Boj o jméno Lotus spěje k závěru. Tony Fernandes se rozhodl, že do F1 přivede značku Caterham.
Team Lotus je připraven se před příští sezonou přejmenovat na Caterham Formula 1 Team. Ačkoliv finální rozhodnutí ještě nebylo odklepnuto ani u Group Lotus, která by měla povolit Renaultu používat název Lotus, Tony Fernandes potvrdil, že finální rozhodnutí by mělo být učiněno do konce této sezony.
Má se za to, že malajská vláda zatlačila na obě strany, aby konečně našly nějaké řešení. Výsledkem by mělo být, že Group Lotus získala práva na název Team Lotus. "Jsem optimistický, během měsíce nebo dvou bude učiněno rozhodnutí," řekl Fernandes Autosportu. "Vždycky jsem říkal, že mi šlo o to, abych nezničil odkaz Lotusu. Myslím, že jsme s tím odvedli dobrou práci, ale věci se spikly proti nám."
"Vždycky jsem říkal, že jsou zde dveře otevřené případným jednáním, protože si myslím, že to, co se teď děje, není dobré pro žádnou stranu - pro Group Lotus ani pro nás. Nepomáháme si navzájem s propagací někoho dalšího. Takže pokud je zde nějaké řešení, tak se ho rychle chopíme a posuneme se dále s naši vlastní značkou."
"Konečně, emoce nás řídí. Pokud s námi někdo zasedne ke stolu, tak jsme připravení. Klíčovou věcí je, abychom nezničili Team Lotus a vyřešili nějak situaci." Fernandes potvrdil, že jméno Caterham bude určitě použito jakmile padne finální rozhodnutí. Jako součástí změny jména týmu by měla být i změna lokace týmu ze současného Norfolku do "motorsport valley" (údolí motorsportu). Jednou z možností je továrna bývalého Super Aguri/Arrowsu v Leafield v Oxfordshire.
"Pokud se budeme měnit, bude to na Caterham. To bude v určitých směrech dobré, například Caterham začínal s Lotusem 7. Pak se budeme posouvat naším vlastním směrem. Caterham nikdy nebyl v F1, takže můžeme vytvořit něco, co bude naše vlastní. Doufám, že ať už se vydáme jakýmkoliv směrem, tak fandové budou respektovat, jak jsme jednali se značkou Team Lotus a my budeme moci pokračovat s dobrým pocitem," zakončil Tony.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.