Bruno Senna se společně s Pastorem Maldonadem opřeli do komisařů kvůli trestům, které jim v průběhu závodu udělili komisaři za ignorování modrých vlajek.
Komisaři včera za blokování vedoucích závodníků udělili celkem čtyři penalizace, přičemž Senna s Maldonadem si trestný průjezd boxy (drive-through) odpykali v průběhu samotné velké ceny.
Zbylé dvě penalizace obdrželi po jejím skončení Alguersuari (+ 20 sec místo drive-through penalizace) a znovu neukáznitelný Maldonado (+ 30 sec za stop-go penalizaci).
Senna, jenž byl klasifikován na 16. místě, si stěžoval na to, že jej vedení závodu necitlivě připravilo o slušný výsledek: "Trestný průjezd boxy mi zcela zničil závod, protože když máte ruce svázané strategií, už ji nemůžete znovu měnit. Posledních 15 kol bylo naše tempo velmi pomalé, protože mi na pneumatikách už nezůstala žádná guma. Je to velké zklamání."
Brazilec o tom hodlá dále hovořit s ředitelem závodu FIA Charliem Whitingem: "Myslím, že tomu scházela konzistence, protože vídáváme lidi dělat mnohem, mnohem horší věci. Když se na to podíváte, já jsem zdržel Jensona [Buttona] v jedné zatáčce - číslo 7. Lidé zde zdržovali ostatní po celý sektor, a modrou vlajkou jim přitom máváno nebylo."
"Faktem je, že nám ukazují modré vlajky ve stejný okamžik, jako pomalejším vozům, ale když zpomalíme, abychom ostatní nechali předjet, můžeme ztratit pět sekund - a to absolutně není fér. Rozhodnutí bylo podle mě dost kruté a myslím si, že si o tom musíme promluvit s Charliem, protože Jenson v následujícím kole stejně zamířil do boxů," zlobí se Senna.
Bruno Senna si stěžuje na necitlivé a nekonzistentní výroky komisařů(foto: Lotus Renault GP)
Maldonado, který se včera před rychlejšími vozy motal po trati způsobem naprosto nevídaným, se rozčiluje: "Samozřejmě, že jsem ty kluky viděl, ale nemůžu si dovolit pokaždé ztrácet čtyři sekundy. Myslím, že v minulosti to bylo stejné pro všechny - když jsem dojel vozy Virginu a Hispanie, vždy jsem ztrácel čas. Je to součástí té práce, obzvlášť, když bojujete o body.
V tom okamžiku jsem bojoval s Alguersuarim, takže to bylo těžké rozhodování. Jsem opravdu zklamaný, protože tohle udělali letos poprvé. Z mého pohledu naprosto špatně," kritizuje otevřeně komisaře pilot Williamsu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.