Mercedes GP je dalším týmem, který do příští sezóny vstoupí pod novým názvem: Mercedes AMG Petronas F1 Team. Svůj nový vůz W03 představí v roce 2012 až během druhého předsezónního testu v Barceloně.
AMG je značkou výkonnějších modelů Mercedesu a tou nejúspěšnější v historii DTM. AMG pro F1 také od roku 1996 dodává zpomalovací vozy (safety car) a lékařské vozy (medical car).
"Naše nové jméno spojuje honosnou tradici AMG a Stříbrných šípů Mercedes-Benz ve vrcholné disciplíně motosportu. Tato tři písmena jsou synonymem špičkové technologie, sportovní výkonnosti a vzrušení. Tento krok je dalším slibným příznakem strategického závazku společnosti Mercedes-Benz vůči Formuli 1," vysvětluje Norbert Haug.
S touto změnou dojde také k přejmenování továrny na výrobu motoru v Brixworthu na Mercedes AMG High Performance Powertrains.
Tým úspěšně pokračuje ve vývoji nového monopostu W03, ketrý by se měl poprvé na veřejnosti objevit ve druhém předsezónním testu v Barceloně 21. února 2012.
"Zimní vývoj a výrobní procesy jsou vždy kompromisem mezi hledáním výkonnosti v továrně a časem pro odladění výkonnosti na dráze během předsezónního testování. Věříme, že rozhodnutí vyjet s vozem během druhého zimního testu je optimálním kompromisem pro náš program designu a vývoje monopostu W03," vysvětluje rozhodnutí Ross Brawn.
Změnu názvu pro rok 2012 již dříve ohlásily rovněž týmy Lotus (bude znám jako Caterham), Renault (Lotus) a Virgin (Marussia).
Generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali se tento týden setkal s thajskou premiérkou Paetongtarn Shinawatra, aby prodiskutovali možné budoucí spolupráce a rozvoj motorsportu v Thajsku.
Lando Norris ujistil, že McLaren nebude muset upravovat svůj výkonný vůz, aby vyhověl novým pravidlům FIA týkajícím se flexibilních křídel, která vstoupí v platnost od tohoto víkendu na Velké ceně Číny.
Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.