Mercedes nechce, aby veškeré úsilí věnované snižování nákladů ve Formuli 1 přišlo vniveč, proto se rozhodl přes odchod Ferrari a Red Bullu zůstat členem Asociace týmů F1 (FOTA).
Po odchodu dvou předních stájí FOTA nyní tvoří 9 týmů - HRT z ní vystoupilo již v lednu. Asociace byla založena týmy, aby je reprezentovala při vyjednávání s držitelem komerčních práv a FIA.
Stáje však nenalezly společnou řeč při formulování nové Dohody o omezení zdrojů (RRA), pomocí níž mají být řízeny náklady - což by mělo pomoci menším týmům a zajistit udržitelnost královské disciplíny motosportu.
Viceprezident sportovního oddělení Mercedesu Norbert Haug dnes během oznámení o změně názvu týmu na Mercedes AMG Petronas uvedl, že členství ve FOTA má stále smysl.
"Myslím, že existence FOTA je absolutně klíčová. Zaměření a cíle, které máme, jsou velmi důležité, a já si myslím, že je na takzvaných špičkových týmech, aby ji dodaly rovnováhu," cituje Hauga agentura Reuters.
Výkonný ředitel závodního týmu Mercedesu Nick Fry soudí, že šéf McLarenu odvádí vynikající práci, a pokračuje: "Momentálně se samozřejmě jedná o náročné období a my, Mercedes AMG, velmi podporujeme řízení nákladů ve Formuli 1."
V továrně Mercedesu v Brixworthu (foto: Mercedes GP)
Je to obtížné dosáhnout, když jsou všichni tak soutěživí, my však rozhodně budeme s ostatními spolupracovat při pokusu o naplnění cíle RRA. Myslím si, že i když Ferrari nyní odešlo, přesto se budou snažit nalézt řešení v této otázce.
Rozhodně jsme narazili na překážku na cestě, ale věřím, že práce bude na pozadí pokračovat, abychom to zkusili vyřešit. My uděláme vše, co bude zapotřebí, abychom to podpořili," dodává Fry.
Členové FOTA se zítra sejdou k prodiskutování svého dalšího působení.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.