Team Lotus získal významnou posilu svého technického týmu poté, co se k němu rozhodl z McLarenu přejít odborník na aerodynamiku John Iley. Podle Martina Whitmarshe tím ale vývoj budoucího McLarenu MP4-27 nijak neutrpí.
John Iley, který dříve již spolupracoval s technickým ředitelem Lotusu Mikem Gascoynem v Jordanu i v Renaultu, strávil většinu své kariéry u špičkových týmů - u Ferrari a u McLarenu.
U Lotusu, jenž bude příští rok znám jako Caterham, by měl začít pracovat kvůli smluvním omezením až od poloviny příštího roku. Znamenalo by to, že se jeho vliv projeví až na voze pro rok 2013.
Šéf McLarenu popírá, že by se jednalo o velkou ztrátu a ránu pro vývoj příštího vozu. "John se staral o řízení aerodynamického tunelu. Nebyl šéfem aerodynamiky. Věříme, že pro příští sezónu máme velmi dobrý aerodynamický program. Jsme optimisty v tom, že neuděláme přes zimu stejné chyby, jako minule," cituje Whtimarshe britský Mirror.
McLaren v krátké době přišel již o druhého odborníka. Na počátku měsíce oznámil přestup k Toro Rosso zástupce hlavního designéra Luca Furbato.
Odchodem zkušeného aerodynamiku vývoj MP4-27 údajně neutrpí(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Očekává se rovněž, že se Lotus přestěhuje z Hinghamu do Leafieldu do továrny, kterou dříve používal tým Arrows a Super Aguri. Ve "zlatém údolí motosportu" bude blíže odborníkům a mohl by tak snadněji získát další posily.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.