SUZUKA - 1. TRÉNINK; Nejrychlejším mužem úvodního tréninku v Japonsku se stal Jenson Button. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton zaostal o 9 setin sekundy, třetí Sebastian Vettel v závěru havaroval.
Vettel přes lehkou havárii v závěru skončil třetí - na Buttona mu scházelo 0,456 sec. Čtvrtý Fernando Alonso překonal Marka Webbera a Jaimeho Alguersuariho, první osmičku doplnili Felipe Massa se Sébastienem Buemim.
Trénink začal za příjemných teplot - vzduch kolem 22 °C, asfalt přes 30 °C. Na dráhu k instalačním kolům jako první vyjeli Timo Glock s Narainem Karthikeyanem v HRT a Karunem Chandhokem za volantem Lotusu. Dalším testovacím pilotem byl Nico Hülkenberg, který nastoupil u Force Indie místo Adriana Sutila.
V Suzuce dostal v první tréninku opět šanci Karun Chandhok (foto: Team Lotus)
První měřené kolo zajel Daniel Ricciardo - 1:46,073 min, jeho čas ale brzy překonal domácí samuraj Kamuj Kobajaši - 1:38,123 min. Brzy jej ve vedení vystřídal Mark Webber na tvrdších pneumatikách, Massa byl o půl sekundy pomalejší.
Před Australana po chvíli dostal Lewis Hamilton (1:36,110), po něm šel do vedení Fernando Alonso. Michael Schumacher ve svém prvním kole zajel sedmý nejrychlejší čas, jeho krajan Vettel byl hned za ním.
Nato začal úřadovat Button, který své kolo zvládl za 1:33,648 min a posunul se v polovině tréninku před Hamiltona, Alonsa, Webbera, Vettela a Alguersuariho.
Vettel končí ve zdi (foto: Red Bull Racing)
V závěru se zvedl vítr, zlepšit se dokázal Vettel, stejně jako Button, ostatní již zrychlit nedokázali. V samotném závěru se dostal mimo trať v Degner Vettel, dostal smyk a zastavil se až o bariéru. Odneslo to jeho přední křídlo, poškození však nebylo vážné.
Počty kol ujetých v prvním tréninku
Přehled maximálních rychlostí: 1. Buemi - 309 km/hod, 2. Alguersuari - 307, 3. Vettel - 306, 4. Massa - 306, 5. Alonso - 306, 6. Button - 305.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.