McLaren se po letní přestávce chce zaměřit na kvalifikace, v nichž s Red Bullem pravidelně prohrává. Tento trend by měly pomoci zvrátit nové díly, které veze již na tento víkend do Belgie.
Zatímco v závodech často soupeře předčí, startovní pozice Lewise Hamiltona a Jensona Buttona často vedou ke kompromisům v jejich závodních plánech, což se odráží ve výsledcích. Na tuto slabinu se proto ve zbývající části sezóny hodlá britský tým zaměřit.
"K stahování náskoku Red Bullu - již nějaký čas disponujeme konkurenceschopným závodním vozem. Kde ale ztrácíme, to jsou kvalifikace. Mohu ale s potěšením říci, že krom drobného výpadku během Velké ceny Británie, máme dobrý trend a přibližujeme se. Neměli jsme vozy na správné straně roštu, ale vyvíjíme rychleji a pro nadcházející dva závody máme sérii vylepšení," říká generální ředitel McLarenu Jonathan Neale.
Rozdíl mezi kvalifikační a závodní formou vysvětluje odlišným návrhem nastavitelného zadního křídla (DRS), které může být optimalizováno buď pro závod nebo pro kvalifikaci, kde jeho využívání není omezeno na jeden krátký úsek.
Srovnání zadních křídel z posledního závodu v Maďarsku: Ferrari, Red Bull a McLaren (shora dolů).McLaren má největší DRS klapku - křídlo je efektivnější a vytváří více přítlaku (výhoda v závodu),při aktivaci DRS a jejím otevření se však odpor vzduchu nesníží (a rychlost nezvýší) natolik,jako v případě jeho soupeřů (nevýhoda v kvalifikaci)
"Kdybyste měli vyrobit optimální zadní křídlo, neobsahovalo by DRS, to není z aerodynamického pohledu efektivní. Musíte se rozhodnout: chcete získat přítlak a mít aerodynamicky efektivní vůz, nebo větší snížení odporu vzduchu?
Nyní jsme v situaci, kdy věříme, že jsme konkurenceschopní. DRS systému jsme zasvětili nějaký čas a dle mých očekávání bude ten náš v několika nadcházejících závodech konkurenceschopný. Výkonnost vozu se snažíme zvýšit různými způsoby, neexistuje pouze jeden, žádná zázračná věc," dodává Neale.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.