McLaren dále pokračuje ve vývoji současného vozu MP4-26. Tvrdí totiž, že některé věci bude moci využít i na budoucím voze. O které konkrétně se jedná, to upřesňuje v prohlášení před Velkou cenou Japonska šéf týmu Martin Whitmarsh.
"Dlouhá cesta do Suzuky vždy dává na vědomí, že se blížíme k závěru sezóny. Zatímco zůstává matematická, byť malá, šance pro Jensona na vítězství v šampionátu, jdeme do posledních závodů s realistickou nezkalenou vyhlídkou na vítězství. Budeme se snažit o to, aby mistrovsví světa zůstalo co nejdéle zajímavé, vzrušující a nepředvídatelné," povzbuzuje na úvod fanoušky McLarenu Whitmarsh.
O vývoji letošního monopostu poznamenává: "Vzhledem k tomu stále usilovně vyvíjíme klíčové oblasti MP4-26. Zaměřujeme se obzvlášť na ty, které budou významné pro přenesení výkonu a učení se v roce 2012. Oblasti vývoje, které budeme z MP4-26 využít, jsou přední a zadní křídla: jakýkoliv přítlak u nich letos najdeme, ten budeme moci přenést i na MP4-27."
Jenson Button s novým zadním křídlem v Singapuru (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Povzbuzující je, že jsme úspěšně otestovali na dráze v Singapuru naši poslední verzi zadního křídla. V pátečních trénincích se prokázala být dostatečně pozitivní, proto jsme ji na vůz nasadili i pro zbytek víkendu. I když dochází k nevyhnutelnému přesunu vývoje na nové auto, stále máme dobře rozjetý systém vývoje, abychom se ujistili, že budeme moci nasazovat nové díly až do několika posledních závodů sezóny," dodává Whitmarsh, který se do Japonska už moc těší.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.