Poté, co Bruno Senna přišel ve Formuli 1 o místo závodního pilota u stáje Lotus Renault GP, přemýšlí o tom, že by příští rok zkusil štěstí v americké sérii NASCAR.
Jeho prioritou zůstává F1, mnoho míst však již nezbývá. Lotus angažoval na pozici závodních pilotů Romaina Grosjeana a Kimiho Räikkönena, a Brazilce by v tomto týmu mohl působit maximálně v roli rezervního pilota.
Ve hře jsou již pouze místa u HRT, Williamsu a Caterhamu, na něž čeká fronta pilotů se slušným finančním zajištěním. Zvažujeme všechna místa, která jsou volná. U některých týmů panuje ohledně smluv nejistota, takže není vše ztraceno. Konkurence je silná a snad z těch škatulat vyjdu jako vítěz," říká Senna.
Rozhlíží se však i mimo svět Formule 1. Pokud by přestoupil do NASCAR, rád by závodil v některé z tamějších juniorských kategorií (např. trucks či ARCA), aby si na nové prostředí zvykl. V něm působí i jeho krajan a bývalý pilot F1 - Nelson Piquet, ml.
"Pokud vše v F1 selže, pak asi bude čas se přemístit do Spojených států a dělat něco tam. O IndyCar pochybuji, protože nejsem nadšencem formulí a oválů a nemyslím si, že by mi to rodina dovolila. Spíše by to byl NASCAR," cituje Sennu Autosport.
Senna v posledním závodu sezóny 2011 za tým Lotus Renault GP (foto: Lotus Renault GP)
"Je ale důležité neskočit rovnou do Cup sérií [nejvyšší úroveň], protože bych se hodně trápil, jelikož se jedná o zcela odlišný typ závodění. Bylo by to něco jako skok z F3 do F1," popisuje Brazilec.
Nevylučuje ani návrat do série sportovních vozů či GP2, kde v roce 2008 skončil druhý: "Musíte být pro vítězství ve správném týmu, a pokud nejste ve správný čas na správném místě, vypadáte jako blbec. GP2 je možností, pouze pokud vše ostatní selže."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.