Podle Gerharda Bergera je načase, aby Mercedes GP začal ve Formuli 1 plnit své sliby. Po převzetí Brawnu před sezónou 2010 doposud nevyhrál jediný závod. Naopak se mu nelíbí kritika Schumachera. Za absolutně nejlepší piloty současnosti považuje Fernanda Alonsa, Lewise Hamiltona a Sebastiana Vettela.
"V Belgii to bylo frustrující sledovat Rosberga, jak se po skvělém startu a výborné [úvodní] jízdě po několika kolech začíná neustále propadat, jako nějaký začátečník," začíná Berger.
"Veškeré to vysvětlování a vymlouvání Mercedesu mě už unavuje. Je nejvyšší čas, aby prvotřídní automobilka poskytla svým pilotům prvotřídní monopost. [Jejich] motor je považován za špičku v poli. Nyní je na nich, aby poskytli zbytek," pokračuje bývalý pilot.
Nelíbí se mu ani kritika výkonů jeho oblíbeného pilota - Michaela Schumachera: "Musím říct, že už mě nudí ty rady expertů, kteří říkají, že by měl odejít. Závodění si tolik užívá a s jeho kvalitami - proč by nemohl závodit a užítvat si legraci? Pouze spojuje profesionalitu se zábavou. Po všech jeho úspěších si to zaslouží. Trh má svá vlastní pravidla. Pokud mu někdo poskytuje auto, může jezdit."
Schumacher si podle Bergera zábavu v F1 zaslouží (foto: Mercedes GP)
Dotkl se také Lewise Hamiltona, kterého řadí mezi absolutní špičku: "Dovolte mi, abych byl upřímný. Rád bych ho měl jako jedničku ve svém týmu, pokud bych nějaký měl. Společně se Sebem [Vettelem] - ačkoli vlastně ne, protože to by nefungovalo, spíše by to způsobovalo zmatek."
"Z mého pohledu jsou Vettel, Alonso a Hamilton třemi nejlepšími piloty v poli. Vettel podává perfektní výkony. Alonso doplácí na drobné chyby, ale nemá tak rychlé auto jako Seb. Lewis je nejlepší v předjíždění, ale za velkého rizika. Proto je to vždy 50:50, jestli to vyjde nebo koliduje. Samozřejmě Lewis nemůže být obviňován z každé kolize, ale je do nich často zapojený. A pokud jste vždy u toho, když se něco semele, na pověsti vám to nepřidá," dodává Berger.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.