Dlouholetý testovací pilot stáje McLaren, Pedro de La Rosa, volá po změnách v pravidlech ohledně testování. Týmy by si prý změny měly prosadit ve svém vlastním zájmu.
"Je to paradox, že týmy pořádají test pro "mladé talenty," píše španělský pilot ve svém sloupku na webu FormulaSantander.com.
"Omezení testů dává perfektní smysl, pokud se na věc díváme tak, že chceme ušetřit náklady. Ty v letech, kdy bylo testování neomezené a po každém závodě se obvykle testovalo s oběma vozy, často šplhaly k astronomickým hodnotám.
Ano, to dává smysl, ale poskytnout mladým pilotům jen tři dny, během kterých si mohou vyzkoušet vůz F1, to je přehnané pro sport, který by měl být příkladem konkurenceschopnosti a inovace," zlobí se de La Rosa, v současné době záložní jezdec stáje McLaren. Tím však nekončí, nebojí se kritizovat ani pojem "mladý pilot."
"Co je ještě nesmyslnější, je definice mladého pilota. Podle pravidel je to takový pilot, který za svou kariéru neodjel víc než dva závody F1. Například Jaime Alguersuarimu je nyní 22 let, ale v Abú Zabí testovat nemohl."
De La Rosa v sezoně 2006, kdy zaskakoval u McLarenu za Juana Pabla Montoyu
Před sezonou to taková tragédie být nemusí, ale v případě, že je potřeba uprostřed sezony nasadit náhradu za jednoho z jezdců týmu, už to bývá horší. V roce 2009 měla takový problém stáj Toro Rosso, když nahradila neúspěšného Sebastiena Bourdaise právě Alguersuarim.
"Co je ještě horší je situace rezervních pilotů. Celou sezonu jezdí s týmem po závodech, tak jako náhradní brankáři ve fotbale, ale přitom nedostanou šanci udržovat si formu pro případ, že by museli zasáhnout.
Takže ve zkratce: Rezervní piloti, kteří mají v případě potřeby nahradit jedničku nebo dvojku týmu, si nemohou auto otestovat. Kromě simulátoru, samozřejmě. A to vše je pod záštitou "šetření nákladů a dávání většího prostoru mladým jezdcům" (tři dny!).
Určitě jste si také všimli, že jsou tu takoví piloti, kterým je 30 let, ale mohou klidně testovat, protože neodjeli víc než 2 Velké ceny. Jsou tedy stále považování za mladé piloty."
Španěl v McLarenu MP4-21 během testů před sezonou 2006
Tím naráží hlavně na svého kolegu od McLarenu, testovacího pilota Gary Paffetta: "Moje strategie tady nefunguje. Jsem rezervní pilot a nechci závodit za takových podmínek. Nedostatky ve znalosti vozu, s tím by se dalo smířit, ale testování je zkrátka potřebné," míní 40-letý Španěl.
Týmy si podle něj musí rychle domluvit omezený kalendář testovacích dní: "Proč propána například nestanoví limit osmi testovacích dní, kdy by si každý tým mohl podle svých vlastních možností testovat koho by chtěl - mladé, staré, rezervní jezdce, nebo i závodní piloty? Možná je to příliš jednoduché a tak se lidé bojí udělat ten krok vpřed. Ale věřte mi, pro zdraví F1 je to nezbytné."
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.