Šéf týmu, Ross Brawn, řekl, že věří, že je anglicko-německý tým schopen dosáhnout cílů vytyčených pro sezonu 2012, i když nejsou právě malé...
Současný tým Mercedesu nestál na nejvyšším stupínku od sezony 2010, kdy jej převzala právě německá automobilka. Přitom ještě o sezonu dříve, v roce 2009, se Jenson Button radoval právě s tímto týmem ze zisku titulu mistra světa (pod jménem Brawn).
Ross teď věří, že sezona 2012 bude o hodně povedenější, než byla ta letošní, ve které se tým často potýkal s technickými problémy na voze. V průběhu letošního roku se připojili Bob Bell, Aldo Costa a Geoff Willis, Brawn do nich vkládá veškeré naděje.
"Jako každý nový vůz je i náš designován s použitím poznatků, které čerpáme ze současného auta. Pochopitelně jsme optimističtí a věříme, že můžeme stvořit lepší auto, než které máme k dispozici teď. Co však nevíme, jak to dopadne. Ale jako každý tým, i my vkládáme veškeré naděje do nového auta a stanovujeme si tak ambciozní cíle, jak jen můžeme. Všichni naši inženýři tvrdě pracují na tom, aby tyto cíle splnili," říká 56letý Brawn.
Brawn však připouští, že ačkoliv si stanovili vysoké cíle, tak to neznamená, že je musí dodržet, stejně jako se tomu stalo letos. "Pod tlakem jsme si stanovili vysoké cíle. To, že si stanovíte vysoké cíle však neznamená, že je dodržíte. Myslím však, že nám to pomůže zhodnotit sami sebe, jak se musíme zlepšit, abychom byli konkurenceschopní. To je cíl, který jsme si stanovili. Věci jdou dobře."
Generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali se tento týden setkal s thajskou premiérkou Paetongtarn Shinawatra, aby prodiskutovali možné budoucí spolupráce a rozvoj motorsportu v Thajsku.
Lando Norris ujistil, že McLaren nebude muset upravovat svůj výkonný vůz, aby vyhověl novým pravidlům FIA týkajícím se flexibilních křídel, která vstoupí v platnost od tohoto víkendu na Velké ceně Číny.
Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.