Šéf momentálně nejlepší stáje seriálu F1, Christian Horner, tvrdí, že i kdyby Red Bull přestal závodům dominovat, hodlá v šampionátu setrvat. Odchod rakouské stáje se tedy nechystá.
Christian Horner se nedávno dozvěděl o spekulacích, že by Red Bull mohl opustit F1, kdyby ustala jeho dominance celému šampionátu. Takové dohady však jasně odmítá. K odchodu nevidí žádný důvod.
"Ne, k odchodu by určitě nedošlo," říká Horner. "Red Bull je s F1 pevně spjatý. Dietrich (Mateschitz) tento sport miluje. Nějakou dobu byl spolumajitelem a sponzorem stáje Sauber. Naším cílem je úspěšná budoucnost. Zatím se nám to celkem daří. Když se na to podíváte, tak jsme se za celkem krátkou dobu dostali před stáje s mnohem slavnějšími jmény. A to je úspěch.
Podle Hornera je mediální pozornost, která k F1 neodmyslitelně patří, pro Red Bull ideální. Lepší pověst mají snad jen Olympijské hry: "Formule 1 má celovsvětově velký vliv. Proto je pro Red Bull ideálním místem k propagaci výrobků. Když se podíváte, jak jsme se společně s našimi partnery za poslední tři, čtyři roky prezentovali, je to úžasné. Samozřejmě, F1 je až druhá v pořadí. První jsou Olympijské hry."
Nyní je Red Bull na vrcholu. Ale co až dominance skončí? Podle Hornera tým z F1 neodejde
Ač se to může zdát až nemožné, Horner stále vidí prostor ke zlepšení svého týmu, který v letošní sezoně vyhrál většinu závodů.
"Stabilita je velmi důležitá. V letošní sezoně jsme na tom líp než v jakékoliv předešlé sezoně. Jsme velmi silní strategicky i operačně. Dobře vyvíjíme, máme velmi dobré, spolehlivé auto. Kombinace těchto faktorů společně s tím, co jsme se naučili v minulé sezoně, nám hodně pomohla.
Někdy se nám třeba stalo, že auto nebylo moc silné během neděle. I tak jsme to ale většinou dohnali až k vítězství. To skvěle demonstruje sílu týmu. Této úrovně jsme dosáhli letos a tak chceme pokračovat i do budoucna."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.