Šéf sportovního oddělení Mercedesu, Norbert Haug, odmítá, že by dosavadní dominance Sebastiana Vettela a Red Bullu dělala z letošní sezony nudnou podívanou.
Sebastian Vettel v letošní sezoně vyhrál 9 závodů a v příští Velké ceně, která se jede v Japonsku, se velmi pravděpodobně stane mistrem světa. Čtyři závody před koncem letošní sezony. Ani to však podle Norberta Hauga nezpůsobilo nudný průběh letošní sezony.
"Nemyslím si, že by byla sezona nudná. Naopak, podle mě jde o jeden z nejzajímavějších šampionátů v celé historii. A já už se v motorsportu nějakou dobu pohybuji," říká Haug.
"Pirelli odvádí skvělou práci, systém DRS odvádí dobrou práci, bylo zde mnoho překvapení. Například Jenson Button v Kanadě, byl poslední, ale vyhrál a zajížděl kola o dvě vteřiny rychlejší než všichni ostatní. Tolik překvapivých momentů nepředpokládal v letošní sezoně nikdo. Dokonce ani experti."
"Nikdo nemůže být nejlepší navěky," říká Norbert Haug
A jaký je Haugův názor na Sebastiana Vettela? Právě tento 24 letý Němec s přehledem vede letošní šampionát a pravděpodobně obhájí svůj loňský titul mistra světa.
"Sebastian je velmi speciální pilot. Je velmi talentovaný. Hodně se toho už naučil, je soustředěný, inteligentní, současně i velmi příjemný. V letošní sezoně před ním musíme všichni smeknout klobouky. Opravdu si zaslouží každý bod, který letos získal."
Žádná dominance však netrvá věčně a Haug to velmi dobře ví: "V minulosti dominoval McLaren, pak Williams, samozřejmě i Ferrari a nyní je nejlepší Red Bull. Sebastian i Mark odvádějí skvělou práci. Jak ale vyplývá z minulosti, nikdo nemůže být nejlepší navěky."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.