Bývalí klíčoví lidé definitivně opouštějí Ferrari. Tým dnes potvrdil odchod bývalého hlavního traťového inženýra Chrise Dyera, zatímco bývalý technický ředitel Aldo Costa má zamířit k Mercedesu.
Chris Dyer, kterému je připisována hlavní vina za to, že se Fernando Alonso ve finále loňské sezóně kvůli špatné strategii zasekl v Abú Zabí za Vitalijem Petrovem a nedosáhl tak na titul, v Maranellu definitivně skončil, jak dnes potvrdilo Ferrari. Z vrcholu byl na nižší pozici sesazen již na začátku roku. Ferrari mu ale neumožní nastoupit u konkurence v F1 až do poloviny roku 2012.
O odchodu Aldo Costa, jenž vedl vývoj monopostu 150° Italia, který nesplnil očekávání týmu, jsme vás informovali již v květnu. Dle spekulací nyní míří do Mercedesu, což včera v Monze Ross Brawn, jeho bývalý kolega, odmítl potvrdit či vyvrátit slovy: "Naši strukturu, jak víte, nekomentujeme." Snaží se kromě Costy získat i Dyera?
V německém týmu se to začíná technickými šéfy hemžit. Již v únoru byl na pozici technického ředitele oznámen nově příchozí Bob Bell, který v této funkci působil u Renaultu v roce 2005 a 2006, kdy s vozy R25 a R26 získal Fernando Alonso dva tituly mistra světa.
Ferrari 150° Italia má být posledním monopostem, který nenaplnil očekávání (foto: Scuderia Ferrari)
Mercedes se snaží pro příští rok postavit vítězný vůz, zatímco Ferrari, kde nyní technickému oddělení vládne Pat Fry, se předevčírem pochlubilo záměrem vybudovat "neporazitelnou strukturu" s tím, že letošní sezóna má být poslední, kdy Ferrari zažilo zklamání z neuspokojivých výsledků.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.