McLaren chce do konce sezony získat co možná nejvíc vítězství. Slibuje si od toho, že se mu podaří získat cenné informace pro vůz na sezonu 2012.
Přestože již jsou jak titul konstruktérů tak i jezdců pro britskou stáj vzdáleny, nikdo nehodá v McLarenu odpočívat. "I v budoucnu podstoupíme riziko, zkrátka nejsme spokojeni dokud nevyhrávame," říká obchodní ředitel Jonathan Neale. "Musíme být dostatečně rychlí. Kolem McLarenu je stále dost silných konkurentů. Nemůžeme se ohlednou a říkat, co by bylo kdyby."
Aktuálně je Jenson Button a Lewis Hamilton 117 respektive 126 bodů za průběžně vedoucím mužem sezony, Sebem Vettelem, který se již v Singapuru může opět stát mistrem světa. I přes velký odstup chce McLaren aktuální auto nadále vyvíjet.
"Myslím, že jme do teď bez výčitků svědomí předvedli dobrý boj a do konce sezony s tím nechceme přestat. V žádném případě jsme nezkončili. Naopak, chceme mezi současností a sezonou 2012 vyhrát co možná nejvíce závodů," pokračuje Neale.
Do konce sezony zbývá ještě šest závodů, a tak má McLaren ještě šest šancí na vítězství. "Jsme zde proto, abychom vyhráli - a to jak závody, tak i MS." V příštím roce chce McLaren samozřejmě bojovat o vítězství od prvního závodu. "To je naše ambice."
Připouští tak, že není možné věnovat 100% zdrojů na vývoj aktuálního auta. Na to je sezona, která letos bude trvat až do konce listopadu, moc dlouhá. "Stále je možné z aktuálního auta dostat ještě více rychlosti, to nám může samozřejmě přinést nové poznatky do další sezony. Pravidla se až tak nezmění, takže toho budeme moci dost převzít z aktuálního auta."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.