Luiz Razia nastoupí s vozem Lotus T128 do prvního tréninku před Velkou cenou Brazílie. Lotus jako jeden z mála týmů hodlá nasadit novinky i v posledním závodě.
Během závodního víkendu dostane Brazilec šanci podruhé. Poprvé se svezl v Číně v polovině dubna. Tentokrát vystřídá Jarna Trulliho, který bude úvodní dějství sledovat pouze z boxové zídky.
22letý Razia letos závodil za juniorku Lotusu v GP2 - Team AirAsia. K jeho letošním úspěchům tam patří jedno vítězství v kvalifikaci a dvě umístění na stupních vítězů.
Lotus, který bude v příští sezóně nastupovat pod názvem Caterham, na Interlagos veze upravené zadní křídlo s vyšší efektivitou DRS systému. "Nové křídlo nám poskytuje více přítlaku a vylepšuje efektivitu DRS, což by nám mělo pomoci stáhnout v kvalifikaci rozdíl na vozy před námi," prozradil Gascoyne.
Nejmenovaný inženýr Lotusu serveru F1news.cz prozradil, že nové křídlo je vývojovým prvkem pro rok 2012, ale protože je užitečný i v kombinaci se současným balíkem, v Brazílii ho nasadí. Obsahuje agresivnější DRS s menší horní klapkou zadního křídla. Jeho výhoda by proto měl být vyšší výkon zejména v kvalifikaci, kde využití DRS nebude omezeno pouze na rovinku mezi 3. a 4. zatáčkou.
Lotus minulý rok zastavil vývoj monopostu T127 již v polovině sezóny, letos ale nové díly nasazuje až do samotného závěru. "Takto hodláme fungovat i příští rok a v mnoha následujících sezónách," dodává technický ředitel Lotusu.
Rozdíly mezi loňským a letošním vozem Lotusu s popisky jeho hlavního designéra Lewise Butlera(foto: Team Lotus)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.