Šéf týmu Lotus Renault GP - Eric Boullier - je zmatený včerejšími výroky manažera Roberta Kubicy - Daniela Morelliho.
Toho včera rozezlilo prohlášení týmu, v němž bylo uvedeno, že Polák nestihne začátek sezóny 2012. Podle Morelliho jsou závěry, že jeho svěřenec nestihne úvodní závod sezóny v Austrálii, mylné, protože existuje šance, že vše zvládne. Kubica podle něj nestihne pouze předsezónní testy. Svůj názor na situaci si můžete udělat sami: prohlášení týmu najdete zde, Morelliho reakci zde.
Boullier kritiku Kubicova manažera naprosto nechápe - podle něj znění prohlášení totiž sám schvaloval: "Souhlasili jsme s Danielem Morellim, že vydáme prohlášení, protože je zřejmé, že Robert s námi ani s nikým jiným nebude moci příští rok sezónu zahájit. Chtěli jsme lidi alespoň informovat o tom, co se děje."
"On tu komunikaci schválil, vše tedy bylo v pořádku. Schválil to, a teď je sám naštvaný - ani nevím kvůli čemu, abych byl upřímný. Nechci to více komentovat, protože to je ztráta času," vysvětluje Boullier.
Robert Kubica při letošních předsezónních testech ve Valencii (foto: Lotus Renault GP)
"Jednali jsme na rovinu, myslím, že profesionálně. Čekali jsme na něj dlouho a stále čekáme, bude-li s námi chtít testovat nebo bude-li připraven na hodnocení svého stavu či přijetí pomoci," vysvětluje šéf Renaultu, jenž se nyní může soustředit na výběr pilotů pro rok 2012. "Ano, je to dobré, nyní se jimi můžeme zabývat."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.