Nový šéf závodního týmu HRT Luis Perez-Sala, připustil, že příští sezónu kvůli restrukturalizaci začnou ještě v horší formě, než byli letos.
Po odchodu několika zkušených inženýrů včetně technického ředitele Geoffa Willise, jenž v záři přešel k Mercedesu (viz zde), tým opustil i Colin Kolles (viz zde), v jehož továrně v Německu se závodní vozy připravovaly. Nyní je ale čeká příprava vhodných prostor a stěhování do Španělska.
Perez-Sala přiznává, že výroba nového auta během stěhování a restrukturalizace týmu je velmi náročným úkolem, což se zřejmě negativně odrazí ve velmi náročném začátku a výsledcích v roce 2012.
"Úkol, který je před námi - navrhnout auto a přestěhovat centrálu - je obrovský. Formule 1 je velmi komplikovanou a zahrnuje spoustu přípravných prací, v tomto ohledu ted HRT za ostatními týmy trochu zaostává.
Pocítíme efekt transformace, jíž tým prochází, a na začátku sezóny za to budeme muset zaplatit. Nebudeme na stejné úrovni, na které jsme zakončili tuto sezónu, na které tým působil v uplynulých dvou letech, s tím ale počítáme.
"Děláme krok zpět, abychom se mohli posunout kupředu. Rok 2012 pro nás bude důležitý v tom, abychom se usadili a mohli tak čelit v roce 2013 přirozenější a stabilnější situaci," očekává šéf HRT velmi náročné období. "Nejhorší je to, že tým stále prochází procesem změny a to už máme prosinec - Formule 1 se přitom nezastavuje."
Představení vozu F111 letos v Barceloně - příští rok bude hůře (foto: HRT)
Připouští, že šance stáhnout ztrátu na své soupeře, přijde zřejmě až v roce 2014, kdy vstoupí v platnost další rozsáhlá změna pravidel.
Kdo za ně bude závodit po boku Pedra de la Rosy, to teď neřeší: "Vedeme pokročilá jednání s několika piloty, ale nic nemůžeme předvídat. Jedná se o rozhodnutí, které určitě neučiníme do začátku příštího roku, protože v této fázi je to, kdo bude v příští sezóně naším druhým pilotem, momentálně zřejmě tou poslední důležitou věcí," dodává pro Autosport Perez-Sala.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.