S tím, jak FIA minulý týden potvrdila změnu názvu šasi Týmu Lotus a stáje Lotus Renault GP, obě strany nyní potvrzují, že je vše vyřešeno. Group Lotus má práva k plnému využívání názvu "Team Lotus."
Ačkoliv Lotus Renault GP dle záznamů FIA (na rozdíl od Lotusu a Virginu) název svého týmu zatím nemění, má možnost se přejmenovat na Team Lotus - ten současný bude od příští sezóny znám jako Caterham, přičemž si ponechá své zelené zbarvení.
V dnešním společném prohlášení stojí: "Proton, Group Lotus, 1Malaysie Racing Team a jeho majitel Tony Fernandes s potěšením oznamují, že přátelsky ukončili soudní spor u anglických soudů, který se týkal názvu "Lotus" a "Team Lotus," a souhlasí s ustanovením, na němž se dohodli na počátku tohoto měsíce.
Jeho obsah je důvěrný, ale týká se toho, že značka "Lotus" bude znovu sjednocena pod výlučným vlastnictvím Group Lotus. To zahrnuje také práva k využívání názvů "Lotus" a "Team Lotus" v závodech Formule 1.
1MRT bude v sezóně 2012 závodit pod názvem "Caterham F1 Team" a pro šasi pojmenuje "Caterham." Dohoda rovněž ustanovuje pracovní vztah mezi stranami, které budou spolupracovat na příštích projektech v oblasti automobilového průmyslu."
Výkonný ředitel Group Lotus Dany Bahar se raduje: "Rád bych za Group Lotus a Proton vyjádřil, jak nás velmi těší to, že je tato záležitost konečně uzavřena a můžeme se nyní soustředit na budoucnost.
Chápeme, že to bylo velmi obtížná a matoucí doba pro fanoušky sportu a značky Lotus, takže jsme šťastní, že jsme dosáhli jasného řešení této důležité záležitosti. Rád bych této příležitosti využil k poděkování našim fanouškům za jejich neutuchající podporu, která pro nás hodně znamená."
Výkonný ředitel současného Týmu Lotus Riad Asmat dodává: "Jsme hrdi na to, co jsme dokázali tím, když jsme dostali Tým Lotus zpět do Formule 1, kde se o to mnoho lidí pokoušelo. A i když nás mrzí, že se musíme s Týmem Lotus rozloučit, jsme nadšeni tím, že jsme nyní pány vlastní budoucnosti a svůj osud máme plně ve svých rukou. Už nemusíme být s nikým srovnáváni. Píšeme svou vlastní historii a zůstaneme zelení a žlutí.
Těšíme se teď na vzrušující budoucí závody pod naším novým názvem Caterham F1 Team. Prosím, pokračujte ve vaší podpoře našeho velmi zvláštního, nikdy neumírajícího ducha, a podpořte nás na trati, kde se hodláme posunout v poli dopředu a ukázat, že dobro vítězí."
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.