Michael Schumacher řekl, že to byla právě zvláštnost moderní F1, která mu ztížila návrat do F1.
Před dvěma roky se slavný Němec, kterému za dva měsíce bude už 43, rozhodl vrátit do F1 po tříleté pauze. Do té doby se mu podařilo získat neuvěřitelných 91 vítězství a 154 pódiových umístění. Jeho dosavadních 38 závodů pro Mercedes nebylo až tak úspěšných, když získal pouze čtyři čtvrtá místa a na pódium zatím nedosáhl. Někteří lidé tvrdí, že Michael je už prostě moc starý na to, aby se vrátil do své původní formy a nebo už není plně koncentrován.
"Někteří lidé už se mě ptali, jestli se změnila moje chuť. Bylo by hezké, kdyby lidé, kteří o tom nic neví, nedělali nějaké odhady," řekl pro italský list Corriere della Sera. Michael jasně trvá na tom, že F1 je hlavní výzvou jak pro něj, tak i pro Mercedes, který stále ještě dostavuje továrnu v Brackley.
"Myslím, že jsem tam [na pódiu] mohl být alespoň dvakrát. Musíme společně zapracovat, abychom zlepšili naši rychlost, ale nemám z toho strach. V F1 nejsou žádné magické hůlky. V minulosti jsme hodně testovali. Dnes tomu tak není, takže jsem měl nějaké problémy s pneumatikami. Nenaučil jsem se přesně, jak s nimi zacházet," říká bývalý jezdec Ferrari.
"Dříve jsem přijel na závodní víkend s tím, že jsem věděl, co přijde. Teď můžete testovat až v pátek a stále se do nového systému zapracovávám." Jeho aktuální kontrakt vyprší na konci roku 2012. "Jestli tu budu i v roce 2013? Nemusím o tom ještě přemýšlet."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.