Bruno Senna se společně s Pastorem Maldonadem opřeli do komisařů kvůli trestům, které jim v průběhu závodu udělili komisaři za ignorování modrých vlajek.
Komisaři včera za blokování vedoucích závodníků udělili celkem čtyři penalizace, přičemž Senna s Maldonadem si trestný průjezd boxy (drive-through) odpykali v průběhu samotné velké ceny.
Zbylé dvě penalizace obdrželi po jejím skončení Alguersuari (+ 20 sec místo drive-through penalizace) a znovu neukáznitelný Maldonado (+ 30 sec za stop-go penalizaci).
Senna, jenž byl klasifikován na 16. místě, si stěžoval na to, že jej vedení závodu necitlivě připravilo o slušný výsledek: "Trestný průjezd boxy mi zcela zničil závod, protože když máte ruce svázané strategií, už ji nemůžete znovu měnit. Posledních 15 kol bylo naše tempo velmi pomalé, protože mi na pneumatikách už nezůstala žádná guma. Je to velké zklamání."
Brazilec o tom hodlá dále hovořit s ředitelem závodu FIA Charliem Whitingem: "Myslím, že tomu scházela konzistence, protože vídáváme lidi dělat mnohem, mnohem horší věci. Když se na to podíváte, já jsem zdržel Jensona [Buttona] v jedné zatáčce - číslo 7. Lidé zde zdržovali ostatní po celý sektor, a modrou vlajkou jim přitom máváno nebylo."
"Faktem je, že nám ukazují modré vlajky ve stejný okamžik, jako pomalejším vozům, ale když zpomalíme, abychom ostatní nechali předjet, můžeme ztratit pět sekund - a to absolutně není fér. Rozhodnutí bylo podle mě dost kruté a myslím si, že si o tom musíme promluvit s Charliem, protože Jenson v následujícím kole stejně zamířil do boxů," zlobí se Senna.
Bruno Senna si stěžuje na necitlivé a nekonzistentní výroky komisařů(foto: Lotus Renault GP)
Maldonado, který se včera před rychlejšími vozy motal po trati způsobem naprosto nevídaným, se rozčiluje: "Samozřejmě, že jsem ty kluky viděl, ale nemůžu si dovolit pokaždé ztrácet čtyři sekundy. Myslím, že v minulosti to bylo stejné pro všechny - když jsem dojel vozy Virginu a Hispanie, vždy jsem ztrácel čas. Je to součástí té práce, obzvlášť, když bojujete o body.
V tom okamžiku jsem bojoval s Alguersuarim, takže to bylo těžké rozhodování. Jsem opravdu zklamaný, protože tohle udělali letos poprvé. Z mého pohledu naprosto špatně," kritizuje otevřeně komisaře pilot Williamsu.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.