Luiz Razia nastoupí s vozem Lotus T128 do prvního tréninku před Velkou cenou Brazílie. Lotus jako jeden z mála týmů hodlá nasadit novinky i v posledním závodě.
Během závodního víkendu dostane Brazilec šanci podruhé. Poprvé se svezl v Číně v polovině dubna. Tentokrát vystřídá Jarna Trulliho, který bude úvodní dějství sledovat pouze z boxové zídky.
22letý Razia letos závodil za juniorku Lotusu v GP2 - Team AirAsia. K jeho letošním úspěchům tam patří jedno vítězství v kvalifikaci a dvě umístění na stupních vítězů.
Lotus, který bude v příští sezóně nastupovat pod názvem Caterham, na Interlagos veze upravené zadní křídlo s vyšší efektivitou DRS systému. "Nové křídlo nám poskytuje více přítlaku a vylepšuje efektivitu DRS, což by nám mělo pomoci stáhnout v kvalifikaci rozdíl na vozy před námi," prozradil Gascoyne.
Nejmenovaný inženýr Lotusu serveru F1news.cz prozradil, že nové křídlo je vývojovým prvkem pro rok 2012, ale protože je užitečný i v kombinaci se současným balíkem, v Brazílii ho nasadí. Obsahuje agresivnější DRS s menší horní klapkou zadního křídla. Jeho výhoda by proto měl být vyšší výkon zejména v kvalifikaci, kde využití DRS nebude omezeno pouze na rovinku mezi 3. a 4. zatáčkou.
Lotus minulý rok zastavil vývoj monopostu T127 již v polovině sezóny, letos ale nové díly nasazuje až do samotného závěru. "Takto hodláme fungovat i příští rok a v mnoha následujících sezónách," dodává technický ředitel Lotusu.
Rozdíly mezi loňským a letošním vozem Lotusu s popisky jeho hlavního designéra Lewise Butlera(foto: Team Lotus)
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.