Stáj Lotus Renault GP dle očekávání v Singapuru příliš konkurenceschopná nebyla. Čím to bylo a jak včerejší závod viděl pilot Bruno Senna?
Jak by popsal svou první Velkou cenu Singapuru?Bruno Senna: Byl to těžký závod. Mé první kolo bylo velmi dobré, ale pak jsme začali trpět velmi vysokou mírou opotřebovávání pneumatik. Hodně jsem na to tlačil, abych zajížděl dobré časy na kolo, museli jsme však hodně upravit rozložení účinku brzd, abychom kompenzovali opotřebení zadních pneumatik. Když jsem nasadil měkké pneumatiky, nedržely tak jako super-měkké.
Pak, když jsem najížděl do vlásenky, nejpomalejší zatáčky okruhu, se mi zablokovala kola a já jsem narazil do zdi. Hodně mi to zkomplikovalo závod - jednak jsem tam ztratil hodně čas, a pak také kvůli zastávce navíc.
Odjížděl jsi z okruhu zklamaný?BS: No, mohlo to pro nás dopadnout lépe, ale dělali jsme, co jsme mohli. Nyní začneme myslet na Japonsko, kde snad budeme moci získat více z potenciálu [vozu] R31.
Bruno Senna v Singapuru (foto: Lotus Renault GP)
Vzhledem k Japonsku - R31 a okruh v Suzuce jdou k sobě více než Singapur...BS: Ano, mělo by to tak být. Suzuka je rychlejší okruh než Singapur. Při několika příležitostech v několika uplynulých dnech jsme říkali, že Singapur nás poškodí asi tolik, co Monako a Maďarsko. Na druhou stranu Suzuka by nám měla vyhovovat více. Patří k mým oblíbeným okruhům, takže se na ni těším.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.