McLaren odmítá vzdát své snažení o vítězství v závodech, byť na titul již může zřejmě zapomenout. Dále se hodlá věnovat agresivnímu vývoji monopostu MP4-26.
Jenson Button šest závodů před koncem ztrácí na Vettela 117 bodů, Lewis Hamilton dokonce ještě o devět bodů více. Přesto šéf McLarenu Martin Whitmarsh uvádí, že se jeho tým nevzdává a zatímco se soupeři již věnují spíše vozům pro příští rok, tým z Wokingu chce nadále vylepšovat letošní MP4-26.
"Máme dobrou šanci na vítězství," popisuje Whitmarsh přípravy týmu na Singapur. "Jsme tady kvůli tomu, abychom vyhrávali velké ceny. Můžete si být jistě, že se o to v Singapuru budeme moc snažit."
Podle šéfa McLarenu ještě není po všem: "Chceme to zkusit a ještě nějaké závody vyhrát. Určitě to je možné, ale oni [Red Bull] odvádějí dobrou práci a Sebastian momentálně nedělá k mé spokojenosti dostatek chyb, takže uvidíme."
Lewis Hamilton na startovním roštu v Monze (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
I když v Monze vyhrál opět Red Bull, McLaren si z Itálie dle Whitmarshe odváží jistá pozitiva: "Měli jsme rychlý vůz, ale i slabé starty - a to je frustrující. Pokud by závod byl o jedno kolo delší, měli bychom na pódiu oba vozy.
Získali jsme více bodů, než kterýkoliv jiný tým, zajeli jsme první i druhé nejrychlejší kolo závod - jsme tedy zklamáni tím, že jsme nevyhráli. Zbývá ale šest závodů, které můžeme vyhrát, a budeme na to tlačit, abychom to dokázali."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.