Mít k dispozici vítězný vůz a nejlepší technologie ještě neznamená, že se dostaví očekávaný výsledek, dle Giancarla Minardiho je cesta za úspěchem mnohem komplikovanější.
Formule 1 je znovu zapředena do hovorů o zákaznických vozech. Tentokrát však Ferrari nenašlo žádného spojence s výjimkou Bernieho Ecclestona. Návrh třetích vozů se nesešel s bouřlivým ohlasem u dalších týmů, zejména pak u Red Bullu a McLarenu, kteří již vyjádřili svůj nesouhlas.
Podobně negativní postoj má k tomuto nápadu i člověk, který utvářel historii motosportu a který velice dobře zná prostředí velkého cirkusu, v němž se pohyboval přes dvacet let – Giancarlo Minardi.
„Dnes, stejně jako v minulosti, jsem zásadně proti zavedení zákaznických vozů, jednoduše si nemyslím, že by to byla správná cesta k oživení zájmu o šampionát Formule 1. Není to tak jednoduchá věc svěřit týmu (ať se jedná o F1, GP2 nebo GP3) komplexní vůz, vytvořený pro nejvyšší výkony.
Abyste mohli pomýšlet na vítězství, tak vám nestačí koupit si Ferrari, Red Bull nebo McLaren, musíte umět vůz spravovat a nastavovat, musíte mu porozumět a hlavně ho neustále vyvíjet, musíte mít tu správnou vítěznou filozofii,“ vysvětluje svůj postoj Minardi.
„V jedné z etap historie mého týmu ve Formuli 1, jsem měl jako partnera Flavia Briatoreho, se kterým jsem se dohodl, že nám bude poskytovat technologie z Benettonu. Ale hned v počátcích jsme zjistili, že je to prakticky neschůdná cesta a to především v modifikacích technologii a v také ve vysokých nákladech na jejich správu.
Proto jsme se jako Minardi Team rozhodli jít cestou nezávislého vývoje. Dnes máme takový příklad v Red Bullu – Toro Rosso. Od té doby co se tým z Faenzy rozhodl jít cestou vlastního vývoje a ne pouhého klonování vozu Red Bull, vynaložené investice do vlastní projekce začínají přinášet výborné výsledky,“ uzavírá své hodnocení Minardi.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.