Bývalý testovací pilot McLarenu Pedro de la Rosa nevnímá přestup k HRT, za které bude příští rok závodit, jako krok zpět ve své kariéře.
"Vůbec ne," odpovídá De la Rosa pro rádio COPE. Španělský tým HRT patřil i ve své druhé sezóně k těm nejpomalejším, když jeho piloti bojovali na chvostu pole se soupeři s Virginu. "Tyto věci musíme nechat stranou a začít pracovat, což je to, co jsem měl vždy rád."
"Jedná se o španělský projekt a to pro mě říká vše. Je to poctivý projekt, s nímž nehodláme prodávat zajíce v pytli. Je to španělský tým Formule 1. Momentálně jsme poslední, máme však pro nadcházející dva roky projekt na to, abychom dosáhli pokrok, toť vše," pokračuje zkušený pilot.
"Je to obrovská výzva. Mohl jsem zůstat v McLarenu, mnohem více jsem však toužil po tomhle. Je to mnohem těží, ale i zajímavější. Je to něco jako David proti Goliášovi, zároveň ale i důvodem k hrdosti, když bojujete proti týmům, které jsou mnohem silnější, mají větší rozpočty a vozy F1 stavějí už 50 let.
Proto začínáme od píky. Musíme začít skromně, jelikož víme, jak na tom jsme, s ambicemi k růstu a zlepšování. Nejsme tady do počtu. Důležité je dále růst a činit pokroky. V Austrálii to nebude revoluce, ale budeme se po krůčcích postupně zlepšovat.
Nemůžete podvádět fanoušky či sebe tím, že byste si mysleli, že během čtyř dní najdeme tři či čtyři sekundy na kolo. To vyžaduje čas, restrukturalizaci a posílení týmu," říká De la Rosa. Uvědomuje si, že letos budou kvůli povinným předsezónním nárazovým testům a homologaci vozu více bojovat s časem.
De la Rosa si zazávodil naposledy letos v Kanadě, kde nastoupil místo zraněného Péreze(foto: Sauber Motorsport AG)
To se však týká všech týmů: "Nemyslím si, že si je některý z týmů jistý tím, co se bude dít v únoru, protože se změnila pravidla a musíte absolvovat všechny nárazové testy a projít homologací před prvním testováním. Je to však náročné pro všechny týmy.
Ostatní proto mají stejné pochybnosti, jako my. V lednu uvidíme, zda projdeme nárazovými testy. Je to těžká situace a výzva pro všechny týmy, nejen pro HRT," dodává De la Rosa.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.