Mít k dispozici vítězný vůz a nejlepší technologie ještě neznamená, že se dostaví očekávaný výsledek, dle Giancarla Minardiho je cesta za úspěchem mnohem komplikovanější.
Formule 1 je znovu zapředena do hovorů o zákaznických vozech. Tentokrát však Ferrari nenašlo žádného spojence s výjimkou Bernieho Ecclestona. Návrh třetích vozů se nesešel s bouřlivým ohlasem u dalších týmů, zejména pak u Red Bullu a McLarenu, kteří již vyjádřili svůj nesouhlas.
Podobně negativní postoj má k tomuto nápadu i člověk, který utvářel historii motosportu a který velice dobře zná prostředí velkého cirkusu, v němž se pohyboval přes dvacet let – Giancarlo Minardi.
„Dnes, stejně jako v minulosti, jsem zásadně proti zavedení zákaznických vozů, jednoduše si nemyslím, že by to byla správná cesta k oživení zájmu o šampionát Formule 1. Není to tak jednoduchá věc svěřit týmu (ať se jedná o F1, GP2 nebo GP3) komplexní vůz, vytvořený pro nejvyšší výkony.
Abyste mohli pomýšlet na vítězství, tak vám nestačí koupit si Ferrari, Red Bull nebo McLaren, musíte umět vůz spravovat a nastavovat, musíte mu porozumět a hlavně ho neustále vyvíjet, musíte mít tu správnou vítěznou filozofii,“ vysvětluje svůj postoj Minardi.
„V jedné z etap historie mého týmu ve Formuli 1, jsem měl jako partnera Flavia Briatoreho, se kterým jsem se dohodl, že nám bude poskytovat technologie z Benettonu. Ale hned v počátcích jsme zjistili, že je to prakticky neschůdná cesta a to především v modifikacích technologii a v také ve vysokých nákladech na jejich správu.
Proto jsme se jako Minardi Team rozhodli jít cestou nezávislého vývoje. Dnes máme takový příklad v Red Bullu – Toro Rosso. Od té doby co se tým z Faenzy rozhodl jít cestou vlastního vývoje a ne pouhého klonování vozu Red Bull, vynaložené investice do vlastní projekce začínají přinášet výborné výsledky,“ uzavírá své hodnocení Minardi.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.