Pedro de la Rosa opouští McLaren, protože se příští rok hodlá znovu vrátit k závodění. S týmem HRT podepsal dvouletou smlouvu.
De la Rosa přišel k McLarenu v roce 2003. Nejslavnější moment u týmu z Wokingu prožil během Velké ceny Maďarska 2006, kde skončil druhý hned za Jensonem Buttonem. Tento svůj doposud nejlepší výsledek v F1 získal s vozem McLaren MP4-21.
"Jedná se o velmi důležitý krok v mé sportovní kariéře a jeden z mých nejpromyšlenějších vůbec. Jsem ve velmi dobré fázi z hlediska vyspělosti a jsem připravený přijmout tuto výzvu, která mě obrovsky motivuje," uvádí čtyřicetiletý Španěl, který doposud plnil úlohu záložního pilota McLarenu.
"Při rozhodování o zapojení se do tohoto projektu byly rozhodující tři věci: má touha vrátit se k aktivnímu soutěžení, fakt, že HRT je španělský tým a také to, že se znám lidmi, kteří vedou tento projekt - jako je Luis Perez-Sala," pokračuje De la Rosa.
"Nemůžu zapomenout na poděkování McLarenu, který mi tento krok umožnil. Byl jsem velmi spokojený s osmi sezónami, které jsem u nich strávil, kdy jsem vyrostl jako pilot i osobnost. Bez nich bych zde dnes nebyl," dodává budoucí pilot HRT.
Pedro si zazávodil naposledy letos v Kanadě za Sauber místo Sergia Péreze (foto: Sauber F1 Team)
Šéf španělského týmu HRT Colin Kolles tento přestup komentuje slovy: "Cílem týmu bylo vždy posílení všech hledisek: ekonomických, technických a sportovních. Příchod Pedra de la Rosy příští rok bude fundamentálním základem vývoje našeho projektu. Jsme mladým týmem, který musí pokračovat v pokroku, a s touto posilou jsem přesvědčený, že se nám přesně to podaří."
V dobrém se s De La Rosou loučí také jeho současný šéf Martin Whitmarsh: "Pedrův příspěvek McLarenu byl velmi cenný hned od jeho příchodu v roce 2003 - možná cennější, než se může zvnějšku zdát.
Jako testovací pilot byl neobyčejně pracovitý - jak na trati, tak v poslední době častěji na našem simulátoru. Jeho zpětná vazba byla spolehlivá a odborná. Jeho příspěvek byla ale mnohem hlubší: Pedro je typickým týmovým hráčem, velmi motivujícím prvkem našeho týmu, a možná proto je někým, koho budu vždy považovat za skutečného přítele," zakončuje Whitmarsh.
V letošní deštivé Velké ceně Kanady finišoval na 12. místě(foto: Sauber F1 Team)
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.