Luiz Razia nastoupí s vozem Lotus T128 do prvního tréninku před Velkou cenou Brazílie. Lotus jako jeden z mála týmů hodlá nasadit novinky i v posledním závodě.
Během závodního víkendu dostane Brazilec šanci podruhé. Poprvé se svezl v Číně v polovině dubna. Tentokrát vystřídá Jarna Trulliho, který bude úvodní dějství sledovat pouze z boxové zídky.
22letý Razia letos závodil za juniorku Lotusu v GP2 - Team AirAsia. K jeho letošním úspěchům tam patří jedno vítězství v kvalifikaci a dvě umístění na stupních vítězů.
Lotus, který bude v příští sezóně nastupovat pod názvem Caterham, na Interlagos veze upravené zadní křídlo s vyšší efektivitou DRS systému. "Nové křídlo nám poskytuje více přítlaku a vylepšuje efektivitu DRS, což by nám mělo pomoci stáhnout v kvalifikaci rozdíl na vozy před námi," prozradil Gascoyne.
Nejmenovaný inženýr Lotusu serveru F1news.cz prozradil, že nové křídlo je vývojovým prvkem pro rok 2012, ale protože je užitečný i v kombinaci se současným balíkem, v Brazílii ho nasadí. Obsahuje agresivnější DRS s menší horní klapkou zadního křídla. Jeho výhoda by proto měl být vyšší výkon zejména v kvalifikaci, kde využití DRS nebude omezeno pouze na rovinku mezi 3. a 4. zatáčkou.
Lotus minulý rok zastavil vývoj monopostu T127 již v polovině sezóny, letos ale nové díly nasazuje až do samotného závěru. "Takto hodláme fungovat i příští rok a v mnoha následujících sezónách," dodává technický ředitel Lotusu.
Rozdíly mezi loňským a letošním vozem Lotusu s popisky jeho hlavního designéra Lewise Butlera(foto: Team Lotus)
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.