SUZUKA - 3. TRÉNINK; Nejlépe se s trati vypořádal Jenson Button, který vyhrál i třetí trénink před svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem.
Do začátku třetího tréninku zbývá jen pár minut a nad trati v japonské Suzuce panuje teplé letní počasí: teplota vzduchu je 22°C, kdežto ta na trati překračuje třicítku (33°C). Sebastian Vettel, který již zítra muže pomýšlet na oslavu svého druhého titulu šampiona F1, se připravuje na svou jízdu a pomalu se souká do svého vozu.
Semafor na výjezdu z boxové uličky je zbarven do zelena čehož využívají oba vozy stáje Virign a zahajují tak poslední část přípravy na odpolední kvalifikaci. Na trati je následně doplňují oba piloti Toro Rosso stejně jako oba vozy HRT a Renault. První instalační kolo si odbývají i Kobajaši, Vettel, Alonso a Trulli s Kovalainenem. Začátek tréninkových jízd je tedy poměrně rušný a již zmiňované jezdce na trati doplňuje i dvojice McLarenů a Mercedesů.
Z toho množství jezdců na trati pouze Hamilton a Pérez dokončují své instalační kolo, ostatní míří ke svým mechanikům. První desetiminutovka se krátí a na trati je znovu pusto.
Vettel, Button, Liuzzi a domácí idol Kobajaši si do Japonska přichystali nový design přilby, který uctívá památku všech obětí zemětřesení, které postihlo Japonsko začátkem letošního roku.
Na trati se objevuje Pastor Maldonado, který se v obou včerejších trénincích potýkal s technickými problémy svého vozu. Mladý Venezuelan ze stáje Williams zakončuje instalační kolo a najíždí do první sekce okruhu, aby si zapsal první měřené kolo dnešního dne (1:41,9). Následně ho překonává D'Ambrosio a ujímá se vedení. V následujícím kole se sice Maldonado zlepšuje, ale Belgičana nepřekonává. To se daří až Pérezovi, kterého však překonávají oba jezdci stáje Toro Rosso.
Jenson Button se časem 1:33,4 dostává do průběžného vedení třetího tréninku. Po dvaceti minutách je pořadí následující: 1. Button, 2. Schumacher, 3. Kobajaši, 4. Senna, 5. Buemi, 6. Alguersuari, 7. Petrov, 8. Pérez, 9. Vettel a 10. Maldonado.
Button se zlepšuje a jeho čas je nyní 1:33,0, na druhou příčku se zařazuje Vettel. Všichni piloti, kteří jsou v tomto okamžiku na trati, mají nazutou směs označenou jako středně tvrdou. Hamilton jen velmi pomalu zakončuje své kolo a míří rovnou do boxů. Zatímco oba piloti stáje Ferrari jsou ve svých garážích.
Červená vlajka zastavuje trénink po hrozivě vyhlížející havárii Bruna Senny. Brazilec vystupuje ze svého vozu poté, co nezvládl průjezd zatáčkou a ztratil kontrolu nad svým vozem, který následně tvrdě atakoval bariéru. Vůz má poškozené pravé přední zavěšení a přítlačné křídlo. Mechanici Renaultu si tak musí procvičit sestavování přední části vozu, tak aby Brazilec mohl nastoupit do odpolední kvalifikace.
Pořadí po polovině tréninku: But, Vet, Msc ,Ros, Pet, Sut, Kob, Sen, Bue, Per, Alg, Glo, Mal, Ric, Dam, Ham, Bar, Liu. Bez času jsou: Tru, Kov, Alo, Mas, Dir, Web.
Trať je znovu volná, a do konce tréninku schází 27 minut. Na trať se vydávají Di Resta, Trulli a oba piloti Scuderie Ferrari. HRT Vitantonia Liuzziho se znenadání zastavil na trati, což si vysloužilo vytažení žlutých vlajek. Italský pilot tak pokračuje v černé šňůře technických problému svého vozu.
Poté co se trať znovu uvolnila, se snažil atakovat vedoucí místa Vettel, ale nakonec zaostal osm desetin za vedoucím Buttonem, Alonso proklouzl na druhé místo se ztrátou jedné desetiny.Hamilton se dostává na třetí místo, z kterého je vzápětí místo čtvrté protože do vedení jde Rosberg. Button jako první nazouvá měkkou směs a hned jde do čela (1:31,2), Schumacher ztrácí 1,4s. Hned poté se Button vydává do boxů a sleduje marné snažení svých rivalů o překonání jeho času.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.