Eric Boullier tvrdil, že angožování Romaina Grosjeana vedle Kimiho Räikkönena má čistě sportovní důvody. Nicméně velvyslanec Lotusu a bývalý pilot F1, Jean Alesi, poukazuje hlavně na ropného sponzora týmu.
Během uplynulé sezony sklidil šéf týmu Renault Eric Boullier hodně kritiky za jezdeckou rošádu během sezony. Po Velké ceně Maďarska byl vyhozen Nick Heidfeld s tím, že se v roli týmového lídra neosvědčil, i když v té době měl na kontě mnohem více bodů než týmový kolega, Vitalij Petrov. Ten se do kokpitu posadil především díky penězům, které byl schopný do týmu přinést. Boullier pak povýšil Bruna Sennu z testovacího na hlavního jezdce.
Brazilec do týmu také přinesl slušný obnos peněz od svých sponzorů - byly peníze hlavním důvodem jeho angažování? Pro příští sezonu se však tým z britského Enstone rozhodl jít jinou cestou. S Kimim Räikkönenem a Romainem Grosjeanem tak budou mít ve svých kokpitech dva šampiony, i když Francouz svůj titul vyhrál "pouze" v GP2.
Najednou je od Boulliera slyšet úplně jiný tón. "Společně s Genii, Gerardem Lopezem a Ericem Luxem jsme učinili rozhodnutí ohledně jezdců, že nebudeme přihlížet k finančnímu přínosu jezdce. Máme totiž ambice stát se TOP týmem v F1. Když chcete být nejlepší, tak pro to musíte udělat maximum a to se týká také jezdců," řekl Eric Boullier pro britský Autosport.
Grosjean už v F1 dostal šanci v roce 2009, jak dopadne druhý pokus?
Když je člověk opravdu ambiciózní, "tak nemůže brát v potaz platy pilotů," opakuje Boullier svůj nový přístup. Zajímavé přitom je, že za Grosjeanem stojí ropná společnost podporující Renault. To bylo ostatně nedávno potvrzeno Jeanem Alesim, velvyslancem stáje, pro 'Norwich Advertiser'. "Francie zoufale potřebuje francouzského jezdce. Vím, že má podporu od Totalu, ale pro ne?"
To podle slov šéfa týmu však nehrálo žádnou roli. "Bylo to opravdu jen sportovní rozhodnutí a nemělo nic společného s finanční podporou, se kterou jsme přímo nebo nepřímo bojovali. Jde o to, že chceme vybudovat strategii pro budoucnost týmu a jsem rád, že s tím souhlasilo i Genii," pochvaluje Boullier lucemburskou investiční skupinu Gerarda Lopeze. "Ukázali, že budou s podporou dále pokračovat dokud se nedostaneme mezi top týmy a nezačneme vyhrávat."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.