Eric Boullier tvrdil, že angožování Romaina Grosjeana vedle Kimiho Räikkönena má čistě sportovní důvody. Nicméně velvyslanec Lotusu a bývalý pilot F1, Jean Alesi, poukazuje hlavně na ropného sponzora týmu.
Během uplynulé sezony sklidil šéf týmu Renault Eric Boullier hodně kritiky za jezdeckou rošádu během sezony. Po Velké ceně Maďarska byl vyhozen Nick Heidfeld s tím, že se v roli týmového lídra neosvědčil, i když v té době měl na kontě mnohem více bodů než týmový kolega, Vitalij Petrov. Ten se do kokpitu posadil především díky penězům, které byl schopný do týmu přinést. Boullier pak povýšil Bruna Sennu z testovacího na hlavního jezdce.
Brazilec do týmu také přinesl slušný obnos peněz od svých sponzorů - byly peníze hlavním důvodem jeho angažování? Pro příští sezonu se však tým z britského Enstone rozhodl jít jinou cestou. S Kimim Räikkönenem a Romainem Grosjeanem tak budou mít ve svých kokpitech dva šampiony, i když Francouz svůj titul vyhrál "pouze" v GP2.
Najednou je od Boulliera slyšet úplně jiný tón. "Společně s Genii, Gerardem Lopezem a Ericem Luxem jsme učinili rozhodnutí ohledně jezdců, že nebudeme přihlížet k finančnímu přínosu jezdce. Máme totiž ambice stát se TOP týmem v F1. Když chcete být nejlepší, tak pro to musíte udělat maximum a to se týká také jezdců," řekl Eric Boullier pro britský Autosport.
Grosjean už v F1 dostal šanci v roce 2009, jak dopadne druhý pokus?
Když je člověk opravdu ambiciózní, "tak nemůže brát v potaz platy pilotů," opakuje Boullier svůj nový přístup. Zajímavé přitom je, že za Grosjeanem stojí ropná společnost podporující Renault. To bylo ostatně nedávno potvrzeno Jeanem Alesim, velvyslancem stáje, pro 'Norwich Advertiser'. "Francie zoufale potřebuje francouzského jezdce. Vím, že má podporu od Totalu, ale pro ne?"
To podle slov šéfa týmu však nehrálo žádnou roli. "Bylo to opravdu jen sportovní rozhodnutí a nemělo nic společného s finanční podporou, se kterou jsme přímo nebo nepřímo bojovali. Jde o to, že chceme vybudovat strategii pro budoucnost týmu a jsem rád, že s tím souhlasilo i Genii," pochvaluje Boullier lucemburskou investiční skupinu Gerarda Lopeze. "Ukázali, že budou s podporou dále pokračovat dokud se nedostaneme mezi top týmy a nezačneme vyhrávat."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.