Team Lotus získal významnou posilu svého technického týmu poté, co se k němu rozhodl z McLarenu přejít odborník na aerodynamiku John Iley. Podle Martina Whitmarshe tím ale vývoj budoucího McLarenu MP4-27 nijak neutrpí.
John Iley, který dříve již spolupracoval s technickým ředitelem Lotusu Mikem Gascoynem v Jordanu i v Renaultu, strávil většinu své kariéry u špičkových týmů - u Ferrari a u McLarenu.
U Lotusu, jenž bude příští rok znám jako Caterham, by měl začít pracovat kvůli smluvním omezením až od poloviny příštího roku. Znamenalo by to, že se jeho vliv projeví až na voze pro rok 2013.
Šéf McLarenu popírá, že by se jednalo o velkou ztrátu a ránu pro vývoj příštího vozu. "John se staral o řízení aerodynamického tunelu. Nebyl šéfem aerodynamiky. Věříme, že pro příští sezónu máme velmi dobrý aerodynamický program. Jsme optimisty v tom, že neuděláme přes zimu stejné chyby, jako minule," cituje Whtimarshe britský Mirror.
McLaren v krátké době přišel již o druhého odborníka. Na počátku měsíce oznámil přestup k Toro Rosso zástupce hlavního designéra Luca Furbato.
Odchodem zkušeného aerodynamiku vývoj MP4-27 údajně neutrpí(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Očekává se rovněž, že se Lotus přestěhuje z Hinghamu do Leafieldu do továrny, kterou dříve používal tým Arrows a Super Aguri. Ve "zlatém údolí motosportu" bude blíže odborníkům a mohl by tak snadněji získát další posily.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.