Mít k dispozici vítězný vůz a nejlepší technologie ještě neznamená, že se dostaví očekávaný výsledek, dle Giancarla Minardiho je cesta za úspěchem mnohem komplikovanější.
Formule 1 je znovu zapředena do hovorů o zákaznických vozech. Tentokrát však Ferrari nenašlo žádného spojence s výjimkou Bernieho Ecclestona. Návrh třetích vozů se nesešel s bouřlivým ohlasem u dalších týmů, zejména pak u Red Bullu a McLarenu, kteří již vyjádřili svůj nesouhlas.
Podobně negativní postoj má k tomuto nápadu i člověk, který utvářel historii motosportu a který velice dobře zná prostředí velkého cirkusu, v němž se pohyboval přes dvacet let – Giancarlo Minardi.
„Dnes, stejně jako v minulosti, jsem zásadně proti zavedení zákaznických vozů, jednoduše si nemyslím, že by to byla správná cesta k oživení zájmu o šampionát Formule 1. Není to tak jednoduchá věc svěřit týmu (ať se jedná o F1, GP2 nebo GP3) komplexní vůz, vytvořený pro nejvyšší výkony.
Abyste mohli pomýšlet na vítězství, tak vám nestačí koupit si Ferrari, Red Bull nebo McLaren, musíte umět vůz spravovat a nastavovat, musíte mu porozumět a hlavně ho neustále vyvíjet, musíte mít tu správnou vítěznou filozofii,“ vysvětluje svůj postoj Minardi.
„V jedné z etap historie mého týmu ve Formuli 1, jsem měl jako partnera Flavia Briatoreho, se kterým jsem se dohodl, že nám bude poskytovat technologie z Benettonu. Ale hned v počátcích jsme zjistili, že je to prakticky neschůdná cesta a to především v modifikacích technologii a v také ve vysokých nákladech na jejich správu.
Proto jsme se jako Minardi Team rozhodli jít cestou nezávislého vývoje. Dnes máme takový příklad v Red Bullu – Toro Rosso. Od té doby co se tým z Faenzy rozhodl jít cestou vlastního vývoje a ne pouhého klonování vozu Red Bull, vynaložené investice do vlastní projekce začínají přinášet výborné výsledky,“ uzavírá své hodnocení Minardi.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.