Tým Lotus v Singapuru oznámil, že motory Renault budou jeho monoposty pohánět minimálně do konce roku 2013. Šéfa Tony Fernandes vysvětluje, proč jim taková stabilita pomůže ve vývoji budoucích monopostů. Prozradil také, že s francouzským výrobcem budou zřejmě pokračovat i po zavedení nových pravidel v roce 2014.
Tým Lotus po svém vstupu do F1 v roce 2010 používal motory Cosworthu, před letošní sezónou přesedlal na Renaulty, u nichž zůstane minimálně další dva roky, což Fernandese považuje za velmi důležitý krok, protože to jeho týmu umožní soustředit se v rámci zvyšování výkonu na vylepšení aerodynamiky auta.
"Má to hluboký význam, protože vám to poskytuje stabilitu. Příští rok bude naším prvním, kdy budeme začínat se stejným motorem ve dvou po sobě jdoucích sezónách, také se stejnou převodovkou. Hodně to pomůže našemu vývoji, protože budeme mít prakticky stejný tým a stejné díly. Minulý rok jsme museli znovu vyrobit 8 000 dílů, nyní ve skutečnosti pracujeme pouze na aerodynamice, na jejím návrhu," vysvětluje Fernandes.
Šéf Lotusu pro espnf1.com také prozradil, že jeho tým bude s Renaultem spolupracovat i v nové éře přeplňovaných 1,6litrových šestiválců od roku 2014: "Ještě nevíme přesně, jak se bude smlouva dále vypadat, ale předběžně jsme se s Renaultem dohodli na tom, že budeme v roce 2014 a 2015 pokračovat."
Tony Fernandes během roadshow v Malajsii (foto: Team Lotus)
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.