Michael Schumacher se kvůli bránění na hranici pravidel před Lewisem Hamiltonem během Velké ceny Itálie stal terčem kritiky. Jeden z největších šéfů Mercedesu, předseda Daimleru Dieter Zetsche, se ho však zastává.
Pilot McLarenu se před Schumachera dostal až ve 27. kole po drobném zaváhání, když Michael o něco později přeřadil. Byl viditelně rychlejší a zoufale se snažil před německého pilota dostat, ten svou pozici však bránil velmi tvrdě.
Podle některých odborníků přitom přesáhl rámec únosnosti. Derek Daly, jenž vypomáhal komisařům, po závodě dokonce prohlásil, že si za některé své manévry Schumacher zasloužil penalizaci. U Mercedesu to přirozeně viděli jinak.
"Michael odvedl skvělou práci s autem, které stále není na úrovni vozů našich nejlepších soupeřů. Po 20 kol to byla vzrušující bitva, čisté závodění. Byl jsem tak vzrušený, že jsem chtěl vlézt do televize. Absolutně nejvyšší třída," cituje Autosport Zetscheho.
Schumi před oběma McLareny (foto: McLaren)
"A pokud by Nico [Rosberg] nebyl vyřazen jiným vozem v prvním kole, mohli jsme v takové pozici vidět dva piloty. Byl to parádní závod," pokračuje nadšeně.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.