Ve čtvrtek se ve švýcarské Ženevě uskuteční další zasedání Komise F1, která bude rozhodovat o úpravě pravidel a změně názvu. Kdo v tomto vrcholném orgánu F1 zasedá a co se bude řešit?
Komisi tvoří 26 členů:- 12 zástupců týmů F1- 8 promotérů: 4 z Evropy a 4 mimo ní, přičemž 3 z každé oblasti volí FOM a po jednom volí týmy- 1 zástupce výrobců motorů- 1 zástupce Pirelli- 2 zástupci z řad sponzorů- prezident FIA (Jean Todt)- zástupce FOM (Bernie Ecclestone), který komisi zároveň předsedá
Pro přijetí jakéhokoliv návrhu je zapotřebí souhlasu 18 členů komise. Schválený návrh je dále postoupen Světové radě motosportu FIA, která má právo jej přijmout či zamítnout - nemůže jej však upravovat.
Program čtvrtečního zasedáníTento týden bude Komise F1 probírat návrh na změnu názvu šasi týmu Lotus na Caterham, změnu názvu šasi stáje Lotus Renault GP na Lotus a změnu názvu šasi Marussie Virgin z Virgin na Marussia.
Řešit se bude i pojem "konstruktér," který je momentálně definován Concordskou dohodou, ale některým týmům se nelíbí technologické spolupráce, díky kterým někteří získávají příliš mnoho cizích součástek a technologií - jmenovitě pokrok výkonnosti Force Indie, která je technologickým partnerem McLarenu a stává se příliš silným soupeřem.
Podobnou spolupráci s McLarenem zahájil také tým Marussia Virgin, zatímco Lotus spolupracuje s Williamsem a Red Bullem a HRT s Mercedesem GP a Williamsem.
Na přetřes přijdou také licence a pozastavování platnosti za případné přestupky, stejně jako kvalifikační pravidla týkající se kvalifikace (více zde), lepší propagace sportu, Velká cena Bahrajnu a Koreje 2012 či stálí komisaři posuzující závodní incidenty.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.