Nový šéf závodního týmu HRT Luis Perez-Sala, připustil, že příští sezónu kvůli restrukturalizaci začnou ještě v horší formě, než byli letos.
Po odchodu několika zkušených inženýrů včetně technického ředitele Geoffa Willise, jenž v záři přešel k Mercedesu (viz zde), tým opustil i Colin Kolles (viz zde), v jehož továrně v Německu se závodní vozy připravovaly. Nyní je ale čeká příprava vhodných prostor a stěhování do Španělska.
Perez-Sala přiznává, že výroba nového auta během stěhování a restrukturalizace týmu je velmi náročným úkolem, což se zřejmě negativně odrazí ve velmi náročném začátku a výsledcích v roce 2012.
"Úkol, který je před námi - navrhnout auto a přestěhovat centrálu - je obrovský. Formule 1 je velmi komplikovanou a zahrnuje spoustu přípravných prací, v tomto ohledu ted HRT za ostatními týmy trochu zaostává.
Pocítíme efekt transformace, jíž tým prochází, a na začátku sezóny za to budeme muset zaplatit. Nebudeme na stejné úrovni, na které jsme zakončili tuto sezónu, na které tým působil v uplynulých dvou letech, s tím ale počítáme.
"Děláme krok zpět, abychom se mohli posunout kupředu. Rok 2012 pro nás bude důležitý v tom, abychom se usadili a mohli tak čelit v roce 2013 přirozenější a stabilnější situaci," očekává šéf HRT velmi náročné období. "Nejhorší je to, že tým stále prochází procesem změny a to už máme prosinec - Formule 1 se přitom nezastavuje."
Představení vozu F111 letos v Barceloně - příští rok bude hůře (foto: HRT)
Připouští, že šance stáhnout ztrátu na své soupeře, přijde zřejmě až v roce 2014, kdy vstoupí v platnost další rozsáhlá změna pravidel.
Kdo za ně bude závodit po boku Pedra de la Rosy, to teď neřeší: "Vedeme pokročilá jednání s několika piloty, ale nic nemůžeme předvídat. Jedná se o rozhodnutí, které určitě neučiníme do začátku příštího roku, protože v této fázi je to, kdo bude v příští sezóně naším druhým pilotem, momentálně zřejmě tou poslední důležitou věcí," dodává pro Autosport Perez-Sala.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.