Team Lotus získal významnou posilu svého technického týmu poté, co se k němu rozhodl z McLarenu přejít odborník na aerodynamiku John Iley. Podle Martina Whitmarshe tím ale vývoj budoucího McLarenu MP4-27 nijak neutrpí.
John Iley, který dříve již spolupracoval s technickým ředitelem Lotusu Mikem Gascoynem v Jordanu i v Renaultu, strávil většinu své kariéry u špičkových týmů - u Ferrari a u McLarenu.
U Lotusu, jenž bude příští rok znám jako Caterham, by měl začít pracovat kvůli smluvním omezením až od poloviny příštího roku. Znamenalo by to, že se jeho vliv projeví až na voze pro rok 2013.
Šéf McLarenu popírá, že by se jednalo o velkou ztrátu a ránu pro vývoj příštího vozu. "John se staral o řízení aerodynamického tunelu. Nebyl šéfem aerodynamiky. Věříme, že pro příští sezónu máme velmi dobrý aerodynamický program. Jsme optimisty v tom, že neuděláme přes zimu stejné chyby, jako minule," cituje Whtimarshe britský Mirror.
McLaren v krátké době přišel již o druhého odborníka. Na počátku měsíce oznámil přestup k Toro Rosso zástupce hlavního designéra Luca Furbato.
Odchodem zkušeného aerodynamiku vývoj MP4-27 údajně neutrpí(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Očekává se rovněž, že se Lotus přestěhuje z Hinghamu do Leafieldu do továrny, kterou dříve používal tým Arrows a Super Aguri. Ve "zlatém údolí motosportu" bude blíže odborníkům a mohl by tak snadněji získát další posily.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.