Nový šéf závodního týmu HRT Luis Perez-Sala, připustil, že příští sezónu kvůli restrukturalizaci začnou ještě v horší formě, než byli letos.
Po odchodu několika zkušených inženýrů včetně technického ředitele Geoffa Willise, jenž v záři přešel k Mercedesu (viz zde), tým opustil i Colin Kolles (viz zde), v jehož továrně v Německu se závodní vozy připravovaly. Nyní je ale čeká příprava vhodných prostor a stěhování do Španělska.
Perez-Sala přiznává, že výroba nového auta během stěhování a restrukturalizace týmu je velmi náročným úkolem, což se zřejmě negativně odrazí ve velmi náročném začátku a výsledcích v roce 2012.
"Úkol, který je před námi - navrhnout auto a přestěhovat centrálu - je obrovský. Formule 1 je velmi komplikovanou a zahrnuje spoustu přípravných prací, v tomto ohledu ted HRT za ostatními týmy trochu zaostává.
Pocítíme efekt transformace, jíž tým prochází, a na začátku sezóny za to budeme muset zaplatit. Nebudeme na stejné úrovni, na které jsme zakončili tuto sezónu, na které tým působil v uplynulých dvou letech, s tím ale počítáme.
"Děláme krok zpět, abychom se mohli posunout kupředu. Rok 2012 pro nás bude důležitý v tom, abychom se usadili a mohli tak čelit v roce 2013 přirozenější a stabilnější situaci," očekává šéf HRT velmi náročné období. "Nejhorší je to, že tým stále prochází procesem změny a to už máme prosinec - Formule 1 se přitom nezastavuje."
Představení vozu F111 letos v Barceloně - příští rok bude hůře (foto: HRT)
Připouští, že šance stáhnout ztrátu na své soupeře, přijde zřejmě až v roce 2014, kdy vstoupí v platnost další rozsáhlá změna pravidel.
Kdo za ně bude závodit po boku Pedra de la Rosy, to teď neřeší: "Vedeme pokročilá jednání s několika piloty, ale nic nemůžeme předvídat. Jedná se o rozhodnutí, které určitě neučiníme do začátku příštího roku, protože v této fázi je to, kdo bude v příští sezóně naším druhým pilotem, momentálně zřejmě tou poslední důležitou věcí," dodává pro Autosport Perez-Sala.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.