Výrobce motorů již pracují na nových agregátech pro rok 2014. V Maranellu svůj nový turbomotor hodlají nastartovat v roce 2012.
Se současnými atmosférickými osmiválci, jejichž vývoj je zmražen a jsou povolovány pouze drobné úpravy se souhlasem soupeřů, se budeme ještě dva roky setkávat. V roce 2014 však monoposty Formule 1 budou pohánět nové 1,6l V6 turbomotory, s jejichž přípravou již týmy začaly.
Ferrari by dle La Gazzetta dello Sport mělo svou novou pohonnou jednotku nastartovat někdy "v létě." Mercedes a Renault na tom jsou dle italského listu podobně, jejich agregáty by se na stolici měli také objevit v polovině roku.
V Maranellu mezitím tlačí na změnu pravidel - usiluje o snížení významu aerodynamiky v F1. "Nestavíme letadla či rakety," zlobil se nedávno prezident Ferrari Luca di Montezemolo.
"Výrobce jako Ferrari potřebuje závodit s technologiemi, které může uplatnit ve svých cestovních vozech. Sport musí být laboratoří pro technologie, ne pouhým marketingovým nástrojem pro sponzory, kteří vlastní tým," naráží dle Die Welt na mistrovský Red Bull.
Fernando Alonso s Ferrari 150° Italia v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.