Michael Schumacher se kvůli bránění na hranici pravidel před Lewisem Hamiltonem během Velké ceny Itálie stal terčem kritiky. Jeden z největších šéfů Mercedesu, předseda Daimleru Dieter Zetsche, se ho však zastává.
Pilot McLarenu se před Schumachera dostal až ve 27. kole po drobném zaváhání, když Michael o něco později přeřadil. Byl viditelně rychlejší a zoufale se snažil před německého pilota dostat, ten svou pozici však bránil velmi tvrdě.
Podle některých odborníků přitom přesáhl rámec únosnosti. Derek Daly, jenž vypomáhal komisařům, po závodě dokonce prohlásil, že si za některé své manévry Schumacher zasloužil penalizaci. U Mercedesu to přirozeně viděli jinak.
"Michael odvedl skvělou práci s autem, které stále není na úrovni vozů našich nejlepších soupeřů. Po 20 kol to byla vzrušující bitva, čisté závodění. Byl jsem tak vzrušený, že jsem chtěl vlézt do televize. Absolutně nejvyšší třída," cituje Autosport Zetscheho.
Schumi před oběma McLareny (foto: McLaren)
"A pokud by Nico [Rosberg] nebyl vyřazen jiným vozem v prvním kole, mohli jsme v takové pozici vidět dva piloty. Byl to parádní závod," pokračuje nadšeně.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.