Renault dnes oznámil jména svých nových čtyř sponzorů, kteří budou tým podporovat minimálně do konce letošní sezóny. Jejich příchod je spojován s novým pilotem - Brunem Sennou, jenž v Belgii vystřídal v závodním kokpitu Nicka Heidfelda.
Jedná se o telekomunikační gigant Embratel, holící Gillette, ropná OGX a farmaceutická Auden McKenzie. Všechny čtyři společnosti sídlí či působí v Brazílii.
Šéf týmu Eric Boullier ohlašuje: ""Je nám potěšením do našeho komerčního portfolia přivítat ne méně než čtyři nové partnery, což je dokladem velmi vzrušující sezóny Formule 1. Lotus Renault GP sdílí společné hodnoty se všemi značkami v tom, že chceme dosáhnout té nejvyšší úrovně v prvotřídní profesionální praxi. Těšíme se v následujících měsících na prosperující vztahy se všemi čtyřmi partnery."
Logo OGX před kokpitem
Loga osobního sponzora Bruna Senny - Embratelu - se budou objevovat na zadní části bočnic a kombinéze pilota. Gillete, s nímž Renault uzavřel smlouvu ještě před Velkou cenou Belgie, bude vidět na klapkách předního křídla. OGX získá prominentní místo na kapotáži před kokpitem a rovněž na Sennově přilbě a kombinéze. Umístění loga skupiny Auden McKenzie zatím nebylo oznámeno.
Embratel nově na bočnici(fotky: Lotus Renault GP)
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.