Bývalý testovací pilot McLarenu Pedro de la Rosa nevnímá přestup k HRT, za které bude příští rok závodit, jako krok zpět ve své kariéře.
"Vůbec ne," odpovídá De la Rosa pro rádio COPE. Španělský tým HRT patřil i ve své druhé sezóně k těm nejpomalejším, když jeho piloti bojovali na chvostu pole se soupeři s Virginu. "Tyto věci musíme nechat stranou a začít pracovat, což je to, co jsem měl vždy rád."
"Jedná se o španělský projekt a to pro mě říká vše. Je to poctivý projekt, s nímž nehodláme prodávat zajíce v pytli. Je to španělský tým Formule 1. Momentálně jsme poslední, máme však pro nadcházející dva roky projekt na to, abychom dosáhli pokrok, toť vše," pokračuje zkušený pilot.
"Je to obrovská výzva. Mohl jsem zůstat v McLarenu, mnohem více jsem však toužil po tomhle. Je to mnohem těží, ale i zajímavější. Je to něco jako David proti Goliášovi, zároveň ale i důvodem k hrdosti, když bojujete proti týmům, které jsou mnohem silnější, mají větší rozpočty a vozy F1 stavějí už 50 let.
Proto začínáme od píky. Musíme začít skromně, jelikož víme, jak na tom jsme, s ambicemi k růstu a zlepšování. Nejsme tady do počtu. Důležité je dále růst a činit pokroky. V Austrálii to nebude revoluce, ale budeme se po krůčcích postupně zlepšovat.
Nemůžete podvádět fanoušky či sebe tím, že byste si mysleli, že během čtyř dní najdeme tři či čtyři sekundy na kolo. To vyžaduje čas, restrukturalizaci a posílení týmu," říká De la Rosa. Uvědomuje si, že letos budou kvůli povinným předsezónním nárazovým testům a homologaci vozu více bojovat s časem.
De la Rosa si zazávodil naposledy letos v Kanadě, kde nastoupil místo zraněného Péreze(foto: Sauber Motorsport AG)
To se však týká všech týmů: "Nemyslím si, že si je některý z týmů jistý tím, co se bude dít v únoru, protože se změnila pravidla a musíte absolvovat všechny nárazové testy a projít homologací před prvním testováním. Je to však náročné pro všechny týmy.
Ostatní proto mají stejné pochybnosti, jako my. V lednu uvidíme, zda projdeme nárazovými testy. Je to těžká situace a výzva pro všechny týmy, nejen pro HRT," dodává De la Rosa.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.