Podle závodního pilota Force Indie Nica Hülkenberga bude pro jeho úspěšný návrat do Formule 1 klíčové porozumět chování pneumatik v kvalifikaci a v závodě.
Ačkoliv 24letý pilot ujel letos v pátečních trénincích téměř 2 000 km, naposledy závodil před rokem v Abú Zabí na pneumatikách Bridgestone. Na pneumatikách Pirelli před závody tento rok jezdil převážně na tvrdších směsích.
"Bude to těžké, ale tímto procesem jsem prošel také minulý rok s Williamsem. Nevím přesně, jak se pneumatiky Pirelli budou chovat, takže se budu snažit zajistit si všechny informace, abych se mohl rychle učit," cituje Hülkenberga Autosport.
"Potřebujete vyjet a závodit, abyste je poznali. Teoreticky toho není moc, co byste mohli udělat. Musíte jezdit a přitom se učit," uvádí mladý Němec na adresu nových pneumatik.
Hülkenberg během pátečního tréninku v Koreji (foto: Sahara Force India)
Návrat by mu měl usnadnit fakt, že tým se sídlem v Silverstone dobře zná. Vždyť s ním nevynechal ani jeden závod sezóny 2011 a nastoupil do 14 tréninků.
"Znám všechny lidi v týmu a každého inženýra, ale nepracoval jsem s nimi tak úzce jako závodní pilot. Účastnil jsem se porad a mluvil s nimi během závodních víkendu, takže by to neměl být problém. Cítím se velmi dobře a s kluky v týmu jsem spokojený," dodává pilot Force Indie.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.