SUZUKA - 1. TRÉNINK; Nejrychlejším mužem úvodního tréninku v Japonsku se stal Jenson Button. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton zaostal o 9 setin sekundy, třetí Sebastian Vettel v závěru havaroval.
Vettel přes lehkou havárii v závěru skončil třetí - na Buttona mu scházelo 0,456 sec. Čtvrtý Fernando Alonso překonal Marka Webbera a Jaimeho Alguersuariho, první osmičku doplnili Felipe Massa se Sébastienem Buemim.
Trénink začal za příjemných teplot - vzduch kolem 22 °C, asfalt přes 30 °C. Na dráhu k instalačním kolům jako první vyjeli Timo Glock s Narainem Karthikeyanem v HRT a Karunem Chandhokem za volantem Lotusu. Dalším testovacím pilotem byl Nico Hülkenberg, který nastoupil u Force Indie místo Adriana Sutila.
V Suzuce dostal v první tréninku opět šanci Karun Chandhok (foto: Team Lotus)
První měřené kolo zajel Daniel Ricciardo - 1:46,073 min, jeho čas ale brzy překonal domácí samuraj Kamuj Kobajaši - 1:38,123 min. Brzy jej ve vedení vystřídal Mark Webber na tvrdších pneumatikách, Massa byl o půl sekundy pomalejší.
Před Australana po chvíli dostal Lewis Hamilton (1:36,110), po něm šel do vedení Fernando Alonso. Michael Schumacher ve svém prvním kole zajel sedmý nejrychlejší čas, jeho krajan Vettel byl hned za ním.
Nato začal úřadovat Button, který své kolo zvládl za 1:33,648 min a posunul se v polovině tréninku před Hamiltona, Alonsa, Webbera, Vettela a Alguersuariho.
Vettel končí ve zdi (foto: Red Bull Racing)
V závěru se zvedl vítr, zlepšit se dokázal Vettel, stejně jako Button, ostatní již zrychlit nedokázali. V samotném závěru se dostal mimo trať v Degner Vettel, dostal smyk a zastavil se až o bariéru. Odneslo to jeho přední křídlo, poškození však nebylo vážné.
Počty kol ujetých v prvním tréninku
Přehled maximálních rychlostí: 1. Buemi - 309 km/hod, 2. Alguersuari - 307, 3. Vettel - 306, 4. Massa - 306, 5. Alonso - 306, 6. Button - 305.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Lando Norris vstupuje do sezóny Formule 1 2025 jako jeden z hlavních favoritů na zisk titulu mistra světa, i když britského jezdce čeká značná hrozba, která mu může cestu k vítězství zkomplikovat.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.