Nový šéf závodního týmu HRT Luis Perez-Sala, připustil, že příští sezónu kvůli restrukturalizaci začnou ještě v horší formě, než byli letos.
Po odchodu několika zkušených inženýrů včetně technického ředitele Geoffa Willise, jenž v záři přešel k Mercedesu (viz zde), tým opustil i Colin Kolles (viz zde), v jehož továrně v Německu se závodní vozy připravovaly. Nyní je ale čeká příprava vhodných prostor a stěhování do Španělska.
Perez-Sala přiznává, že výroba nového auta během stěhování a restrukturalizace týmu je velmi náročným úkolem, což se zřejmě negativně odrazí ve velmi náročném začátku a výsledcích v roce 2012.
"Úkol, který je před námi - navrhnout auto a přestěhovat centrálu - je obrovský. Formule 1 je velmi komplikovanou a zahrnuje spoustu přípravných prací, v tomto ohledu ted HRT za ostatními týmy trochu zaostává.
Pocítíme efekt transformace, jíž tým prochází, a na začátku sezóny za to budeme muset zaplatit. Nebudeme na stejné úrovni, na které jsme zakončili tuto sezónu, na které tým působil v uplynulých dvou letech, s tím ale počítáme.
"Děláme krok zpět, abychom se mohli posunout kupředu. Rok 2012 pro nás bude důležitý v tom, abychom se usadili a mohli tak čelit v roce 2013 přirozenější a stabilnější situaci," očekává šéf HRT velmi náročné období. "Nejhorší je to, že tým stále prochází procesem změny a to už máme prosinec - Formule 1 se přitom nezastavuje."
Představení vozu F111 letos v Barceloně - příští rok bude hůře (foto: HRT)
Připouští, že šance stáhnout ztrátu na své soupeře, přijde zřejmě až v roce 2014, kdy vstoupí v platnost další rozsáhlá změna pravidel.
Kdo za ně bude závodit po boku Pedra de la Rosy, to teď neřeší: "Vedeme pokročilá jednání s několika piloty, ale nic nemůžeme předvídat. Jedná se o rozhodnutí, které určitě neučiníme do začátku příštího roku, protože v této fázi je to, kdo bude v příští sezóně naším druhým pilotem, momentálně zřejmě tou poslední důležitou věcí," dodává pro Autosport Perez-Sala.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.