Bruno Senna se společně s Pastorem Maldonadem opřeli do komisařů kvůli trestům, které jim v průběhu závodu udělili komisaři za ignorování modrých vlajek.
Komisaři včera za blokování vedoucích závodníků udělili celkem čtyři penalizace, přičemž Senna s Maldonadem si trestný průjezd boxy (drive-through) odpykali v průběhu samotné velké ceny.
Zbylé dvě penalizace obdrželi po jejím skončení Alguersuari (+ 20 sec místo drive-through penalizace) a znovu neukáznitelný Maldonado (+ 30 sec za stop-go penalizaci).
Senna, jenž byl klasifikován na 16. místě, si stěžoval na to, že jej vedení závodu necitlivě připravilo o slušný výsledek: "Trestný průjezd boxy mi zcela zničil závod, protože když máte ruce svázané strategií, už ji nemůžete znovu měnit. Posledních 15 kol bylo naše tempo velmi pomalé, protože mi na pneumatikách už nezůstala žádná guma. Je to velké zklamání."
Brazilec o tom hodlá dále hovořit s ředitelem závodu FIA Charliem Whitingem: "Myslím, že tomu scházela konzistence, protože vídáváme lidi dělat mnohem, mnohem horší věci. Když se na to podíváte, já jsem zdržel Jensona [Buttona] v jedné zatáčce - číslo 7. Lidé zde zdržovali ostatní po celý sektor, a modrou vlajkou jim přitom máváno nebylo."
"Faktem je, že nám ukazují modré vlajky ve stejný okamžik, jako pomalejším vozům, ale když zpomalíme, abychom ostatní nechali předjet, můžeme ztratit pět sekund - a to absolutně není fér. Rozhodnutí bylo podle mě dost kruté a myslím si, že si o tom musíme promluvit s Charliem, protože Jenson v následujícím kole stejně zamířil do boxů," zlobí se Senna.
Bruno Senna si stěžuje na necitlivé a nekonzistentní výroky komisařů(foto: Lotus Renault GP)
Maldonado, který se včera před rychlejšími vozy motal po trati způsobem naprosto nevídaným, se rozčiluje: "Samozřejmě, že jsem ty kluky viděl, ale nemůžu si dovolit pokaždé ztrácet čtyři sekundy. Myslím, že v minulosti to bylo stejné pro všechny - když jsem dojel vozy Virginu a Hispanie, vždy jsem ztrácel čas. Je to součástí té práce, obzvlášť, když bojujete o body.
V tom okamžiku jsem bojoval s Alguersuarim, takže to bylo těžké rozhodování. Jsem opravdu zklamaný, protože tohle udělali letos poprvé. Z mého pohledu naprosto špatně," kritizuje otevřeně komisaře pilot Williamsu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.