S tím, jak FIA minulý týden potvrdila změnu názvu šasi Týmu Lotus a stáje Lotus Renault GP, obě strany nyní potvrzují, že je vše vyřešeno. Group Lotus má práva k plnému využívání názvu "Team Lotus."
Ačkoliv Lotus Renault GP dle záznamů FIA (na rozdíl od Lotusu a Virginu) název svého týmu zatím nemění, má možnost se přejmenovat na Team Lotus - ten současný bude od příští sezóny znám jako Caterham, přičemž si ponechá své zelené zbarvení.
V dnešním společném prohlášení stojí: "Proton, Group Lotus, 1Malaysie Racing Team a jeho majitel Tony Fernandes s potěšením oznamují, že přátelsky ukončili soudní spor u anglických soudů, který se týkal názvu "Lotus" a "Team Lotus," a souhlasí s ustanovením, na němž se dohodli na počátku tohoto měsíce.
Jeho obsah je důvěrný, ale týká se toho, že značka "Lotus" bude znovu sjednocena pod výlučným vlastnictvím Group Lotus. To zahrnuje také práva k využívání názvů "Lotus" a "Team Lotus" v závodech Formule 1.
1MRT bude v sezóně 2012 závodit pod názvem "Caterham F1 Team" a pro šasi pojmenuje "Caterham." Dohoda rovněž ustanovuje pracovní vztah mezi stranami, které budou spolupracovat na příštích projektech v oblasti automobilového průmyslu."
Výkonný ředitel Group Lotus Dany Bahar se raduje: "Rád bych za Group Lotus a Proton vyjádřil, jak nás velmi těší to, že je tato záležitost konečně uzavřena a můžeme se nyní soustředit na budoucnost.
Chápeme, že to bylo velmi obtížná a matoucí doba pro fanoušky sportu a značky Lotus, takže jsme šťastní, že jsme dosáhli jasného řešení této důležité záležitosti. Rád bych této příležitosti využil k poděkování našim fanouškům za jejich neutuchající podporu, která pro nás hodně znamená."
Výkonný ředitel současného Týmu Lotus Riad Asmat dodává: "Jsme hrdi na to, co jsme dokázali tím, když jsme dostali Tým Lotus zpět do Formule 1, kde se o to mnoho lidí pokoušelo. A i když nás mrzí, že se musíme s Týmem Lotus rozloučit, jsme nadšeni tím, že jsme nyní pány vlastní budoucnosti a svůj osud máme plně ve svých rukou. Už nemusíme být s nikým srovnáváni. Píšeme svou vlastní historii a zůstaneme zelení a žlutí.
Těšíme se teď na vzrušující budoucí závody pod naším novým názvem Caterham F1 Team. Prosím, pokračujte ve vaší podpoře našeho velmi zvláštního, nikdy neumírajícího ducha, a podpořte nás na trati, kde se hodláme posunout v poli dopředu a ukázat, že dobro vítězí."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.