Poté, co Bruno Senna přišel ve Formuli 1 o místo závodního pilota u stáje Lotus Renault GP, přemýšlí o tom, že by příští rok zkusil štěstí v americké sérii NASCAR.
Jeho prioritou zůstává F1, mnoho míst však již nezbývá. Lotus angažoval na pozici závodních pilotů Romaina Grosjeana a Kimiho Räikkönena, a Brazilce by v tomto týmu mohl působit maximálně v roli rezervního pilota.
Ve hře jsou již pouze místa u HRT, Williamsu a Caterhamu, na něž čeká fronta pilotů se slušným finančním zajištěním. Zvažujeme všechna místa, která jsou volná. U některých týmů panuje ohledně smluv nejistota, takže není vše ztraceno. Konkurence je silná a snad z těch škatulat vyjdu jako vítěz," říká Senna.
Rozhlíží se však i mimo svět Formule 1. Pokud by přestoupil do NASCAR, rád by závodil v některé z tamějších juniorských kategorií (např. trucks či ARCA), aby si na nové prostředí zvykl. V něm působí i jeho krajan a bývalý pilot F1 - Nelson Piquet, ml.
"Pokud vše v F1 selže, pak asi bude čas se přemístit do Spojených států a dělat něco tam. O IndyCar pochybuji, protože nejsem nadšencem formulí a oválů a nemyslím si, že by mi to rodina dovolila. Spíše by to byl NASCAR," cituje Sennu Autosport.
Senna v posledním závodu sezóny 2011 za tým Lotus Renault GP (foto: Lotus Renault GP)
"Je ale důležité neskočit rovnou do Cup sérií [nejvyšší úroveň], protože bych se hodně trápil, jelikož se jedná o zcela odlišný typ závodění. Bylo by to něco jako skok z F3 do F1," popisuje Brazilec.
Nevylučuje ani návrat do série sportovních vozů či GP2, kde v roce 2008 skončil druhý: "Musíte být pro vítězství ve správném týmu, a pokud nejste ve správný čas na správném místě, vypadáte jako blbec. GP2 je možností, pouze pokud vše ostatní selže."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.