McLaren po dalším vítězství Sebastiana Vettela a doublu Red Bullu ještě nehodlá letošní sezónu odepsat. Martin Whitmarsh poodkrývá pozadí vývoje monopostu ve Wokingu.
Jenson Button na lídra šampionátu ztrácí již 110, Hamilton dokonce 113 bodů. Přestože je velmi nepravděpodobné, že by ještě někdo mohl letos Vettela porazit, podle Whitmarshe fanoušci očekávají, že to soupeři Red Bullu ještě osladí.
"Pracujeme na příštím voze, ale slabinou McLaren - a také mou osobní slabinou - je zřejmě to, že neradi prohráváme, takže si nemůžu pomoct.
Vždy se budu kluků ptát: 'Jak příští týden zrychlíme auto?' Musíme na to ve své podstatě neustále tlačit. Zbývají závody, které můžeme vyhrát, a to musí být naším momentálním cílem.
[Vyhrát] šampionát se nyní jeví dost ambiciózním, musíme však být pozitivní, tak jak to fanoušci očekávají. Pokud by Ferrari a McLaren nyní řekli, že tomu už nechají volný průběh, nebyla by to ta správná zpráva. Myslím, že fanoušci si zaslouží napínavější bitvu," pokračuje šéf McLarenu.
Martin Whitmarsh dohlíží na práce v garáži (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Podle něj se současné auto stále dá zrychlit i díky pokrokům, kterých dosahují v přípravě vozu pro rok 2012: "Pro zajímavost: tento týden jsme měli na voze šest výkonnostních úprav. Jedna z nich vychází z vývojového programu budoucího vozu, vždy se tedy snažíte nalézt a ukrást věci z dalšího auta."
"Chci auto, které bude v příštím závodě rychlejší a v závodě po něm ještě rychlejší - budeme na to dále tlačit. Z hlediska šampionátu to je zklamání. Ale věci jsou takové, jaké jsou, a my budeme v práci pokračovat. Stále zbývá několik dalších závodů. Pokusíme se naše auto zrychlit a uvidíme, zda je budeme moci vyhrát," dodává Whitmarsh.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.