McLaren se po letní přestávce chce zaměřit na kvalifikace, v nichž s Red Bullem pravidelně prohrává. Tento trend by měly pomoci zvrátit nové díly, které veze již na tento víkend do Belgie.
Zatímco v závodech často soupeře předčí, startovní pozice Lewise Hamiltona a Jensona Buttona často vedou ke kompromisům v jejich závodních plánech, což se odráží ve výsledcích. Na tuto slabinu se proto ve zbývající části sezóny hodlá britský tým zaměřit.
"K stahování náskoku Red Bullu - již nějaký čas disponujeme konkurenceschopným závodním vozem. Kde ale ztrácíme, to jsou kvalifikace. Mohu ale s potěšením říci, že krom drobného výpadku během Velké ceny Británie, máme dobrý trend a přibližujeme se. Neměli jsme vozy na správné straně roštu, ale vyvíjíme rychleji a pro nadcházející dva závody máme sérii vylepšení," říká generální ředitel McLarenu Jonathan Neale.
Rozdíl mezi kvalifikační a závodní formou vysvětluje odlišným návrhem nastavitelného zadního křídla (DRS), které může být optimalizováno buď pro závod nebo pro kvalifikaci, kde jeho využívání není omezeno na jeden krátký úsek.
Srovnání zadních křídel z posledního závodu v Maďarsku: Ferrari, Red Bull a McLaren (shora dolů).McLaren má největší DRS klapku - křídlo je efektivnější a vytváří více přítlaku (výhoda v závodu),při aktivaci DRS a jejím otevření se však odpor vzduchu nesníží (a rychlost nezvýší) natolik,jako v případě jeho soupeřů (nevýhoda v kvalifikaci)
"Kdybyste měli vyrobit optimální zadní křídlo, neobsahovalo by DRS, to není z aerodynamického pohledu efektivní. Musíte se rozhodnout: chcete získat přítlak a mít aerodynamicky efektivní vůz, nebo větší snížení odporu vzduchu?
Nyní jsme v situaci, kdy věříme, že jsme konkurenceschopní. DRS systému jsme zasvětili nějaký čas a dle mých očekávání bude ten náš v několika nadcházejících závodech konkurenceschopný. Výkonnost vozu se snažíme zvýšit různými způsoby, neexistuje pouze jeden, žádná zázračná věc," dodává Neale.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.