McLaren po dalším vítězství Sebastiana Vettela a doublu Red Bullu ještě nehodlá letošní sezónu odepsat. Martin Whitmarsh poodkrývá pozadí vývoje monopostu ve Wokingu.
Jenson Button na lídra šampionátu ztrácí již 110, Hamilton dokonce 113 bodů. Přestože je velmi nepravděpodobné, že by ještě někdo mohl letos Vettela porazit, podle Whitmarshe fanoušci očekávají, že to soupeři Red Bullu ještě osladí.
"Pracujeme na příštím voze, ale slabinou McLaren - a také mou osobní slabinou - je zřejmě to, že neradi prohráváme, takže si nemůžu pomoct.
Vždy se budu kluků ptát: 'Jak příští týden zrychlíme auto?' Musíme na to ve své podstatě neustále tlačit. Zbývají závody, které můžeme vyhrát, a to musí být naším momentálním cílem.
[Vyhrát] šampionát se nyní jeví dost ambiciózním, musíme však být pozitivní, tak jak to fanoušci očekávají. Pokud by Ferrari a McLaren nyní řekli, že tomu už nechají volný průběh, nebyla by to ta správná zpráva. Myslím, že fanoušci si zaslouží napínavější bitvu," pokračuje šéf McLarenu.
Martin Whitmarsh dohlíží na práce v garáži (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Podle něj se současné auto stále dá zrychlit i díky pokrokům, kterých dosahují v přípravě vozu pro rok 2012: "Pro zajímavost: tento týden jsme měli na voze šest výkonnostních úprav. Jedna z nich vychází z vývojového programu budoucího vozu, vždy se tedy snažíte nalézt a ukrást věci z dalšího auta."
"Chci auto, které bude v příštím závodě rychlejší a v závodě po něm ještě rychlejší - budeme na to dále tlačit. Z hlediska šampionátu to je zklamání. Ale věci jsou takové, jaké jsou, a my budeme v práci pokračovat. Stále zbývá několik dalších závodů. Pokusíme se naše auto zrychlit a uvidíme, zda je budeme moci vyhrát," dodává Whitmarsh.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.