Mít k dispozici vítězný vůz a nejlepší technologie ještě neznamená, že se dostaví očekávaný výsledek, dle Giancarla Minardiho je cesta za úspěchem mnohem komplikovanější.
Formule 1 je znovu zapředena do hovorů o zákaznických vozech. Tentokrát však Ferrari nenašlo žádného spojence s výjimkou Bernieho Ecclestona. Návrh třetích vozů se nesešel s bouřlivým ohlasem u dalších týmů, zejména pak u Red Bullu a McLarenu, kteří již vyjádřili svůj nesouhlas.
Podobně negativní postoj má k tomuto nápadu i člověk, který utvářel historii motosportu a který velice dobře zná prostředí velkého cirkusu, v němž se pohyboval přes dvacet let – Giancarlo Minardi.
„Dnes, stejně jako v minulosti, jsem zásadně proti zavedení zákaznických vozů, jednoduše si nemyslím, že by to byla správná cesta k oživení zájmu o šampionát Formule 1. Není to tak jednoduchá věc svěřit týmu (ať se jedná o F1, GP2 nebo GP3) komplexní vůz, vytvořený pro nejvyšší výkony.
Abyste mohli pomýšlet na vítězství, tak vám nestačí koupit si Ferrari, Red Bull nebo McLaren, musíte umět vůz spravovat a nastavovat, musíte mu porozumět a hlavně ho neustále vyvíjet, musíte mít tu správnou vítěznou filozofii,“ vysvětluje svůj postoj Minardi.
„V jedné z etap historie mého týmu ve Formuli 1, jsem měl jako partnera Flavia Briatoreho, se kterým jsem se dohodl, že nám bude poskytovat technologie z Benettonu. Ale hned v počátcích jsme zjistili, že je to prakticky neschůdná cesta a to především v modifikacích technologii a v také ve vysokých nákladech na jejich správu.
Proto jsme se jako Minardi Team rozhodli jít cestou nezávislého vývoje. Dnes máme takový příklad v Red Bullu – Toro Rosso. Od té doby co se tým z Faenzy rozhodl jít cestou vlastního vývoje a ne pouhého klonování vozu Red Bull, vynaložené investice do vlastní projekce začínají přinášet výborné výsledky,“ uzavírá své hodnocení Minardi.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě překvapivě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.