Šéf týmu Lotus Renault GP - Eric Boullier - je zmatený včerejšími výroky manažera Roberta Kubicy - Daniela Morelliho.
Toho včera rozezlilo prohlášení týmu, v němž bylo uvedeno, že Polák nestihne začátek sezóny 2012. Podle Morelliho jsou závěry, že jeho svěřenec nestihne úvodní závod sezóny v Austrálii, mylné, protože existuje šance, že vše zvládne. Kubica podle něj nestihne pouze předsezónní testy. Svůj názor na situaci si můžete udělat sami: prohlášení týmu najdete zde, Morelliho reakci zde.
Boullier kritiku Kubicova manažera naprosto nechápe - podle něj znění prohlášení totiž sám schvaloval: "Souhlasili jsme s Danielem Morellim, že vydáme prohlášení, protože je zřejmé, že Robert s námi ani s nikým jiným nebude moci příští rok sezónu zahájit. Chtěli jsme lidi alespoň informovat o tom, co se děje."
"On tu komunikaci schválil, vše tedy bylo v pořádku. Schválil to, a teď je sám naštvaný - ani nevím kvůli čemu, abych byl upřímný. Nechci to více komentovat, protože to je ztráta času," vysvětluje Boullier.
Robert Kubica při letošních předsezónních testech ve Valencii (foto: Lotus Renault GP)
"Jednali jsme na rovinu, myslím, že profesionálně. Čekali jsme na něj dlouho a stále čekáme, bude-li s námi chtít testovat nebo bude-li připraven na hodnocení svého stavu či přijetí pomoci," vysvětluje šéf Renaultu, jenž se nyní může soustředit na výběr pilotů pro rok 2012. "Ano, je to dobré, nyní se jimi můžeme zabývat."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.