Bývalý testovací pilot McLarenu Pedro de la Rosa nevnímá přestup k HRT, za které bude příští rok závodit, jako krok zpět ve své kariéře.
"Vůbec ne," odpovídá De la Rosa pro rádio COPE. Španělský tým HRT patřil i ve své druhé sezóně k těm nejpomalejším, když jeho piloti bojovali na chvostu pole se soupeři s Virginu. "Tyto věci musíme nechat stranou a začít pracovat, což je to, co jsem měl vždy rád."
"Jedná se o španělský projekt a to pro mě říká vše. Je to poctivý projekt, s nímž nehodláme prodávat zajíce v pytli. Je to španělský tým Formule 1. Momentálně jsme poslední, máme však pro nadcházející dva roky projekt na to, abychom dosáhli pokrok, toť vše," pokračuje zkušený pilot.
"Je to obrovská výzva. Mohl jsem zůstat v McLarenu, mnohem více jsem však toužil po tomhle. Je to mnohem těží, ale i zajímavější. Je to něco jako David proti Goliášovi, zároveň ale i důvodem k hrdosti, když bojujete proti týmům, které jsou mnohem silnější, mají větší rozpočty a vozy F1 stavějí už 50 let.
Proto začínáme od píky. Musíme začít skromně, jelikož víme, jak na tom jsme, s ambicemi k růstu a zlepšování. Nejsme tady do počtu. Důležité je dále růst a činit pokroky. V Austrálii to nebude revoluce, ale budeme se po krůčcích postupně zlepšovat.
Nemůžete podvádět fanoušky či sebe tím, že byste si mysleli, že během čtyř dní najdeme tři či čtyři sekundy na kolo. To vyžaduje čas, restrukturalizaci a posílení týmu," říká De la Rosa. Uvědomuje si, že letos budou kvůli povinným předsezónním nárazovým testům a homologaci vozu více bojovat s časem.
De la Rosa si zazávodil naposledy letos v Kanadě, kde nastoupil místo zraněného Péreze(foto: Sauber Motorsport AG)
To se však týká všech týmů: "Nemyslím si, že si je některý z týmů jistý tím, co se bude dít v únoru, protože se změnila pravidla a musíte absolvovat všechny nárazové testy a projít homologací před prvním testováním. Je to však náročné pro všechny týmy.
Ostatní proto mají stejné pochybnosti, jako my. V lednu uvidíme, zda projdeme nárazovými testy. Je to těžká situace a výzva pro všechny týmy, nejen pro HRT," dodává De la Rosa.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.