Šéf sportovního oddělení Mercedesu, Norbert Haug, odmítá, že by dosavadní dominance Sebastiana Vettela a Red Bullu dělala z letošní sezony nudnou podívanou.
Sebastian Vettel v letošní sezoně vyhrál 9 závodů a v příští Velké ceně, která se jede v Japonsku, se velmi pravděpodobně stane mistrem světa. Čtyři závody před koncem letošní sezony. Ani to však podle Norberta Hauga nezpůsobilo nudný průběh letošní sezony.
"Nemyslím si, že by byla sezona nudná. Naopak, podle mě jde o jeden z nejzajímavějších šampionátů v celé historii. A já už se v motorsportu nějakou dobu pohybuji," říká Haug.
"Pirelli odvádí skvělou práci, systém DRS odvádí dobrou práci, bylo zde mnoho překvapení. Například Jenson Button v Kanadě, byl poslední, ale vyhrál a zajížděl kola o dvě vteřiny rychlejší než všichni ostatní. Tolik překvapivých momentů nepředpokládal v letošní sezoně nikdo. Dokonce ani experti."
"Nikdo nemůže být nejlepší navěky," říká Norbert Haug
A jaký je Haugův názor na Sebastiana Vettela? Právě tento 24 letý Němec s přehledem vede letošní šampionát a pravděpodobně obhájí svůj loňský titul mistra světa.
"Sebastian je velmi speciální pilot. Je velmi talentovaný. Hodně se toho už naučil, je soustředěný, inteligentní, současně i velmi příjemný. V letošní sezoně před ním musíme všichni smeknout klobouky. Opravdu si zaslouží každý bod, který letos získal."
Žádná dominance však netrvá věčně a Haug to velmi dobře ví: "V minulosti dominoval McLaren, pak Williams, samozřejmě i Ferrari a nyní je nejlepší Red Bull. Sebastian i Mark odvádějí skvělou práci. Jak ale vyplývá z minulosti, nikdo nemůže být nejlepší navěky."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.