Minimálně dva piloti stále odmítají použít bezpečnější přilby s vyztuženým hledím, které většina začala používat před měsícem v japonské Suzuce.
V Suzuce se hovořilo o tom, že všichni používají helmy s hledím vyztuženým zylonem. Pět centimetrů široký plát (o 25 mm překrývá hledí, zbylých 25 mm nad ním) z tohoto materiálu, který při tahovém napětí vykazuje 1,6krát vyšší hodnoty než kevlar, chrání nejslabší část přilby v místech, kde Felipeho Massu v roce 2009 v Maďarsku trefila pružina z Barrichellova vozu. Cena tohoto bezpečnostního prvku se pohybuje kolem 10 tis. Kč.
Tři výrobci přileb pro piloty F1 - Arai, Schuberth a Bell - po nehodě Brazilce spolupracovali s FIA na vylepšení bezpečnosti, aby k podobnému závažnému zranění nedošlo. "Zylon je lepší než uhlíková vlákna. Díky němu jsme zdvojnásobili odolnost hledí při nárazu," vysvětloval technický poradce FIA Andy Mellor.
Piloti si však po tréninku v Japonsku stěžovali na vyšší hmotnost nových helem, na omezení jejich výhledu a obtížnější odtrhávaní nalepovacích fólií - proto je někteří odmítli a doposud odmítají použít.
Nyní to potvrdil i zástupce společnosti Arai Peter Burger: "Schumacher a Hamilton je nepoužívají, protože tím ušetří 50 gramů navíc, při přetížení to dělá o něco více." Úřadující mistr světa Sebastian Vettel na druhou stranu vylepšenou přilbu používá: "Musel jsem mu pečlivě vysvětlit, proč používat něco, co není povinné."
Vylepšená přilba Felipeho Massy z Indie (foto: Scuderia Ferrari)
Měli jsme za to, že jejich nasazení bylo v Suzuce povinné. Nakonec to však bylo trochu jinak: "Předpokládalo se, že v Japonsku [bezpečnější přilby] povinné budou, ale FIA nakonec poslala všem pilotům dopis, v němž jejich použití pouze důrazně doporučovala," objasňuje Burger.
Přilby v současnosti váží 1,2 kg a musí bez deformace vydržet tlak 55 tun. Při žáru 800 °C nesmí po dobu 30 sec teplota uvnitř přesáhnout 70 °C.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.