Mercedes nechce, aby veškeré úsilí věnované snižování nákladů ve Formuli 1 přišlo vniveč, proto se rozhodl přes odchod Ferrari a Red Bullu zůstat členem Asociace týmů F1 (FOTA).
Po odchodu dvou předních stájí FOTA nyní tvoří 9 týmů - HRT z ní vystoupilo již v lednu. Asociace byla založena týmy, aby je reprezentovala při vyjednávání s držitelem komerčních práv a FIA.
Stáje však nenalezly společnou řeč při formulování nové Dohody o omezení zdrojů (RRA), pomocí níž mají být řízeny náklady - což by mělo pomoci menším týmům a zajistit udržitelnost královské disciplíny motosportu.
Viceprezident sportovního oddělení Mercedesu Norbert Haug dnes během oznámení o změně názvu týmu na Mercedes AMG Petronas uvedl, že členství ve FOTA má stále smysl.
"Myslím, že existence FOTA je absolutně klíčová. Zaměření a cíle, které máme, jsou velmi důležité, a já si myslím, že je na takzvaných špičkových týmech, aby ji dodaly rovnováhu," cituje Hauga agentura Reuters.
Výkonný ředitel závodního týmu Mercedesu Nick Fry soudí, že šéf McLarenu odvádí vynikající práci, a pokračuje: "Momentálně se samozřejmě jedná o náročné období a my, Mercedes AMG, velmi podporujeme řízení nákladů ve Formuli 1."
V továrně Mercedesu v Brixworthu (foto: Mercedes GP)
Je to obtížné dosáhnout, když jsou všichni tak soutěživí, my však rozhodně budeme s ostatními spolupracovat při pokusu o naplnění cíle RRA. Myslím si, že i když Ferrari nyní odešlo, přesto se budou snažit nalézt řešení v této otázce.
Rozhodně jsme narazili na překážku na cestě, ale věřím, že práce bude na pozadí pokračovat, abychom to zkusili vyřešit. My uděláme vše, co bude zapotřebí, abychom to podpořili," dodává Fry.
Členové FOTA se zítra sejdou k prodiskutování svého dalšího působení.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.