Mercedes nechce, aby veškeré úsilí věnované snižování nákladů ve Formuli 1 přišlo vniveč, proto se rozhodl přes odchod Ferrari a Red Bullu zůstat členem Asociace týmů F1 (FOTA).
Po odchodu dvou předních stájí FOTA nyní tvoří 9 týmů - HRT z ní vystoupilo již v lednu. Asociace byla založena týmy, aby je reprezentovala při vyjednávání s držitelem komerčních práv a FIA.
Stáje však nenalezly společnou řeč při formulování nové Dohody o omezení zdrojů (RRA), pomocí níž mají být řízeny náklady - což by mělo pomoci menším týmům a zajistit udržitelnost královské disciplíny motosportu.
Viceprezident sportovního oddělení Mercedesu Norbert Haug dnes během oznámení o změně názvu týmu na Mercedes AMG Petronas uvedl, že členství ve FOTA má stále smysl.
"Myslím, že existence FOTA je absolutně klíčová. Zaměření a cíle, které máme, jsou velmi důležité, a já si myslím, že je na takzvaných špičkových týmech, aby ji dodaly rovnováhu," cituje Hauga agentura Reuters.
Výkonný ředitel závodního týmu Mercedesu Nick Fry soudí, že šéf McLarenu odvádí vynikající práci, a pokračuje: "Momentálně se samozřejmě jedná o náročné období a my, Mercedes AMG, velmi podporujeme řízení nákladů ve Formuli 1."
V továrně Mercedesu v Brixworthu (foto: Mercedes GP)
Je to obtížné dosáhnout, když jsou všichni tak soutěživí, my však rozhodně budeme s ostatními spolupracovat při pokusu o naplnění cíle RRA. Myslím si, že i když Ferrari nyní odešlo, přesto se budou snažit nalézt řešení v této otázce.
Rozhodně jsme narazili na překážku na cestě, ale věřím, že práce bude na pozadí pokračovat, abychom to zkusili vyřešit. My uděláme vše, co bude zapotřebí, abychom to podpořili," dodává Fry.
Členové FOTA se zítra sejdou k prodiskutování svého dalšího působení.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.