McLaren dále pokračuje ve vývoji současného vozu MP4-26. Tvrdí totiž, že některé věci bude moci využít i na budoucím voze. O které konkrétně se jedná, to upřesňuje v prohlášení před Velkou cenou Japonska šéf týmu Martin Whitmarsh.
"Dlouhá cesta do Suzuky vždy dává na vědomí, že se blížíme k závěru sezóny. Zatímco zůstává matematická, byť malá, šance pro Jensona na vítězství v šampionátu, jdeme do posledních závodů s realistickou nezkalenou vyhlídkou na vítězství. Budeme se snažit o to, aby mistrovsví světa zůstalo co nejdéle zajímavé, vzrušující a nepředvídatelné," povzbuzuje na úvod fanoušky McLarenu Whitmarsh.
O vývoji letošního monopostu poznamenává: "Vzhledem k tomu stále usilovně vyvíjíme klíčové oblasti MP4-26. Zaměřujeme se obzvlášť na ty, které budou významné pro přenesení výkonu a učení se v roce 2012. Oblasti vývoje, které budeme z MP4-26 využít, jsou přední a zadní křídla: jakýkoliv přítlak u nich letos najdeme, ten budeme moci přenést i na MP4-27."
Jenson Button s novým zadním křídlem v Singapuru (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Povzbuzující je, že jsme úspěšně otestovali na dráze v Singapuru naši poslední verzi zadního křídla. V pátečních trénincích se prokázala být dostatečně pozitivní, proto jsme ji na vůz nasadili i pro zbytek víkendu. I když dochází k nevyhnutelnému přesunu vývoje na nové auto, stále máme dobře rozjetý systém vývoje, abychom se ujistili, že budeme moci nasazovat nové díly až do několika posledních závodů sezóny," dodává Whitmarsh, který se do Japonska už moc těší.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.