Tony Fernandes má o cílech svého týmu Lotus pro Velkou cenu Itálie celkem jasno - chce vidět oba vozy v cíli. Nemyslí si totiž, že charakteristika okruhu by jeho vozům dovolila soupeřit se středem pole.
Velkou cenu Itálie na slavném okruhu Monza bere Lotus realisticky - na větší úspěchy si chtějí počkat až do budoucna.
"Monza je další příležitostí jak mírně stáhnout náskok týmů před námi. Pak se F1 vrací zpět na východ, přijde VC Singapuru, která je vlastně naší třetí domácí tratí," říká Tony Fernandes, šéf týmů, který několik posledních závodů kvůli obchodním záležitostem vynechal.
"V tomto závodě sice nemůžeme být pro týmy před námi velkým soupeřem, ale s dobrou strategií a perfektní výkonností Heikkiho a Jarna to možná nebude tak zlé. Hlavně se ale soustředíme na udržení spolehlivosti ze Spa. Očekáváme další závod, ve kterém oba naši jezdci uvidí cíl.
To je docela reálný cíl a je to náš každodenní přístup k práci týmu. Určujeme si reálné cíle, které se dají splnit s pomocí tvrdé práce, inovací a štěstí."
Zopakuje Kovalainen dobrý kvalifikační výsledek ze Spa?
Heikki Kovalainen, který se s Lotusem při VC Belgie dostal do druhé části kvalifikace si myslí, že agresivní přístup by se mohl vyplatit i v Itálii.
"Monza je pro nás velkou výzvou a je dobře, že tam jedeme po tak vydařeném závodě, kterým pro nás VC Belgie byla," říká Fin. "Okruh vyžaduje úplně jiné nastavení aerodynamiky a vozu obecně, ale jedeme tam se stejně agresivním nastavením, se kterým jsme ve Spa pronikli do Q2."
Jarno Trulli, pro kterého je VC Itálie domácím závodem, je podobně optimistický. Znovu totiž bude používat vylepšený posilovač řízení.
"Ve Spa bylo auto opravdu dobré. V Monze se mi do auta vrátí zrevidovaný posilovač řízení, který jsme poprvé použili v Maďarsku, tak to snad bude ok. V Belgii se nám docela dařilo a pokud by to mělo pokračovat i v Itálii, byl bych velmi spokojen," řekl Trulli, který podle vlastních slov nedávno s Lotusem prodloužil smlouvu i na sezonu 2012.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.