Stáj McLaren je odhodlaná odebírat motory od německé automobilky Mercedes i po přechodu z osmiválcových agregátů na šestiválcové turbomotory v roce 2014. Rozhovor s výkonným ředitelem McLarenu Jonathanem Nealem přinesl server formula1.com.
McLaren má kontrakt s Mercedesem do roku 2015, spekulovalo se ale o tom, že přechod na nový typ motorů v roce 2014 by mohl leccos změnit, zejména když Mercedes provozuje i vlastní tým F1.
Neale však řekl, že tým nadále spoléhá na Mercedes: "Nebudu probírat záležitosti smlouvy, ale mohu všechny ujistit, že naším úmyslem je zůstat u motorů Mercedesu - Benz. Oni jsou naším partnerem, rádi s nimi spolupracujeme a chceme, aby to pokračovalo i nadále." "Domněnka, že s Mercedesem nespolupracujeme dost úzce, je nesprávná. Máme dlouhou společnou tradici, jsme dobrý tým. Naším zájmem, stejně jako jejich, je, aby Mercedes-Benz vyráběl ty nejlepší motory na startovním roštu a byl nejlépe připravený na rok 2014. Nikterak nepociťujeme, že bychom byli oproti jejich vlastnímu týmu znevýhodněni," vysvětlil.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.