle Die Welt na mistrovský Red Bull.
Fernando Alonso s Ferrari 150° Italia v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.