Pedro de la Rosa opouští McLaren, protože se příští rok hodlá znovu vrátit k závodění. S týmem HRT podepsal dvouletou smlouvu.
De la Rosa přišel k McLarenu v roce 2003. Nejslavnější moment u týmu z Wokingu prožil během Velké ceny Maďarska 2006, kde skončil druhý hned za Jensonem Buttonem. Tento svůj doposud nejlepší výsledek v F1 získal s vozem McLaren MP4-21.
"Jedná se o velmi důležitý krok v mé sportovní kariéře a jeden z mých nejpromyšlenějších vůbec. Jsem ve velmi dobré fázi z hlediska vyspělosti a jsem připravený přijmout tuto výzvu, která mě obrovsky motivuje," uvádí čtyřicetiletý Španěl, který doposud plnil úlohu záložního pilota McLarenu.
"Při rozhodování o zapojení se do tohoto projektu byly rozhodující tři věci: má touha vrátit se k aktivnímu soutěžení, fakt, že HRT je španělský tým a také to, že se znám lidmi, kteří vedou tento projekt - jako je Luis Perez-Sala," pokračuje De la Rosa.
"Nemůžu zapomenout na poděkování McLarenu, který mi tento krok umožnil. Byl jsem velmi spokojený s osmi sezónami, které jsem u nich strávil, kdy jsem vyrostl jako pilot i osobnost. Bez nich bych zde dnes nebyl," dodává budoucí pilot HRT.
Pedro si zazávodil naposledy letos v Kanadě za Sauber místo Sergia Péreze (foto: Sauber F1 Team)
Šéf španělského týmu HRT Colin Kolles tento přestup komentuje slovy: "Cílem týmu bylo vždy posílení všech hledisek: ekonomických, technických a sportovních. Příchod Pedra de la Rosy příští rok bude fundamentálním základem vývoje našeho projektu. Jsme mladým týmem, který musí pokračovat v pokroku, a s touto posilou jsem přesvědčený, že se nám přesně to podaří."
V dobrém se s De La Rosou loučí také jeho současný šéf Martin Whitmarsh: "Pedrův příspěvek McLarenu byl velmi cenný hned od jeho příchodu v roce 2003 - možná cennější, než se může zvnějšku zdát.
Jako testovací pilot byl neobyčejně pracovitý - jak na trati, tak v poslední době častěji na našem simulátoru. Jeho zpětná vazba byla spolehlivá a odborná. Jeho příspěvek byla ale mnohem hlubší: Pedro je typickým týmovým hráčem, velmi motivujícím prvkem našeho týmu, a možná proto je někým, koho budu vždy považovat za skutečného přítele," zakončuje Whitmarsh.
V letošní deštivé Velké ceně Kanady finišoval na 12. místě(foto: Sauber F1 Team)
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.