HRT, jeden z momentálně nejpomalejších týmů, hodlá učinit významný pokrok. Proto již měsíce pracuje na vývoji nového vozu, který bude příští rok řídit nová posila - zkušený pilot Pedro de la Rosa, jehož uvolnil McLaren. V jaké fázi je vývoj příští monopostu HRT F112?
"Práce na návrhu vozu běží již několik měsíců a nedávno jsme stanovili směr jeho vývoje. Máme technickou kancelář v Mnichově, kde k dnešnímu dni pracuje na F112 přes 60 lidí - ať už v oddělení vývoje, designu či v aerodynamickém oddělení," odhaluje výkonný ředitel HRT Saúl Ruiz de Marcos.
Španělský tým si na počátku sezóny řízl velkou ostudu, když letošní vůz nebyl schopen připravit pro ani jeden ze čtyř předsezónních testů.
Obrovským blamáží skončil i první závodní víkend v Austrálii, kde kvůli nedostatku dílů do pátečních tréninků nenastoupili vůbec a kvůli nesplněným crash testům s F111 museli nasadit pro sobotní jízdy přední křídlo a nos z loňského vozu. Rychlost hybridního vozu nebyla dostatečná - v kvalifikaci ani jeden nevyhověl pravidlu 107 %, a protože jim komisaři pochopitelně odmítli udělit výjimku, nebyli do závodu připuštěni.
To by HRT příští rok chtělo změnit: "Auto bude pro sezónu 2012 připraveno a doufáme, že se s ním dostaneme během předsezónních testů na trať, byť kvůli tomu, abychom to časově zvládli, budeme muset velmi tvrdě pracovat," říká De Marcos. "Příprava vozu pro rok 2012 zatím probíhá dobře."
Liuzzi v sobotu v Austrálii s hybridním (nikoliv kvůli KERSu, ale kvůli staré přední části) vozem F111(foto: HRT)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.