McLaren bude v příští sezoně GT World Championship reprentován týmem Hexis. Francouzský tým se rozhodl nasazovat MP4-12Cs.
Auto se stalo způsobilým pro tento šampionát díky technickým změnám, které dovolí účastnit se strojům specifikace GT3. V uplynulých dvou sezonách totiž mohla závodit pouze auta kategorie GT1. Šéf McLaren Group, Martin Whitmarsh, říká: "Jsem potěšen, že Hexis bude jezdit s 12C GT3 v roce 2012. McLaren podstoupil riskantní vývojový program v roce 2011 a jsme si jistí, že 12C GT3 bude nejspolehlivější, nejefektivnější a bude pro ně výhodné jet s tímto vozem v GTčkách."
"Vzhledem k tomu, že FIA GT World Championship pro rok 2012 příjme předpisy GT3, tak se nám naskytla možnost prezentovat se zde se současným týmem z této série, Hexisem. S inženýrskou podporou pro McLaren GT a autem prošpikovaným technologiemi z F1, si jsem jistý, že bude naše partnerství úspěšné."
Tým Hexis letos vyhrál týmový titul, když nasazoval vozy Aston Martin GT1. Týmový šéf, Philippe Dumas, věří, že se změna vozu na McLaren vyplatí hlavně z dlouhodobého hlediska. "O tomto projektu jsme začali uvažovat na jaře, když byla představena GT3 verze MP4- 12C. Ve Wolkingu (vývojové centrum McLarenu, ponz. red.) jsmě měli jednání, ale bylo zřejmé, že vývoj vozu kategorie GT1 nebyl v plánech McLarenu. Vlastně jsem nikdy nepřestal doufat."
Hexis doposud nasazoval vozy Aston Martin
"Zůstali jsme dále v kontaktu a párkrát se ještě potkali. Debut MP4-12C GT3 ve Spa ještě posílil mé přesvědčení. Už máme jasná pravidla [pro rok 2012], která slibují velmi vzrušující šampionát. Hodně výrobců, tunerů a týmů pracuje na svých projektech. Další velká oznámení jsou očekávána v následujících dvou týdnech. Jsme opravdu hrdí na to, že budeme jedni z prvních, kteří budou moci závodit s McLarenem 12C GT3 a na tuto novou výzvu se již těšíme," zakončil Dumas.
Tip: Stáhněte si tapetu McLarenu MP4-12C GT3 zde.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.