Prezident Ferrari během slavnostní akce automobilky v italském Mugellu zdůraznil své požadavky na setrvání své stáje ve Formuli 1. Pokud nebudou přijaty, hrozí odchodem.
"Formule 1 je stále naším životem, ale bez Ferrari by nebyla Formulí 1, stejně jako Ferrari by bez Formule 1 bylo odlišné," uvedl včera v Mugellu Di Montezemolo.
"Můžeme být velmi trpělivý, ale z našeho pohledu existují pro pokračování v naší práci přesné podmínky. Závodíme nejen kvůli propagaci, ale hlavně pro to, abychom náš pokročilý výzkum zaměřený na všechny stránky silničních vozu využili, ať už se to týká motoru, šasi, mechanických dílů, elektroniky, materiálů, aerodynamiky. Přenos technologií z dráhy na silnice během posledních dvaceti let rostl exponenciálně," pokračuje prezident Ferrari.
"Není moc dobré, že 90 % výkonnosti je nyní dáno výlučně aerodynamikou. Dalším negativem je to, že náš sport je jediný, v němž není povoleno testování. Stavíme auta, ne helikoptéry, rakety či letadla. Samozřejmě se nesmíme vrátit na úroveň z před několika let, ale na druhou stranu bychom neměli být ani v pozici, že bychom nemohli poskytnout příležitosti pro mladíky, které vychováváme v Pilotní akademii Ferrari."
Di Montezemolo nezapomněl ani na svou neustále propagovanou myšlenku třetích vozů: "A konečně, je tady ten problém s třetím vozem, který jen podtrhuje to, co říkám. Nepodporujeme to tolik kvůli vlastním zájmům, ale kvůli obecnému zájmu sportu. Věříme, že zájem fanoušků, médií a sponzorů by se mohl zvýšit, pokud by na trati bylo více konkurenceschopných aut - spíše než auta, která ztrácejí dvě nebo tři sekundy a jsou předjížděna o kolo již po několika okruzích.
Pro příklad si vzpomeňte, jak v roce 1961 Giancarlo Baghetti vyhrál Velkou cenu Francie v Remeši se soukromým Ferrari. A to je ono - bylo by příjemné jednoho dne vidět jedno z našich aut v barvách amerických, čínských či třeba těch z Abú Zabí."
Pokud ostatní nepřijmou návrhy Ferrari, mohlo by Formuli 1 podle Di Montezemola opustit(foto: Scuderia Ferrari)
"Budeme podporovat náš pohled, protože vidíme, že je správný v těch nejlepších ohledech. Ale aby bylo jasno: pokud to někdo podporuje, je to dobře, ostatní ale budou muset akceptovat, že se jedná o naši pozici. Pokud Formule 1 stále stojí o Ferrari, musí se změnit a vrátit se k tomu, aby byla špičkou výzkumu, přičemž bude vždy hledět na náklady. My ve Formuli 1 nepůsobíme jako sponzoři, ale jako konstruktéři!" varuje Di Montezemolo.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.