McLaren odmítá vzdát své snažení o vítězství v závodech, byť na titul již může zřejmě zapomenout. Dále se hodlá věnovat agresivnímu vývoji monopostu MP4-26.
Jenson Button šest závodů před koncem ztrácí na Vettela 117 bodů, Lewis Hamilton dokonce ještě o devět bodů více. Přesto šéf McLarenu Martin Whitmarsh uvádí, že se jeho tým nevzdává a zatímco se soupeři již věnují spíše vozům pro příští rok, tým z Wokingu chce nadále vylepšovat letošní MP4-26.
"Máme dobrou šanci na vítězství," popisuje Whitmarsh přípravy týmu na Singapur. "Jsme tady kvůli tomu, abychom vyhrávali velké ceny. Můžete si být jistě, že se o to v Singapuru budeme moc snažit."
Podle šéfa McLarenu ještě není po všem: "Chceme to zkusit a ještě nějaké závody vyhrát. Určitě to je možné, ale oni [Red Bull] odvádějí dobrou práci a Sebastian momentálně nedělá k mé spokojenosti dostatek chyb, takže uvidíme."
Lewis Hamilton na startovním roštu v Monze (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
I když v Monze vyhrál opět Red Bull, McLaren si z Itálie dle Whitmarshe odváží jistá pozitiva: "Měli jsme rychlý vůz, ale i slabé starty - a to je frustrující. Pokud by závod byl o jedno kolo delší, měli bychom na pódiu oba vozy.
Získali jsme více bodů, než kterýkoliv jiný tým, zajeli jsme první i druhé nejrychlejší kolo závod - jsme tedy zklamáni tím, že jsme nevyhráli. Zbývá ale šest závodů, které můžeme vyhrát, a budeme na to tlačit, abychom to dokázali."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.