Poté, co Bruno Senna přišel ve Formuli 1 o místo závodního pilota u stáje Lotus Renault GP, přemýšlí o tom, že by příští rok zkusil štěstí v americké sérii NASCAR.
Jeho prioritou zůstává F1, mnoho míst však již nezbývá. Lotus angažoval na pozici závodních pilotů Romaina Grosjeana a Kimiho Räikkönena, a Brazilce by v tomto týmu mohl působit maximálně v roli rezervního pilota.
Ve hře jsou již pouze místa u HRT, Williamsu a Caterhamu, na něž čeká fronta pilotů se slušným finančním zajištěním. Zvažujeme všechna místa, která jsou volná. U některých týmů panuje ohledně smluv nejistota, takže není vše ztraceno. Konkurence je silná a snad z těch škatulat vyjdu jako vítěz," říká Senna.
Rozhlíží se však i mimo svět Formule 1. Pokud by přestoupil do NASCAR, rád by závodil v některé z tamějších juniorských kategorií (např. trucks či ARCA), aby si na nové prostředí zvykl. V něm působí i jeho krajan a bývalý pilot F1 - Nelson Piquet, ml.
"Pokud vše v F1 selže, pak asi bude čas se přemístit do Spojených států a dělat něco tam. O IndyCar pochybuji, protože nejsem nadšencem formulí a oválů a nemyslím si, že by mi to rodina dovolila. Spíše by to byl NASCAR," cituje Sennu Autosport.
Senna v posledním závodu sezóny 2011 za tým Lotus Renault GP (foto: Lotus Renault GP)
"Je ale důležité neskočit rovnou do Cup sérií [nejvyšší úroveň], protože bych se hodně trápil, jelikož se jedná o zcela odlišný typ závodění. Bylo by to něco jako skok z F3 do F1," popisuje Brazilec.
Nevylučuje ani návrat do série sportovních vozů či GP2, kde v roce 2008 skončil druhý: "Musíte být pro vítězství ve správném týmu, a pokud nejste ve správný čas na správném místě, vypadáte jako blbec. GP2 je možností, pouze pokud vše ostatní selže."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.