Minimálně dva piloti stále odmítají použít bezpečnější přilby s vyztuženým hledím, které většina začala používat před měsícem v japonské Suzuce.
V Suzuce se hovořilo o tom, že všichni používají helmy s hledím vyztuženým zylonem. Pět centimetrů široký plát (o 25 mm překrývá hledí, zbylých 25 mm nad ním) z tohoto materiálu, který při tahovém napětí vykazuje 1,6krát vyšší hodnoty než kevlar, chrání nejslabší část přilby v místech, kde Felipeho Massu v roce 2009 v Maďarsku trefila pružina z Barrichellova vozu. Cena tohoto bezpečnostního prvku se pohybuje kolem 10 tis. Kč.
Tři výrobci přileb pro piloty F1 - Arai, Schuberth a Bell - po nehodě Brazilce spolupracovali s FIA na vylepšení bezpečnosti, aby k podobnému závažnému zranění nedošlo. "Zylon je lepší než uhlíková vlákna. Díky němu jsme zdvojnásobili odolnost hledí při nárazu," vysvětloval technický poradce FIA Andy Mellor.
Piloti si však po tréninku v Japonsku stěžovali na vyšší hmotnost nových helem, na omezení jejich výhledu a obtížnější odtrhávaní nalepovacích fólií - proto je někteří odmítli a doposud odmítají použít.
Nyní to potvrdil i zástupce společnosti Arai Peter Burger: "Schumacher a Hamilton je nepoužívají, protože tím ušetří 50 gramů navíc, při přetížení to dělá o něco více." Úřadující mistr světa Sebastian Vettel na druhou stranu vylepšenou přilbu používá: "Musel jsem mu pečlivě vysvětlit, proč používat něco, co není povinné."
Vylepšená přilba Felipeho Massy z Indie (foto: Scuderia Ferrari)
Měli jsme za to, že jejich nasazení bylo v Suzuce povinné. Nakonec to však bylo trochu jinak: "Předpokládalo se, že v Japonsku [bezpečnější přilby] povinné budou, ale FIA nakonec poslala všem pilotům dopis, v němž jejich použití pouze důrazně doporučovala," objasňuje Burger.
Přilby v současnosti váží 1,2 kg a musí bez deformace vydržet tlak 55 tun. Při žáru 800 °C nesmí po dobu 30 sec teplota uvnitř přesáhnout 70 °C.
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.