Minimálně dva piloti stále odmítají použít bezpečnější přilby s vyztuženým hledím, které většina začala používat před měsícem v japonské Suzuce.
V Suzuce se hovořilo o tom, že všichni používají helmy s hledím vyztuženým zylonem. Pět centimetrů široký plát (o 25 mm překrývá hledí, zbylých 25 mm nad ním) z tohoto materiálu, který při tahovém napětí vykazuje 1,6krát vyšší hodnoty než kevlar, chrání nejslabší část přilby v místech, kde Felipeho Massu v roce 2009 v Maďarsku trefila pružina z Barrichellova vozu. Cena tohoto bezpečnostního prvku se pohybuje kolem 10 tis. Kč.
Tři výrobci přileb pro piloty F1 - Arai, Schuberth a Bell - po nehodě Brazilce spolupracovali s FIA na vylepšení bezpečnosti, aby k podobnému závažnému zranění nedošlo. "Zylon je lepší než uhlíková vlákna. Díky němu jsme zdvojnásobili odolnost hledí při nárazu," vysvětloval technický poradce FIA Andy Mellor.
Piloti si však po tréninku v Japonsku stěžovali na vyšší hmotnost nových helem, na omezení jejich výhledu a obtížnější odtrhávaní nalepovacích fólií - proto je někteří odmítli a doposud odmítají použít.
Nyní to potvrdil i zástupce společnosti Arai Peter Burger: "Schumacher a Hamilton je nepoužívají, protože tím ušetří 50 gramů navíc, při přetížení to dělá o něco více." Úřadující mistr světa Sebastian Vettel na druhou stranu vylepšenou přilbu používá: "Musel jsem mu pečlivě vysvětlit, proč používat něco, co není povinné."
Vylepšená přilba Felipeho Massy z Indie (foto: Scuderia Ferrari)
Měli jsme za to, že jejich nasazení bylo v Suzuce povinné. Nakonec to však bylo trochu jinak: "Předpokládalo se, že v Japonsku [bezpečnější přilby] povinné budou, ale FIA nakonec poslala všem pilotům dopis, v němž jejich použití pouze důrazně doporučovala," objasňuje Burger.
Přilby v současnosti váží 1,2 kg a musí bez deformace vydržet tlak 55 tun. Při žáru 800 °C nesmí po dobu 30 sec teplota uvnitř přesáhnout 70 °C.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.