Bývalý technický ředitel Ferrari Aldo Costa společně s technickým ředitelem HRT míří do Mercedesu GP, jak dnes potvrdil německý tým.
Tito dva přitom již společně s ředitelem Mercedesu GP Rossem Brawnem pracovali ve Ferrari. Costa se stane ředitelem konstrukčního oddělení Mercedesu již 1. prosince 2011, bude tedy zodpovídat za návrh a vývoj nového vozu.
Willis nastoupí jako technologický ředitel dokonce již od 17. října 2011. Na starost bude mít aerodynamiku, dynamiku vozidla, kontrolní systémy a simulace.
Oba se budou zodpovídat šéfoví týmu Rossovi Brawnovi a technickému řediteli Bobovi Bellovi. V Mercedesu GP se tedy sejde pět bývalých technických ředitelů - tím pátým je aerodynamik Loic Bigois, jenž v této pozici kdysi působil u stáje Prost GP.
"Je mi potěšením oznámit, že se Aldo Costa a Geoff Willis připojí k týmu," říká Brawn. "Geoff je vysoce ceněným inženýrem s více než dvacetiletou zkušeností ve Formuli 1. Těšíme se na jeho příchod příští měsíc. Protože jsem dlouhá léta pracoval s Aldem, vím, že s sebou do týmu v prosinci přinese odhodlanost a odborné znalosti vítěze šampionátu."
"Budování vítězného týmu je pro nás vzrušující výzvou, jelikož všichni pracují na konkurenceschopnosti a standardech, které bychom rádi jakožto pracovní tým Mercedesu dosáhli. Se silnou technickou strukturou, jíž vede Bob Bell, se sami dostáváme do nejlepší možné pozice pro naplnění našich ambicí," pokračuje Brawn.
V továrně Mercedesu GP v Brackley (foto: Mercedes GP)
Podle něj je nezbytné, aby Mercedes GP vylepšil svou infrastrukturu, má-li bojovat s velkými týmy, jako je Red Bull, McLaren či Ferrari. Po odchodu Hondy tým propouštěl ve velkém, nyní opět nabírá odborníky, aby dosáhl limitu, který mu umožňuje Dohoda o omezení zdrojů (Resource Restriction Agreement - RRA).
"Abyste mohli přibírat lidi, musíte mít k dispozici potřebnou strukturu, a jednou z velkých věcí byl pro tým příchodu Boba Bella. Infrastruktura musí být připravena, než začnete nabírat. A myslím si, že jsme strukturu posílili.
Je vždy příjemné, když se vám daří s nejmenším možným počtem lidí. Existuje limit dle RRA, který hodláme přesně dosáhnout. Ostatní týmy musí zároveň své stavy snižovat, protože jsou stále RRA limit přesahují. V roce 2011 z toho větší týmy při postupné snižování a naplňování RRA cílů stále těžily," vysvětluje Brawn.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.