Tým Lotus v Singapuru oznámil, že motory Renault budou jeho monoposty pohánět minimálně do konce roku 2013. Šéfa Tony Fernandes vysvětluje, proč jim taková stabilita pomůže ve vývoji budoucích monopostů. Prozradil také, že s francouzským výrobcem budou zřejmě pokračovat i po zavedení nových pravidel v roce 2014.
Tým Lotus po svém vstupu do F1 v roce 2010 používal motory Cosworthu, před letošní sezónou přesedlal na Renaulty, u nichž zůstane minimálně další dva roky, což Fernandese považuje za velmi důležitý krok, protože to jeho týmu umožní soustředit se v rámci zvyšování výkonu na vylepšení aerodynamiky auta.
"Má to hluboký význam, protože vám to poskytuje stabilitu. Příští rok bude naším prvním, kdy budeme začínat se stejným motorem ve dvou po sobě jdoucích sezónách, také se stejnou převodovkou. Hodně to pomůže našemu vývoji, protože budeme mít prakticky stejný tým a stejné díly. Minulý rok jsme museli znovu vyrobit 8 000 dílů, nyní ve skutečnosti pracujeme pouze na aerodynamice, na jejím návrhu," vysvětluje Fernandes.
Šéf Lotusu pro espnf1.com také prozradil, že jeho tým bude s Renaultem spolupracovat i v nové éře přeplňovaných 1,6litrových šestiválců od roku 2014: "Ještě nevíme přesně, jak se bude smlouva dále vypadat, ale předběžně jsme se s Renaultem dohodli na tom, že budeme v roce 2014 a 2015 pokračovat."
Tony Fernandes během roadshow v Malajsii (foto: Team Lotus)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.