SUZUKA - 3. TRÉNINK; Nejlépe se s trati vypořádal Jenson Button, který vyhrál i třetí trénink před svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem.
Do začátku třetího tréninku zbývá jen pár minut a nad trati v japonské Suzuce panuje teplé letní počasí: teplota vzduchu je 22°C, kdežto ta na trati překračuje třicítku (33°C). Sebastian Vettel, který již zítra muže pomýšlet na oslavu svého druhého titulu šampiona F1, se připravuje na svou jízdu a pomalu se souká do svého vozu.
Semafor na výjezdu z boxové uličky je zbarven do zelena čehož využívají oba vozy stáje Virign a zahajují tak poslední část přípravy na odpolední kvalifikaci. Na trati je následně doplňují oba piloti Toro Rosso stejně jako oba vozy HRT a Renault. První instalační kolo si odbývají i Kobajaši, Vettel, Alonso a Trulli s Kovalainenem. Začátek tréninkových jízd je tedy poměrně rušný a již zmiňované jezdce na trati doplňuje i dvojice McLarenů a Mercedesů.
Z toho množství jezdců na trati pouze Hamilton a Pérez dokončují své instalační kolo, ostatní míří ke svým mechanikům. První desetiminutovka se krátí a na trati je znovu pusto.
Vettel, Button, Liuzzi a domácí idol Kobajaši si do Japonska přichystali nový design přilby, který uctívá památku všech obětí zemětřesení, které postihlo Japonsko začátkem letošního roku.
Na trati se objevuje Pastor Maldonado, který se v obou včerejších trénincích potýkal s technickými problémy svého vozu. Mladý Venezuelan ze stáje Williams zakončuje instalační kolo a najíždí do první sekce okruhu, aby si zapsal první měřené kolo dnešního dne (1:41,9). Následně ho překonává D'Ambrosio a ujímá se vedení. V následujícím kole se sice Maldonado zlepšuje, ale Belgičana nepřekonává. To se daří až Pérezovi, kterého však překonávají oba jezdci stáje Toro Rosso.
Jenson Button se časem 1:33,4 dostává do průběžného vedení třetího tréninku. Po dvaceti minutách je pořadí následující: 1. Button, 2. Schumacher, 3. Kobajaši, 4. Senna, 5. Buemi, 6. Alguersuari, 7. Petrov, 8. Pérez, 9. Vettel a 10. Maldonado.
Button se zlepšuje a jeho čas je nyní 1:33,0, na druhou příčku se zařazuje Vettel. Všichni piloti, kteří jsou v tomto okamžiku na trati, mají nazutou směs označenou jako středně tvrdou. Hamilton jen velmi pomalu zakončuje své kolo a míří rovnou do boxů. Zatímco oba piloti stáje Ferrari jsou ve svých garážích.
Červená vlajka zastavuje trénink po hrozivě vyhlížející havárii Bruna Senny. Brazilec vystupuje ze svého vozu poté, co nezvládl průjezd zatáčkou a ztratil kontrolu nad svým vozem, který následně tvrdě atakoval bariéru. Vůz má poškozené pravé přední zavěšení a přítlačné křídlo. Mechanici Renaultu si tak musí procvičit sestavování přední části vozu, tak aby Brazilec mohl nastoupit do odpolední kvalifikace.
Pořadí po polovině tréninku: But, Vet, Msc ,Ros, Pet, Sut, Kob, Sen, Bue, Per, Alg, Glo, Mal, Ric, Dam, Ham, Bar, Liu. Bez času jsou: Tru, Kov, Alo, Mas, Dir, Web.
Trať je znovu volná, a do konce tréninku schází 27 minut. Na trať se vydávají Di Resta, Trulli a oba piloti Scuderie Ferrari. HRT Vitantonia Liuzziho se znenadání zastavil na trati, což si vysloužilo vytažení žlutých vlajek. Italský pilot tak pokračuje v černé šňůře technických problému svého vozu.
Poté co se trať znovu uvolnila, se snažil atakovat vedoucí místa Vettel, ale nakonec zaostal osm desetin za vedoucím Buttonem, Alonso proklouzl na druhé místo se ztrátou jedné desetiny.Hamilton se dostává na třetí místo, z kterého je vzápětí místo čtvrté protože do vedení jde Rosberg. Button jako první nazouvá měkkou směs a hned jde do čela (1:31,2), Schumacher ztrácí 1,4s. Hned poté se Button vydává do boxů a sleduje marné snažení svých rivalů o překonání jeho času.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.