Tým Lotus v Singapuru oznámil, že motory Renault budou jeho monoposty pohánět minimálně do konce roku 2013. Šéfa Tony Fernandes vysvětluje, proč jim taková stabilita pomůže ve vývoji budoucích monopostů. Prozradil také, že s francouzským výrobcem budou zřejmě pokračovat i po zavedení nových pravidel v roce 2014.
Tým Lotus po svém vstupu do F1 v roce 2010 používal motory Cosworthu, před letošní sezónou přesedlal na Renaulty, u nichž zůstane minimálně další dva roky, což Fernandese považuje za velmi důležitý krok, protože to jeho týmu umožní soustředit se v rámci zvyšování výkonu na vylepšení aerodynamiky auta.
"Má to hluboký význam, protože vám to poskytuje stabilitu. Příští rok bude naším prvním, kdy budeme začínat se stejným motorem ve dvou po sobě jdoucích sezónách, také se stejnou převodovkou. Hodně to pomůže našemu vývoji, protože budeme mít prakticky stejný tým a stejné díly. Minulý rok jsme museli znovu vyrobit 8 000 dílů, nyní ve skutečnosti pracujeme pouze na aerodynamice, na jejím návrhu," vysvětluje Fernandes.
Šéf Lotusu pro espnf1.com také prozradil, že jeho tým bude s Renaultem spolupracovat i v nové éře přeplňovaných 1,6litrových šestiválců od roku 2014: "Ještě nevíme přesně, jak se bude smlouva dále vypadat, ale předběžně jsme se s Renaultem dohodli na tom, že budeme v roce 2014 a 2015 pokračovat."
Tony Fernandes během roadshow v Malajsii (foto: Team Lotus)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.