Ferrari informovalo prezidenta Asociace týmů Formule 1 (FOTA) Martina Whitmarshe o tom, že odchází. V oficiálním prohlášení vysvětlují, proč.
Bylo to obtížné rozhodnutí a hodně jsme o svém kroku přemýšleli. Neradi jsme se pro to rozhodli po analýze současné situace a patu při debatách o některých problémech, které tvořily jádro vzniku této asociace, mezi jehož hlavní podněcovatele a podporovatele Ferrari a Luca di Montezemolo patřili. Zdaleka to nesouvisí s tím, že prezident maranellské společnosti zastával stejnou pozici v rámci FOTA do konce roku 2009.
Některé z největších úspěchů této asociace, která spolupracovala také s FIA, souvisejí s omezením nákladů, což bylo významným přínosem pro všechny - pro velké i malé týmy. Ferrari v této oblasti stálo v čele ještě před zrodem FOTA a hodlá pokračovat v této cestě, aby byla zachována dlouhodobá udržitelnost sportu.
Nyní je však nezbytné nalézt nový impuls pro pohyb vpřed, protože cesta FOTA je přes výbornou práci jejího současného prezidenta Martina Whitmarshe, jenž se snažil zajistit dohodu mezi různými stranami pro dobro všech, u konce.
Ferrari bude pokračovat ve spolupráci s ostatními týmy, aby současná Dohoda o omezení zdrojů (RRA), která je zaměřena na kontrolu nákladů, byla úspěšnější a efektivnější pomocí zpřísnění v klíčových oblastech jako je aerodynamika, přehodnocení hledisek jako je testování a rozšíření do oblastí, jichž se zatím netýkala, jako jsou například motory.
Ferrari se k FOTA obrací zády (foto: Scuderia Ferrari)
Formule 1, stejně jako zbytek světa, ve skutečnosti momentálně prochází choulostivým obdobím. Ferrari chce spolupracovat se všemi zúčastněnými na budoucnosti sportu, který je vyjádřením nejvyšší úrovně technologie motosportu. Musíme se vrátit do situace, kdy Formule 1 byla opravdu zkušebním stanovištěm technologického výzkumu, jehož výsledky mohly být přenášeny do sportovních vozů.
Navíc nesmíme zapomínat, že se tento sport musí stát vůči veřejnosti přátelštějším a přístupnějším, a navíc nesmí být jediným profesionálním sportem, v němž není umožněn žádný trénink: počet testovacích dnů musí být zvýšen, aby piloti, zejména ti mladí, kterým scházejí zkušenosti, a týmy mohli být adekvátně připravení a aby také měli více příležitostí přijít do styku s diváky a sponzory.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.