Podle technického šéfa Renaultu, Jamese Allisona, budou v Suzuce dva body, které otestují nervy jezdců.
Podle něj by kvůli možnosti aktivace DRS v trénincích a v kvalfikaci mohl v Suzuce být problém v první zatáčce a také v zatáčce 130R. "[Suzuka] je populární mezi jezdci, kteří rádi zkoušejí své nervy a zkušenosti v S zatáčkách, 130R a v zatáčce č. 1. Poslední dvě budou obzvláště letos zajímavé, protože budeme moci sledovat, kdo si dovolí jimi projet s aktivovaným DRS," říká Allison.
Po nepříliš vydařeném závodu v Singapuru Allison očekává, že budou jejich jezdci zpět v TOP 10. "Očekávám, že budeme mnohem více v boji o body než jsme byli v Singapuru. V Suzuce jsou jen dvě pomalé zatáčky. Náš R31 je mnohem více doma na rychlých tratích. Byl bych zklamaný, kdybychom nebyli mezi TOP 10 v kvalifikaci. Dalo by nám to možnost vymanit se ze zklamání ze Singapuru."
"Měli bychom být schopni dostat vozy zpět na body. Potřebujeme to - Force India nám začíná dýchat na krk a my potřebujeme pár dobrých výsledků, abychom zůstali před nimi," dokončil James Allison.
Týmový šéf Eric Boullier se také vyjádřil ohledně změn v týmu kvůli odchodu Steva Nielsena. "Část odpovědnosti po Stevovi bude přenesena na Alana Pernaneho, který je traťovým inženýrem. Navíc je částí našeho týmu také John Wickham a další změny budou oznámeny brzy. Očekávám, že přechod bude velmi hladký."
Tip: Kde bude v Suzuce umístěna DRS zóna? To se dozvíte se zde.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.