S tím, jak FIA minulý týden potvrdila změnu názvu šasi Týmu Lotus a stáje Lotus Renault GP, obě strany nyní potvrzují, že je vše vyřešeno. Group Lotus má práva k plnému využívání názvu "Team Lotus."
Ačkoliv Lotus Renault GP dle záznamů FIA (na rozdíl od Lotusu a Virginu) název svého týmu zatím nemění, má možnost se přejmenovat na Team Lotus - ten současný bude od příští sezóny znám jako Caterham, přičemž si ponechá své zelené zbarvení.
V dnešním společném prohlášení stojí: "Proton, Group Lotus, 1Malaysie Racing Team a jeho majitel Tony Fernandes s potěšením oznamují, že přátelsky ukončili soudní spor u anglických soudů, který se týkal názvu "Lotus" a "Team Lotus," a souhlasí s ustanovením, na němž se dohodli na počátku tohoto měsíce.
Jeho obsah je důvěrný, ale týká se toho, že značka "Lotus" bude znovu sjednocena pod výlučným vlastnictvím Group Lotus. To zahrnuje také práva k využívání názvů "Lotus" a "Team Lotus" v závodech Formule 1.
1MRT bude v sezóně 2012 závodit pod názvem "Caterham F1 Team" a pro šasi pojmenuje "Caterham." Dohoda rovněž ustanovuje pracovní vztah mezi stranami, které budou spolupracovat na příštích projektech v oblasti automobilového průmyslu."
Výkonný ředitel Group Lotus Dany Bahar se raduje: "Rád bych za Group Lotus a Proton vyjádřil, jak nás velmi těší to, že je tato záležitost konečně uzavřena a můžeme se nyní soustředit na budoucnost.
Chápeme, že to bylo velmi obtížná a matoucí doba pro fanoušky sportu a značky Lotus, takže jsme šťastní, že jsme dosáhli jasného řešení této důležité záležitosti. Rád bych této příležitosti využil k poděkování našim fanouškům za jejich neutuchající podporu, která pro nás hodně znamená."
Výkonný ředitel současného Týmu Lotus Riad Asmat dodává: "Jsme hrdi na to, co jsme dokázali tím, když jsme dostali Tým Lotus zpět do Formule 1, kde se o to mnoho lidí pokoušelo. A i když nás mrzí, že se musíme s Týmem Lotus rozloučit, jsme nadšeni tím, že jsme nyní pány vlastní budoucnosti a svůj osud máme plně ve svých rukou. Už nemusíme být s nikým srovnáváni. Píšeme svou vlastní historii a zůstaneme zelení a žlutí.
Těšíme se teď na vzrušující budoucí závody pod naším novým názvem Caterham F1 Team. Prosím, pokračujte ve vaší podpoře našeho velmi zvláštního, nikdy neumírajícího ducha, a podpořte nás na trati, kde se hodláme posunout v poli dopředu a ukázat, že dobro vítězí."
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.