Tým Lotus dnes potvrdil, že z McLarenu získal významnou posilu v podobě zkušeného inženýra aerodynamiky Johna Ileyho. Vysvětluje, co vše bude mít jakožto ředitel výkonnosti na starosti.
Iley dle prohlášení bude šéfovat "veškeré aerodynamice, CFD a souvisejícím činnostem" v týmu, který se 14. prosince přejmenovává na Caterham. O této posile jsme vás již před Velkou cenou Brazílie, tým jeho příchod až do dnešního dne odmítal komentovat.
Martin Whitmarsh jeho přestup nepovažuje za významné oslabení McLarenu (více zde). Dnes mu popřál mnoho úspěchu na novém pracovišti: "John velkou měrou přispěl k rozvinutí aerodynamických schopností McLarenu, rozhodl se však přijmout nabídku Caterhamu pro rok 2012 a dále. Spolupráci s Johnem jsme si užívali a přejeme mu do budoucna vše nejlepší."
Výkonný ředitel Lotusu Riad Asmad k získání Ileyho uvádí: "To, že dokážeme přilákat někoho Johnova kalibru je skutečnou známkou našeho růstu a rozvoje jakožto vážného uchazeče o dlouhodobé úspěchy. Jsme všichni velmi vzrušeni přínosy, které bude mít od zahájení spolupráce s týmem pro naše budoucí úspěchy."
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.