Bývalí klíčoví lidé definitivně opouštějí Ferrari. Tým dnes potvrdil odchod bývalého hlavního traťového inženýra Chrise Dyera, zatímco bývalý technický ředitel Aldo Costa má zamířit k Mercedesu.
Chris Dyer, kterému je připisována hlavní vina za to, že se Fernando Alonso ve finále loňské sezóně kvůli špatné strategii zasekl v Abú Zabí za Vitalijem Petrovem a nedosáhl tak na titul, v Maranellu definitivně skončil, jak dnes potvrdilo Ferrari. Z vrcholu byl na nižší pozici sesazen již na začátku roku. Ferrari mu ale neumožní nastoupit u konkurence v F1 až do poloviny roku 2012.
O odchodu Aldo Costa, jenž vedl vývoj monopostu 150° Italia, který nesplnil očekávání týmu, jsme vás informovali již v květnu. Dle spekulací nyní míří do Mercedesu, což včera v Monze Ross Brawn, jeho bývalý kolega, odmítl potvrdit či vyvrátit slovy: "Naši strukturu, jak víte, nekomentujeme." Snaží se kromě Costy získat i Dyera?
V německém týmu se to začíná technickými šéfy hemžit. Již v únoru byl na pozici technického ředitele oznámen nově příchozí Bob Bell, který v této funkci působil u Renaultu v roce 2005 a 2006, kdy s vozy R25 a R26 získal Fernando Alonso dva tituly mistra světa.
Ferrari 150° Italia má být posledním monopostem, který nenaplnil očekávání (foto: Scuderia Ferrari)
Mercedes se snaží pro příští rok postavit vítězný vůz, zatímco Ferrari, kde nyní technickému oddělení vládne Pat Fry, se předevčírem pochlubilo záměrem vybudovat "neporazitelnou strukturu" s tím, že letošní sezóna má být poslední, kdy Ferrari zažilo zklamání z neuspokojivých výsledků.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.