Bývalý technický ředitel Ferrari Aldo Costa společně s technickým ředitelem HRT míří do Mercedesu GP, jak dnes potvrdil německý tým.
Tito dva přitom již společně s ředitelem Mercedesu GP Rossem Brawnem pracovali ve Ferrari. Costa se stane ředitelem konstrukčního oddělení Mercedesu již 1. prosince 2011, bude tedy zodpovídat za návrh a vývoj nového vozu.
Willis nastoupí jako technologický ředitel dokonce již od 17. října 2011. Na starost bude mít aerodynamiku, dynamiku vozidla, kontrolní systémy a simulace.
Oba se budou zodpovídat šéfoví týmu Rossovi Brawnovi a technickému řediteli Bobovi Bellovi. V Mercedesu GP se tedy sejde pět bývalých technických ředitelů - tím pátým je aerodynamik Loic Bigois, jenž v této pozici kdysi působil u stáje Prost GP.
"Je mi potěšením oznámit, že se Aldo Costa a Geoff Willis připojí k týmu," říká Brawn. "Geoff je vysoce ceněným inženýrem s více než dvacetiletou zkušeností ve Formuli 1. Těšíme se na jeho příchod příští měsíc. Protože jsem dlouhá léta pracoval s Aldem, vím, že s sebou do týmu v prosinci přinese odhodlanost a odborné znalosti vítěze šampionátu."
"Budování vítězného týmu je pro nás vzrušující výzvou, jelikož všichni pracují na konkurenceschopnosti a standardech, které bychom rádi jakožto pracovní tým Mercedesu dosáhli. Se silnou technickou strukturou, jíž vede Bob Bell, se sami dostáváme do nejlepší možné pozice pro naplnění našich ambicí," pokračuje Brawn.
V továrně Mercedesu GP v Brackley (foto: Mercedes GP)
Podle něj je nezbytné, aby Mercedes GP vylepšil svou infrastrukturu, má-li bojovat s velkými týmy, jako je Red Bull, McLaren či Ferrari. Po odchodu Hondy tým propouštěl ve velkém, nyní opět nabírá odborníky, aby dosáhl limitu, který mu umožňuje Dohoda o omezení zdrojů (Resource Restriction Agreement - RRA).
"Abyste mohli přibírat lidi, musíte mít k dispozici potřebnou strukturu, a jednou z velkých věcí byl pro tým příchodu Boba Bella. Infrastruktura musí být připravena, než začnete nabírat. A myslím si, že jsme strukturu posílili.
Je vždy příjemné, když se vám daří s nejmenším možným počtem lidí. Existuje limit dle RRA, který hodláme přesně dosáhnout. Ostatní týmy musí zároveň své stavy snižovat, protože jsou stále RRA limit přesahují. V roce 2011 z toho větší týmy při postupné snižování a naplňování RRA cílů stále těžily," vysvětluje Brawn.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.