McLaren se po letní přestávce chce zaměřit na kvalifikace, v nichž s Red Bullem pravidelně prohrává. Tento trend by měly pomoci zvrátit nové díly, které veze již na tento víkend do Belgie.
Zatímco v závodech často soupeře předčí, startovní pozice Lewise Hamiltona a Jensona Buttona často vedou ke kompromisům v jejich závodních plánech, což se odráží ve výsledcích. Na tuto slabinu se proto ve zbývající části sezóny hodlá britský tým zaměřit.
"K stahování náskoku Red Bullu - již nějaký čas disponujeme konkurenceschopným závodním vozem. Kde ale ztrácíme, to jsou kvalifikace. Mohu ale s potěšením říci, že krom drobného výpadku během Velké ceny Británie, máme dobrý trend a přibližujeme se. Neměli jsme vozy na správné straně roštu, ale vyvíjíme rychleji a pro nadcházející dva závody máme sérii vylepšení," říká generální ředitel McLarenu Jonathan Neale.
Rozdíl mezi kvalifikační a závodní formou vysvětluje odlišným návrhem nastavitelného zadního křídla (DRS), které může být optimalizováno buď pro závod nebo pro kvalifikaci, kde jeho využívání není omezeno na jeden krátký úsek.
Srovnání zadních křídel z posledního závodu v Maďarsku: Ferrari, Red Bull a McLaren (shora dolů).McLaren má největší DRS klapku - křídlo je efektivnější a vytváří více přítlaku (výhoda v závodu),při aktivaci DRS a jejím otevření se však odpor vzduchu nesníží (a rychlost nezvýší) natolik,jako v případě jeho soupeřů (nevýhoda v kvalifikaci)
"Kdybyste měli vyrobit optimální zadní křídlo, neobsahovalo by DRS, to není z aerodynamického pohledu efektivní. Musíte se rozhodnout: chcete získat přítlak a mít aerodynamicky efektivní vůz, nebo větší snížení odporu vzduchu?
Nyní jsme v situaci, kdy věříme, že jsme konkurenceschopní. DRS systému jsme zasvětili nějaký čas a dle mých očekávání bude ten náš v několika nadcházejících závodech konkurenceschopný. Výkonnost vozu se snažíme zvýšit různými způsoby, neexistuje pouze jeden, žádná zázračná věc," dodává Neale.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.