Tým Lotus v Singapuru oznámil, že motory Renault budou jeho monoposty pohánět minimálně do konce roku 2013. Šéfa Tony Fernandes vysvětluje, proč jim taková stabilita pomůže ve vývoji budoucích monopostů. Prozradil také, že s francouzským výrobcem budou zřejmě pokračovat i po zavedení nových pravidel v roce 2014.
Tým Lotus po svém vstupu do F1 v roce 2010 používal motory Cosworthu, před letošní sezónou přesedlal na Renaulty, u nichž zůstane minimálně další dva roky, což Fernandese považuje za velmi důležitý krok, protože to jeho týmu umožní soustředit se v rámci zvyšování výkonu na vylepšení aerodynamiky auta.
"Má to hluboký význam, protože vám to poskytuje stabilitu. Příští rok bude naším prvním, kdy budeme začínat se stejným motorem ve dvou po sobě jdoucích sezónách, také se stejnou převodovkou. Hodně to pomůže našemu vývoji, protože budeme mít prakticky stejný tým a stejné díly. Minulý rok jsme museli znovu vyrobit 8 000 dílů, nyní ve skutečnosti pracujeme pouze na aerodynamice, na jejím návrhu," vysvětluje Fernandes.
Šéf Lotusu pro espnf1.com také prozradil, že jeho tým bude s Renaultem spolupracovat i v nové éře přeplňovaných 1,6litrových šestiválců od roku 2014: "Ještě nevíme přesně, jak se bude smlouva dále vypadat, ale předběžně jsme se s Renaultem dohodli na tom, že budeme v roce 2014 a 2015 pokračovat."
Tony Fernandes během roadshow v Malajsii (foto: Team Lotus)
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.