Technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne prozradil, že nové díly pro Singapur vypadají slibně. Na monopostu T128 se objeví upravená podlaha a difuzor.
"Pojedeme s balíkem pro maximální přítlak a s většími předními brzdovými kanálky, abychom se vypořádali s požadavky na chlazení brzd," popisuje úpravy Gascoyne.
Čísla z aerodynamického tunelu týkající se upravené podlahy vypadají dost slibně, takže uvidíme, kolik toho získáme na dráze," pokračuje. Tým od nových dílů očekává zrychlení kolem půl sekundy na kolo.
"Povrch dráhy bývá v pátek, kdy poprvé vyjedeme, obvykle hodně 'zelený,' ale během víkendu se rychle vyvíjí a v neděli jsou již úrovně přilnavosti podstatně lepší. Pirelli veze do Singapuru měkkou a superměkkou směs. Bude zajímavé sledovat, jak si týmy poradí s opotřebením obou, obzvlášť v kvalifikaci a v samotném závodě," dodává technický ředitel Lotusu.
Jarno Trulli v Monze (foto: Team Lotus)
Tony Fernandes před víkendovou velkou cenou říká: "Jednou z nejvíce potěšitelných věcí v několika posledních závodech pro mě bylo pozorovat zlepšení v garáži a na boxové zídce, díky tomu jsme měli rychlejší zastávky, na vozech jsme mezi tréninky rychleji a efektivněji pracovali a ve správný čas jsme učinili správná rozhodnutí."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.