Bývalý technický ředitel Ferrari Aldo Costa společně s technickým ředitelem HRT míří do Mercedesu GP, jak dnes potvrdil německý tým.
Tito dva přitom již společně s ředitelem Mercedesu GP Rossem Brawnem pracovali ve Ferrari. Costa se stane ředitelem konstrukčního oddělení Mercedesu již 1. prosince 2011, bude tedy zodpovídat za návrh a vývoj nového vozu.
Willis nastoupí jako technologický ředitel dokonce již od 17. října 2011. Na starost bude mít aerodynamiku, dynamiku vozidla, kontrolní systémy a simulace.
Oba se budou zodpovídat šéfoví týmu Rossovi Brawnovi a technickému řediteli Bobovi Bellovi. V Mercedesu GP se tedy sejde pět bývalých technických ředitelů - tím pátým je aerodynamik Loic Bigois, jenž v této pozici kdysi působil u stáje Prost GP.
"Je mi potěšením oznámit, že se Aldo Costa a Geoff Willis připojí k týmu," říká Brawn. "Geoff je vysoce ceněným inženýrem s více než dvacetiletou zkušeností ve Formuli 1. Těšíme se na jeho příchod příští měsíc. Protože jsem dlouhá léta pracoval s Aldem, vím, že s sebou do týmu v prosinci přinese odhodlanost a odborné znalosti vítěze šampionátu."
"Budování vítězného týmu je pro nás vzrušující výzvou, jelikož všichni pracují na konkurenceschopnosti a standardech, které bychom rádi jakožto pracovní tým Mercedesu dosáhli. Se silnou technickou strukturou, jíž vede Bob Bell, se sami dostáváme do nejlepší možné pozice pro naplnění našich ambicí," pokračuje Brawn.
V továrně Mercedesu GP v Brackley (foto: Mercedes GP)
Podle něj je nezbytné, aby Mercedes GP vylepšil svou infrastrukturu, má-li bojovat s velkými týmy, jako je Red Bull, McLaren či Ferrari. Po odchodu Hondy tým propouštěl ve velkém, nyní opět nabírá odborníky, aby dosáhl limitu, který mu umožňuje Dohoda o omezení zdrojů (Resource Restriction Agreement - RRA).
"Abyste mohli přibírat lidi, musíte mít k dispozici potřebnou strukturu, a jednou z velkých věcí byl pro tým příchodu Boba Bella. Infrastruktura musí být připravena, než začnete nabírat. A myslím si, že jsme strukturu posílili.
Je vždy příjemné, když se vám daří s nejmenším možným počtem lidí. Existuje limit dle RRA, který hodláme přesně dosáhnout. Ostatní týmy musí zároveň své stavy snižovat, protože jsou stále RRA limit přesahují. V roce 2011 z toho větší týmy při postupné snižování a naplňování RRA cílů stále těžily," vysvětluje Brawn.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.