Ferrari informovalo prezidenta Asociace týmů Formule 1 (FOTA) Martina Whitmarshe o tom, že odchází. V oficiálním prohlášení vysvětlují, proč.
Bylo to obtížné rozhodnutí a hodně jsme o svém kroku přemýšleli. Neradi jsme se pro to rozhodli po analýze současné situace a patu při debatách o některých problémech, které tvořily jádro vzniku této asociace, mezi jehož hlavní podněcovatele a podporovatele Ferrari a Luca di Montezemolo patřili. Zdaleka to nesouvisí s tím, že prezident maranellské společnosti zastával stejnou pozici v rámci FOTA do konce roku 2009.
Některé z největších úspěchů této asociace, která spolupracovala také s FIA, souvisejí s omezením nákladů, což bylo významným přínosem pro všechny - pro velké i malé týmy. Ferrari v této oblasti stálo v čele ještě před zrodem FOTA a hodlá pokračovat v této cestě, aby byla zachována dlouhodobá udržitelnost sportu.
Nyní je však nezbytné nalézt nový impuls pro pohyb vpřed, protože cesta FOTA je přes výbornou práci jejího současného prezidenta Martina Whitmarshe, jenž se snažil zajistit dohodu mezi různými stranami pro dobro všech, u konce.
Ferrari bude pokračovat ve spolupráci s ostatními týmy, aby současná Dohoda o omezení zdrojů (RRA), která je zaměřena na kontrolu nákladů, byla úspěšnější a efektivnější pomocí zpřísnění v klíčových oblastech jako je aerodynamika, přehodnocení hledisek jako je testování a rozšíření do oblastí, jichž se zatím netýkala, jako jsou například motory.
Ferrari se k FOTA obrací zády (foto: Scuderia Ferrari)
Formule 1, stejně jako zbytek světa, ve skutečnosti momentálně prochází choulostivým obdobím. Ferrari chce spolupracovat se všemi zúčastněnými na budoucnosti sportu, který je vyjádřením nejvyšší úrovně technologie motosportu. Musíme se vrátit do situace, kdy Formule 1 byla opravdu zkušebním stanovištěm technologického výzkumu, jehož výsledky mohly být přenášeny do sportovních vozů.
Navíc nesmíme zapomínat, že se tento sport musí stát vůči veřejnosti přátelštějším a přístupnějším, a navíc nesmí být jediným profesionálním sportem, v němž není umožněn žádný trénink: počet testovacích dnů musí být zvýšen, aby piloti, zejména ti mladí, kterým scházejí zkušenosti, a týmy mohli být adekvátně připravení a aby také měli více příležitostí přijít do styku s diváky a sponzory.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.