Bruno Senna ví, že i přesto, že Robert Kubica příští rok v F1 nepojede celou sezonu, tak se jeho šance na prodloužení smlouvy s Renaultem nemění.
Ačkoliv již bylo oficiálně oznámeno, že Robert Kubica nestihne start sezony 2012, tak šance na to, že Bruno Senna zůstane u současného týmu Renault (v budoucnu Lotus Team), tím nestouply. Podle informací německého motorsport-total.com není Brazilec na seznamu kandidátů vedle takřka jistého Petrova.
Ten má svoji sedačku i přes nedávnou ostrou kritiku týmu v médiích (psali jsme zde) jistou. Favoritem na druhé místo je Romain Grosjean, ale i Rubens Barrichello hledá místo pro příští rok a také manažer Kimiho Räikkönena, Steve Robertson, již s Boullierem mluvil.
"Pracuji na tom, abych tým o svých kvalitách přesvědčil, ale konkurence je velká," uvedl Senna pro ESPNF1. Potvrzení toho, že Kubica nepojede, v žádném případě jeho situaci nemění. Jezdec si je vědom toho, že by to bylo velmi těžké a musel by přivést i sponzory.
"Měli jsme nějaká povzbudivá jednání se sponzory a s týmem. Tým je spokojen, ale my chceme větší stabilitu. Měl jsem vrcholy i pády, ale poprvé od roku 2008 bych chtěl celou závodní sezonu, abych se mohl dále zlepšit," pokračuje mladý Brazilec.
To, že není jediným kandidátem na listu možných jezdců Boulliera, Senna moc dobře ví. "Grosjean je třetím jezdcem, ale každý další na trhu je mi rivalem. Rubens má například velké zkušnosti," řekl Bruno o svém krajanovi, který mu již jednou (před sezonou 2009 u Brawnu) vyfoukl místo.
Volné kokpity by teoreticky příští rok mohly být u Lotusu (místo Trulliho) a také HRT nepotvrdilo druhého jezdce (prvním bude Pedro de la Rosa - čtěte zde).
Bude to Grosjean (vpravo) kdo nahradí Sennu?(foto: Lotus Renault GP)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.