Šéf týmu Lotus Renault GP Eric Boullier stále více pochybuje o tom, že by se Robert Kubica s nimi mohl v budoucnu vrátit do Formule 1.
Polák se zotavuje z vážných zranění v rally a ačkoliv jeho manažer věří, že bude připravený závodit již v příští sezóně, Boullier tomu nevěří. Renault podepsal smlouvu s Räikkönenem a Grosjanem a s těmito piloty hodlá nastupovat, i kdyby se Kubica dal dohromady.
"Nevím, jestli bude mít Lotus Renault a Robert nějakou společnou budoucnost," uvedl Boullier pro BBC s tím, že vztahy mezi těmito dvěma stranami klesly na bod mrazu.
"Čekali jsme na Roberta, abychom pochopili jeho plány. Rádi bychom si s ním a jeho manažerem sedli, abychom viděli, co můžeme udělat pro jeho návrat do F1. Pokud mu budeme moci pomoct, pomůžeme, ale podepsali jsme již s piloty pro příští rok a hodláme si je podržet," vysvětluje šéf závodního týmu.
Pokud by Kubica chtěl přijmout nabídku na testování s jiným týmem (spekuluje se o Ferrari), Renault by mu zmiňované jízdy s jejich monopostem ani přípravu na simulátoru v jejich továrně neumožnil.
"Potřebujeme si pohovořit o obecnějším plánu, abychom viděli, co dokáže, a jestli se nám může dlouhodobě zavázat," dodává Boullier, který přitom ještě před dvěma týdny nevylučoval návrat Kubici v roce 2012 do kokpitu vedle Räikkönena (viz zde).
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.