Jarno Trulli bude muset opět překousnout jízdu se starým posilovačem řízení, na který si až do závodu na Hungaroringu, kde Lotus nasadil novou verzi, neustále stěžoval.
Problémem je to, že by vylepšené řízení nevydrželo zátěž, kterou klade okruh v Suzuce. "Žel budu zde muset využívat starší specifikaci posilovače řízení, který nemám rád, protože nové nezvládne síly, které působí na trati," přiznává zklamaně Trulli.
"Mám proto obavy. Cítil bych se lépe, kdybych tam mohl nastoupit s něčím, co znám a funguje. Učinili jsme však nějaké změny, které by mohly být dobré. Více nebudeme vědět, dokud to nevyzkoušíme, takže jsem opatrný," pokračuje pilot Lotusu.
Potvrzuje, že nový posilovač řízení byl pro něj zlomem v sezóně. Jeho výsledky se po nasazení vylepšené verze zlepšily. Závodění si dle svých slov od Maďarska mohl znovu užívat.
"Od té doby, co jsem dostal nový posilovač řízení, bylo vše odlišné. Mohl jsem si jízdu užívat a lépe vůz řídit. Mohl jsem také pracovat na nastavení, což jsem před Maďarskem nikdy nemohl. Celkově to sezónu vylepšilo," dodává Trulli.
Jarno Trulli s Lotusem T128 ve Valencii (foto: Team Lotus)
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.