McLaren po dalším vítězství Sebastiana Vettela a doublu Red Bullu ještě nehodlá letošní sezónu odepsat. Martin Whitmarsh poodkrývá pozadí vývoje monopostu ve Wokingu.
Jenson Button na lídra šampionátu ztrácí již 110, Hamilton dokonce 113 bodů. Přestože je velmi nepravděpodobné, že by ještě někdo mohl letos Vettela porazit, podle Whitmarshe fanoušci očekávají, že to soupeři Red Bullu ještě osladí.
"Pracujeme na příštím voze, ale slabinou McLaren - a také mou osobní slabinou - je zřejmě to, že neradi prohráváme, takže si nemůžu pomoct.
Vždy se budu kluků ptát: 'Jak příští týden zrychlíme auto?' Musíme na to ve své podstatě neustále tlačit. Zbývají závody, které můžeme vyhrát, a to musí být naším momentálním cílem.
[Vyhrát] šampionát se nyní jeví dost ambiciózním, musíme však být pozitivní, tak jak to fanoušci očekávají. Pokud by Ferrari a McLaren nyní řekli, že tomu už nechají volný průběh, nebyla by to ta správná zpráva. Myslím, že fanoušci si zaslouží napínavější bitvu," pokračuje šéf McLarenu.
Martin Whitmarsh dohlíží na práce v garáži (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Podle něj se současné auto stále dá zrychlit i díky pokrokům, kterých dosahují v přípravě vozu pro rok 2012: "Pro zajímavost: tento týden jsme měli na voze šest výkonnostních úprav. Jedna z nich vychází z vývojového programu budoucího vozu, vždy se tedy snažíte nalézt a ukrást věci z dalšího auta."
"Chci auto, které bude v příštím závodě rychlejší a v závodě po něm ještě rychlejší - budeme na to dále tlačit. Z hlediska šampionátu to je zklamání. Ale věci jsou takové, jaké jsou, a my budeme v práci pokračovat. Stále zbývá několik dalších závodů. Pokusíme se naše auto zrychlit a uvidíme, zda je budeme moci vyhrát," dodává Whitmarsh.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.