Stáj Lotus Renault GP dle očekávání v Singapuru příliš konkurenceschopná nebyla. Čím to bylo a jak včerejší závod viděl pilot Bruno Senna?
Jak by popsal svou první Velkou cenu Singapuru?Bruno Senna: Byl to těžký závod. Mé první kolo bylo velmi dobré, ale pak jsme začali trpět velmi vysokou mírou opotřebovávání pneumatik. Hodně jsem na to tlačil, abych zajížděl dobré časy na kolo, museli jsme však hodně upravit rozložení účinku brzd, abychom kompenzovali opotřebení zadních pneumatik. Když jsem nasadil měkké pneumatiky, nedržely tak jako super-měkké.
Pak, když jsem najížděl do vlásenky, nejpomalejší zatáčky okruhu, se mi zablokovala kola a já jsem narazil do zdi. Hodně mi to zkomplikovalo závod - jednak jsem tam ztratil hodně čas, a pak také kvůli zastávce navíc.
Odjížděl jsi z okruhu zklamaný?BS: No, mohlo to pro nás dopadnout lépe, ale dělali jsme, co jsme mohli. Nyní začneme myslet na Japonsko, kde snad budeme moci získat více z potenciálu [vozu] R31.
Bruno Senna v Singapuru (foto: Lotus Renault GP)
Vzhledem k Japonsku - R31 a okruh v Suzuce jdou k sobě více než Singapur...BS: Ano, mělo by to tak být. Suzuka je rychlejší okruh než Singapur. Při několika příležitostech v několika uplynulých dnech jsme říkali, že Singapur nás poškodí asi tolik, co Monako a Maďarsko. Na druhou stranu Suzuka by nám měla vyhovovat více. Patří k mým oblíbeným okruhům, takže se na ni těším.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.