Bruno Senna se společně s Pastorem Maldonadem opřeli do komisařů kvůli trestům, které jim v průběhu závodu udělili komisaři za ignorování modrých vlajek.
Komisaři včera za blokování vedoucích závodníků udělili celkem čtyři penalizace, přičemž Senna s Maldonadem si trestný průjezd boxy (drive-through) odpykali v průběhu samotné velké ceny.
Zbylé dvě penalizace obdrželi po jejím skončení Alguersuari (+ 20 sec místo drive-through penalizace) a znovu neukáznitelný Maldonado (+ 30 sec za stop-go penalizaci).
Senna, jenž byl klasifikován na 16. místě, si stěžoval na to, že jej vedení závodu necitlivě připravilo o slušný výsledek: "Trestný průjezd boxy mi zcela zničil závod, protože když máte ruce svázané strategií, už ji nemůžete znovu měnit. Posledních 15 kol bylo naše tempo velmi pomalé, protože mi na pneumatikách už nezůstala žádná guma. Je to velké zklamání."
Brazilec o tom hodlá dále hovořit s ředitelem závodu FIA Charliem Whitingem: "Myslím, že tomu scházela konzistence, protože vídáváme lidi dělat mnohem, mnohem horší věci. Když se na to podíváte, já jsem zdržel Jensona [Buttona] v jedné zatáčce - číslo 7. Lidé zde zdržovali ostatní po celý sektor, a modrou vlajkou jim přitom máváno nebylo."
"Faktem je, že nám ukazují modré vlajky ve stejný okamžik, jako pomalejším vozům, ale když zpomalíme, abychom ostatní nechali předjet, můžeme ztratit pět sekund - a to absolutně není fér. Rozhodnutí bylo podle mě dost kruté a myslím si, že si o tom musíme promluvit s Charliem, protože Jenson v následujícím kole stejně zamířil do boxů," zlobí se Senna.
Bruno Senna si stěžuje na necitlivé a nekonzistentní výroky komisařů(foto: Lotus Renault GP)
Maldonado, který se včera před rychlejšími vozy motal po trati způsobem naprosto nevídaným, se rozčiluje: "Samozřejmě, že jsem ty kluky viděl, ale nemůžu si dovolit pokaždé ztrácet čtyři sekundy. Myslím, že v minulosti to bylo stejné pro všechny - když jsem dojel vozy Virginu a Hispanie, vždy jsem ztrácel čas. Je to součástí té práce, obzvlášť, když bojujete o body.
V tom okamžiku jsem bojoval s Alguersuarim, takže to bylo těžké rozhodování. Jsem opravdu zklamaný, protože tohle udělali letos poprvé. Z mého pohledu naprosto špatně," kritizuje otevřeně komisaře pilot Williamsu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.