Michael Schumacher řekl, že to byla právě zvláštnost moderní F1, která mu ztížila návrat do F1.
Před dvěma roky se slavný Němec, kterému za dva měsíce bude už 43, rozhodl vrátit do F1 po tříleté pauze. Do té doby se mu podařilo získat neuvěřitelných 91 vítězství a 154 pódiových umístění. Jeho dosavadních 38 závodů pro Mercedes nebylo až tak úspěšných, když získal pouze čtyři čtvrtá místa a na pódium zatím nedosáhl. Někteří lidé tvrdí, že Michael je už prostě moc starý na to, aby se vrátil do své původní formy a nebo už není plně koncentrován.
"Někteří lidé už se mě ptali, jestli se změnila moje chuť. Bylo by hezké, kdyby lidé, kteří o tom nic neví, nedělali nějaké odhady," řekl pro italský list Corriere della Sera. Michael jasně trvá na tom, že F1 je hlavní výzvou jak pro něj, tak i pro Mercedes, který stále ještě dostavuje továrnu v Brackley.
"Myslím, že jsem tam [na pódiu] mohl být alespoň dvakrát. Musíme společně zapracovat, abychom zlepšili naši rychlost, ale nemám z toho strach. V F1 nejsou žádné magické hůlky. V minulosti jsme hodně testovali. Dnes tomu tak není, takže jsem měl nějaké problémy s pneumatikami. Nenaučil jsem se přesně, jak s nimi zacházet," říká bývalý jezdec Ferrari.
"Dříve jsem přijel na závodní víkend s tím, že jsem věděl, co přijde. Teď můžete testovat až v pátek a stále se do nového systému zapracovávám." Jeho aktuální kontrakt vyprší na konci roku 2012. "Jestli tu budu i v roce 2013? Nemusím o tom ještě přemýšlet."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.