Pedro de la Rosa opouští McLaren, protože se příští rok hodlá znovu vrátit k závodění. S týmem HRT podepsal dvouletou smlouvu.
De la Rosa přišel k McLarenu v roce 2003. Nejslavnější moment u týmu z Wokingu prožil během Velké ceny Maďarska 2006, kde skončil druhý hned za Jensonem Buttonem. Tento svůj doposud nejlepší výsledek v F1 získal s vozem McLaren MP4-21.
"Jedná se o velmi důležitý krok v mé sportovní kariéře a jeden z mých nejpromyšlenějších vůbec. Jsem ve velmi dobré fázi z hlediska vyspělosti a jsem připravený přijmout tuto výzvu, která mě obrovsky motivuje," uvádí čtyřicetiletý Španěl, který doposud plnil úlohu záložního pilota McLarenu.
"Při rozhodování o zapojení se do tohoto projektu byly rozhodující tři věci: má touha vrátit se k aktivnímu soutěžení, fakt, že HRT je španělský tým a také to, že se znám lidmi, kteří vedou tento projekt - jako je Luis Perez-Sala," pokračuje De la Rosa.
"Nemůžu zapomenout na poděkování McLarenu, který mi tento krok umožnil. Byl jsem velmi spokojený s osmi sezónami, které jsem u nich strávil, kdy jsem vyrostl jako pilot i osobnost. Bez nich bych zde dnes nebyl," dodává budoucí pilot HRT.
Pedro si zazávodil naposledy letos v Kanadě za Sauber místo Sergia Péreze (foto: Sauber F1 Team)
Šéf španělského týmu HRT Colin Kolles tento přestup komentuje slovy: "Cílem týmu bylo vždy posílení všech hledisek: ekonomických, technických a sportovních. Příchod Pedra de la Rosy příští rok bude fundamentálním základem vývoje našeho projektu. Jsme mladým týmem, který musí pokračovat v pokroku, a s touto posilou jsem přesvědčený, že se nám přesně to podaří."
V dobrém se s De La Rosou loučí také jeho současný šéf Martin Whitmarsh: "Pedrův příspěvek McLarenu byl velmi cenný hned od jeho příchodu v roce 2003 - možná cennější, než se může zvnějšku zdát.
Jako testovací pilot byl neobyčejně pracovitý - jak na trati, tak v poslední době častěji na našem simulátoru. Jeho zpětná vazba byla spolehlivá a odborná. Jeho příspěvek byla ale mnohem hlubší: Pedro je typickým týmovým hráčem, velmi motivujícím prvkem našeho týmu, a možná proto je někým, koho budu vždy považovat za skutečného přítele," zakončuje Whitmarsh.
V letošní deštivé Velké ceně Kanady finišoval na 12. místě(foto: Sauber F1 Team)
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.