Bruno Senna ví, že i přesto, že Robert Kubica příští rok v F1 nepojede celou sezonu, tak se jeho šance na prodloužení smlouvy s Renaultem nemění.
Ačkoliv již bylo oficiálně oznámeno, že Robert Kubica nestihne start sezony 2012, tak šance na to, že Bruno Senna zůstane u současného týmu Renault (v budoucnu Lotus Team), tím nestouply. Podle informací německého motorsport-total.com není Brazilec na seznamu kandidátů vedle takřka jistého Petrova.
Ten má svoji sedačku i přes nedávnou ostrou kritiku týmu v médiích (psali jsme zde) jistou. Favoritem na druhé místo je Romain Grosjean, ale i Rubens Barrichello hledá místo pro příští rok a také manažer Kimiho Räikkönena, Steve Robertson, již s Boullierem mluvil.
"Pracuji na tom, abych tým o svých kvalitách přesvědčil, ale konkurence je velká," uvedl Senna pro ESPNF1. Potvrzení toho, že Kubica nepojede, v žádném případě jeho situaci nemění. Jezdec si je vědom toho, že by to bylo velmi těžké a musel by přivést i sponzory.
"Měli jsme nějaká povzbudivá jednání se sponzory a s týmem. Tým je spokojen, ale my chceme větší stabilitu. Měl jsem vrcholy i pády, ale poprvé od roku 2008 bych chtěl celou závodní sezonu, abych se mohl dále zlepšit," pokračuje mladý Brazilec.
To, že není jediným kandidátem na listu možných jezdců Boulliera, Senna moc dobře ví. "Grosjean je třetím jezdcem, ale každý další na trhu je mi rivalem. Rubens má například velké zkušnosti," řekl Bruno o svém krajanovi, který mu již jednou (před sezonou 2009 u Brawnu) vyfoukl místo.
Volné kokpity by teoreticky příští rok mohly být u Lotusu (místo Trulliho) a také HRT nepotvrdilo druhého jezdce (prvním bude Pedro de la Rosa - čtěte zde).
Bude to Grosjean (vpravo) kdo nahradí Sennu?(foto: Lotus Renault GP)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.